MotorBike.gr

Beta XTainer Hard Enduro: Special έκδοση με ελληνική πινελιά!

30/10/2023

Ένα Xtrainer για πιο σκληρή χρήση

Με την προσθήκη των κατάλληλων αξεσουάρ, η φιλική Beta XTrainer μπορεί να ανταποκριθεί ακόμα και στους πιο απαιτητικούς αγώνες Hard Enduro. Το μοντέλο δημιουργήθηκε με τη συμβολή και τις βελτιώσεις/προτροπές της ελληνικής αντιπροσωπείας.

Με βάση το εξαιρετικά φιλικό Beta Xtrainer, η Beta Hellas έφτιαξε μία μοτοσυκλέτα για Hard Enduro που σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητη.

Εν συντομία, το Beta Xtrainer έχει χαμηλότερο ύψος σέλας και μικρές εξωτερικές διαστάσεις, όντας ιδανικό για αναβάτες χαμηλού αναστήματος, αλλά και φιλική απόδοση, περιορισμένο βάρος και ελκυστική τιμή.

Το Beta Xtrainer παρουσιάστηκε το 2015 χρησιμοποιώντας τον κινητήρα του RR 300 με σημαντικές διαφορές, ώστε να μειωθεί και να ομαλοποιηθεί η απόδοσή του, διαφορετικό -περιμετρικό- πλαίσιο και πιο ελαφριές αναρτήσεις.

Το αποτέλεσμα ήταν μια εξαιρετικά φιλική μοτοσυκλέτα για διασκεδαστική οδήγηση σε όλα τα τερέν. Στα χρόνια που ακολούθησαν, η Beta ανανέωσε το Xtrainer σε πολλούς τομείς (κινητήρα, συμπλέκτη, περιφερειακά ηλεκτρικά, αναρτήσεις) και πρόσθεσε μία ακόμη έκδοση, το Xtrainer 250.

Με αφορμή τον αγώνα Geraneia Xtreme Enduro, ετοιμάστηκε από την αντιπροσωπεία ένα Xtrainer 300 MY23 όπως αυτό που έφερε στα μέτρα του ο “Teddy” Αντωνιάδης.

Οι λόγοι που οδήγησαν τον αναβάτη του (ύψους 1,75cm)  να το επιλέξει έναντι των RR 300 / RR 300 Racing – τα οποία κλέβουν την παράσταση σε αγώνες κλασικού και Hard Enduro ανά τον κόσμο – έχουν να κάνουν με το χαμηλότερο ύψος σέλας (910mm) , το μικρότερο βάρος (99kg) και το πιο ελαφρύ μπροστινό σύστημα (καλάμια διαμέτρου 43mm) που επιτρέπει την ευκολότερη υπέρβαση εμποδίων.

Με σκοπό την αύξηση της απόδοσης του κινητήρα τοποθετήθηκε μια εξάτμιση HGS που βελτιώνει την παροχή ισχύος από τις χαμηλές rpm και αυξάνει εντυπωσιακά τη ροπή (απαιτείται αλλαγή ζιγκλέρ το οποίο παρέχεται μαζί με την εξάτμιση).

Παράλληλα, ο διαφορετικός σχεδιασμός της την τοποθετεί αισθητά ψηλότερα (απέχει περισσότερο από 40cm από το έδαφος) και κάνει σχεδόν αδύνατη την πρόσκρουσή της σε βράχια. Αυτό εξισορροπεί το χαμηλότερο -συνολικά- ύψος της μοτοσυκλέτας και αυξάνει την ελάχιστη απόσταση από το έδαφος, κάτι εξαιρετικά χρήσιμο σε αγώνες Hard Enduro.

Για βελτίωση της λειτουργίας της μπροστινής ανάρτησης τοποθετήθηκε το Boano Dual Fork Catrtridge Kit που αυξάνει τη σταθερότητα της μοτοσυκλέτας στα γρήγορα κομμάτια. Το αριστερό cartridge διαθέτει τη ρύθμιση επαναφοράς και το δεξί της συμπίεσης ενώ και τα δύο έχουν ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίων που μας επιτρέπουν να φέρουμε τις ρυθμίσεις όσο το δυνατόν πιο κοντά στις προτιμήσεις μας.

Για προστασία επιλέχθηκε ποδιά προστασίας κινητήρα και μοχλικού της Rtech, ενισχυμένος οδηγός αλυσίδας, αλουμινένιο προστατευτικό συμπλέκτη και για… κάθε ενδεχόμενο σπαστές μανέτες ενώ φυσικά αφαιρέθηκαν οι σαμπρέλες και τοποθετήθηκε mousse.

Για τον συγκεκριμένο αγώνα επιλέχθηκαν τα Technomousse Soft Extreme Enduro που επιτρέπουν στα ελαστικά να συμπεριφερθούν όπως αν θα είχαν πολύ χαμηλή πίεση (0.5 – 0.6 bar / 6 -8 psi ) χωρίς να υπάρχει ο φόβος κλαταρίσματος.

Ο Τeddy Αντωνιάδης ολοκλήρωσε τον απαιτητικό αγώνα τερματίζοντας στη δεύτερη θέση της κατηγορίας Veteran και μετά τον αγώνα, δήλωσε σχετικά με το Xtrainer: “Όσο τα εμπόδια μεγαλώνουν, όσο περισσότερο δυσκολεύουν οι συνθήκες και όσο η κούραση σε καταβάλλει τόσο περισσότερο εκτιμάς τα πλεονεκτήματα του Xtrainer”.

Κόστος Beta Xtrainer Hard Enduro Edition (250/300)

Μοτοσυκλέτα: 7.850 / 8.250€

Εξάτμιση: 300€

Κιτ πιρουνιού: 850€

Ποδιά κινητήρα (με προστασία μοχλικού): 110€

Μανέτες: 80€

Χούφτες: 45€

Προστασία συμπλέκτη: 35€

Mousse: 260€

Περισσότερες πληροφορίες: betamotor.gr

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!