MotorBike.gr

ΒENELLI TORNADO 252R 2022: Σήμερα η Κίνα, αύριο ο κόσμος…

09/09/2021

Τα “μικρο-μεσαία” αντεπιτίθενται!

Το Benelli Tornado 252R, αποτελεί μια μικρότερη σε κυβισμό έκδοση του μοντέλου 302R και έχει δημιουργηθεί για την αγορά της Κίνας και της ΝΑ Ασίας, ως ανταγωνιστής των Honda CBR250RR, Kawasaki Ninja 250, KTM RC 250, και Yamaha R25. Κι απ’ ό,τι φαίνεται ο ανταγωνισμός θα φέρει κι άλλους διεκδικητές.

Το ξεκαθαρίζουμε από την αρχή: προς το παρόν, δεν υπάρχουν βλέψεις για την εξαγωγή του στην Ευρώπη, κι αυτό είναι κάτι που δεν μας συμφέρει. Μια τέτοια μοτοσυκλέτα θα ταίριαζε πολύ καλά και σε διάφορες άλλες αγορές, ευρωπαϊκές, αλλά και στην ελληνική αγορά.

Σε γενικές γραμμές, οι «μικρές» κατηγορίες διαιρούνται σε διάφορα τμήματα, όπως 125, 150, 200, 250, 300 και 300+, και οι κατασκευαστές φροντίζουν όσο μπορούν να έχουν παρουσία σε όλους αυτούς τους κυβισμούς.

 

Φυσικά αυτές οι σταδιακές αυξήσεις στη χωρητικότητα θα δημιουργούσαν μια κορεσμένη γκάμα, για αυτό και οι εκδόσεις κατανέμονται επιλεκτικά, αναλόγως της αγοράς (νόμοι / προδιαγραφές / διπλώματα) και όχι όλες μαζί.

Τα δυο τελευταία χρόνια οι αγορές της Νοτιοανατολικής Ασίας, με πολλά εκατομμύρια πωλήσεων δίτροχων κάθε χρόνο, έχουν μια σαφή τάση να ξεφύγουν από τα 125άρια και να περάσουν στα 250 και τα 300 κυβικά, τα οποία στην Ταϊλάνδη, Ινδονησία, Μαλαισία, Βιετνάμ, κ.λπ. Αντιμετωπίζονται σχεδόν σαν superbike!

Το Benelli Tornado 252R προορίζεται λοιπόν αρχικά για Κίνα, Ιαπωνία και Μαλαισία, με την προοπτική εξαγωγής του στην Ινδονησία να είναι επίσης πολύ πιθανή. Το ίδιο ισχύει και για τις υπόλοιπες γειτονικές χώρες.

Εκ πρώτης όψεως, θα μπορούσε να είναι ένα σπορ 250άρι που χρησιμοποιεί ατόφιο τον μονοκύλινδρο κινητήρα της σινο-ιταλικής Benelli, τον οποίον φορούν τα 251 και Leoncino 250 στη χώρα μας.

Δεν είναι όμως έτσι τα πράγματα, αφού αν προσέξατε, ο τύπος της νέας μοτοσυκλέτας είναι “252” και όχι “251”, με τον τελευταίο αριθμό να αποκαλύπτει τον αριθμό των κυλίνδρων.

Δικύλινδρος λοιπόν ο κινητήρας του Tornado και παρότι πρόκειται για ένα «δίδυμο» μοντέλο της μεγαλύτερης έκδοσης, του 302, υπάρχουν διαφορές.

Ο κινητήρας είναι σε σειρά, υγρόψυκτος και τετραβαλβίδος, με δύο εκκεντροφόρους στην κεφαλή. Η χωρητικότητά του ανέρχεται στα 249cc, με τη μέγιστη ισχύ να ανακοινώνεται στους 25,7 hp στις 8.500 rpm και τη μέγιστη ροπή στα 2,4 kgm στις 6.500rpm.

Το βάρος είναι στα 177 κιλά. Οι τροχοί φέρουν ελαστικά διαστάσεων 110/70-R17 και 140/70-R17, ενώ η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ είναι στα 14 λίτρα.

H σχεδίαση είναι ίδια με το Benelli 302R, αρκετά δυναμική, ενώ στοιχεία που ξεχωρίζουν είναι τα LED φώτα, με DRL λειτουργία στον μπροστινό προβολέα και το ανεστραμμένο πιρούνι μπροστά.

Οι παλαιότεροι και οι φίλοι των Benelli βέβαια ξέρουν ότι αυτή η εμφάνιση έχει εμπνευστεί από τις αξιόλογες τρικύλινδρες (θρυλικές πλέον;) Tornado Tre 900, που έγιναν αργότερα Tornado 1130 και κατασκευάζονταν από το 2002 μέχρι το 2014, υπό διαφορετική διεύθυνση, κι όχι υπό την QJ που είναι η ιδιοκτήτρια του ονόματος σήμερα.

Benelli Tornado Tre 900

Σε ό,τι αφορά τις διαφορές, η έκδοση Benelli 302R φέρει δύο δισκόφρενα μπροστά, ενώ το Tornado 252R χρησιμοποιεί έναν δίσκο.

Πέραν αυτού, το Tornado 252R, έχει συμβατική ψηφιακή οθόνη LCD, σε αντίθεση με τον μεγαλύτερο αδελφό του, 302R, που φέρει έγχρωμη TFT. Ακόμα κι έτσι όμως, το Tonrado 252R διατηρεί τις προηγμένες δυνατότητες που προσφέρει η διασυνδεσιμότητα.

Τέλος, η τιμή του 2022 Benelli Tornado 252R, είναι 25.800 γουάν, δηλαδή με την τρέχουσα ισοτιμία (09/2021), αυτό σημαίνει 3.370 ευρώ, ενώ οι χρωματικές επιλογές είναι αρκετές, σε κόκκινο, λευκό, μπλε, ασημί και φυσικά τον χαρακτηριστικό συνδυασμό της Benelli, σε πράσινο/ασημί.

Πού ξέρετε, μπορεί να τη δούμε κι από τα μέρη μας, αν η μητρική Qjian Jiang αποφασίσει να δοκιμάσει την τύχη της 252 και στην Ευρώπη.

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!