MotorBike.gr

Yamaha XT 500: Κούτα μοντέλο με 0 χλμ. στα 25.000 €

27/08/2025

Πόσα λεφτά αξίζει ένα κομμάτι ιστορίας, όπως το Yamaha XT 500;

Η Yamaha XT 500 παρουσιάστηκε το 1976 και έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1989.

Σε αυτά τα δεκατρία χρόνια η μοτοσυκλέτα άλλαξε ελάχιστα, με τη σημαντικότερη τεχνική διαφοροποίηση να είναι η μετάβαση από τα 6 στα 12 βολτ το 1985. 

 

Γι’ αυτό και το μοντέλο του 1986 που βγαίνει σε δημοπρασία από τον οίκο RM Sotheby’s στο Μόναχο θεωρείται από τα «μοντέρνα» XT, αλλά και από τα ακριβότερα, αφού η τιμή του αναμένεται να φτάσει έως και τις 25.000 ευρώ. 

Ο λόγος είναι απλός: το κοντέρ γράφει μηδέν χιλιόμετρα και η μοτοσυκλέτα βρίσκεται ακόμη μέσα στο κιβώτιο μεταφοράς, όπως ακριβώς βγήκε από το εργοστάσιο. 

 

Δεν πρόκειται για μια από τις «παλιές» κούτες που βρέθηκαν σε κακή κατάσταση στις αποθήκες εμπόρων, αλλά για ένα κιβώτιο που είχε ενισχυθεί με αλουμινένιο πλαίσιο και ακρυλικά πάνελ, ώστε να προστατεύεται. 

Έτσι το περιεχόμενο μοιάζει σαν να βγήκε χθες από τη γραμμή παραγωγής. 

Βέβαια, σε αντίθεση με πιο σύγχρονα «box bikes» που μπαίνουν στο κουτί από το εργοστάσιο σχεδόν πλήρωε συναρμολογημένα, η XT 500 απαιτεί περισσότερη συναρμολόγηση: προβολέας, φλας, πίνακας οργάνων και τιμόνι βρίσκονται εκτός θέσης, στον μπροστινό τροχό πρέπει να συνδεθεί το ταμπούρο και το φτερό, ενώ μένουν να τοποθετηθούν καλώδια και μανέτα φρένου. 

 

Η Yamaha XT 500 ήταν ουσιαστικά η πολιτική εκδοχή της TT 500, αλλά οι νίκες της στο Rally Paris – Dakar το 1979 και το 1980 της έδωσαν φήμη που ξεπέρασε τα όρια της κατηγορίας. 

Μέχρι το τέλος της παραγωγής της είχαν πουληθεί πάνω από 25.000 κομμάτια μόνο στη Γερμανία, γεγονός που την καθιέρωσε ως ένα εμβληματικό μοντέλο. 

 

Το συγκεκριμένο XT 500 του 1986 είχε μάλιστα ταξινομηθεί στη Γαλλία το 1988, κάτι που σημαίνει ότι θεωρητικά μπορεί να ξανακυκλοφορήσει στο δρόμο με τις κατάλληλες διαδικασίες. 

Η εκτίμηση του οίκου Sotheby’s για τιμή πώλησης ανάμεσα σε 15.000 και 25.000 ευρώ δεν φαίνεται υπερβολική αν λάβει κανείς υπόψη τη ζήτηση. 

Σήμερα ένα καλοδιατηρημένο Yamaha XT 500 μπορεί εύκολα να ξεπεράσει τα 10.000 ευρώ. 

Μάλιστα πριν λίγες μέρες, ένα XT του 1989 με μόλις 10 χιλιόμετρα είχε βγει προς πώληση στα 20.000 ευρώ, ποσό που συνήθως ζητείται για ανακατασκευασμένα μοντέλα με το χαρακτηριστικό χρωμιωμένο ντεπόζιτο. 

 

Η συγκεκριμένη XT 500 μέσα στο κιβώτιο με μηδέν χιλιόμετρα επομένως τοποθετείται στην κορυφή αυτής της αγοράς, επιβεβαιώνοντας ότι η αξία ενός θρύλου δεν μετριέται μόνο σε κυβικά, αλλά και σε σπάνιες συγκυρίες. 

Άλλωστε, όπως έχουμε ξαναγράψει σε αντίστοιχα εμβληματικά μοντέλα που βρέθηκαν στις κούτες τους, ουσιαστικά αυτός που θα το αγοράσει δεν αναζητά ένα όχημα μετακίνησης, αλλά αγοράζει ένα κομμάτι ιστορίας, με πιο πιθανή διαδρομή για ένα τέτοιο μοντέλο να είναι – δυστυχώς για εμάς τους μοτοσυκλετιστές – κάποια έκθεση συλλέκτη ή κάποιο σαλόνι και όχι οι δρόμοι και οι χωματόδρομοι. 

 

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!