MotorBike.gr

BMW R 12 G/S (2025): Ένας μύθος επιστρέφει (τιμή στην Ελλάδα)

31/03/2025

Η επιστροφή της πρωτοπόρου, δι’ αντιπροσώπου

Η BMWR 12 G/S είναι η μοτοσυκλέτα της βαυαρικής εταιρίας που επαναφέρει το 2025 τις αρχετυπικές γραμμές της θρυλικής R 80 G/S της δεκαετίας του 1980, αποτίοντας τον πρέποντα φόρο τιμής.

Πρόκειται για μια κλασικών γραμμών ψευδοεντούρο μοτοσυκλέτα που υπόσχεται οδηγική απόλαυση, εντός και εκτός δρόμου, πάντα με έντονη ρετρό εμφάνιση.

Η σχεδίασή της είναι εμπνευσμένη από τη θρυλική BMW R 80 G/S, με τα διακριτικά G/S να σημαίνουν όπως πάντα «Gelände / Straße» (εκτός δρόμου-άσφαλτος) υποδηλώνοντας ότι το νέο μέλος της οικογένειας R 12 συνδυάζει ιδανικά και τους δύο κόσμους και χρήσεις.

 

 

Η επιτυχημένη πορεία που είχαν διαγράψει οι αγωνιστικές GS της BMW σε χωμάτινους αγώνες πριν από μισό περίπου αιώνα, αποτέλεσε το μεγαλύτερο κίνητρο για την παρουσίαση μιας τέτοιας μοτοσυκλέτας.

Ο παραδοσιακός δικύλινδρος boxer κινητήρας, σε συνδυασμό με τον άξονα μετάδοσης, είχε αποδείξει την ικανότητά του να κερδίζει και είχε επιδείξει την αντοχή του σε πάμπολλους χωμάτινους αγώνες τις δεκαετίες του ’60 και το ’70, ωστόσο, μόλις το 1980 η BMW Motorrad προχώρησε στην παραγωγή μιας ψευδοεντούρο παραγωγής με κινητήρα boxer.

 

 

Έτσι γεννήθηκε η BMW R 80 G/S. Μία μοτοσυκλέτα για χώμα και άσφαλτο μαζικής παραγωγής που όμοιά της δεν είχε υπάρξει πριν. Εντυπωσιάζοντας εξαρχής με τις εκτός δρόμου ικανότητές της, τις δυνατότητές της σε ταξίδια τουρισμού και τις δυναμικές επιδόσεις της στο δρόμο, επιβεβαίωσε το ταλέντο της.

Σαράντα πέντε χρόνια μετά, η νέα BMW R 12 G/S ενσαρκώνει το πνεύμα της μεγάλης ψευδοεντούρο, με boxer κινητήρα και το στυλ μιας R 80 G/S, και το μεταφέρει στο σήμερα εμπλουτισμένο με σύγχρονη τεχνολογία.

 

 

Η νέα μοτοσυκλέτα διαθέτει μεγάλες διαδρομές αναρτήσεων, τροχούς με ακτίνες κι ένα μικρό numberplate/μάσκα γύρω από τον στρογγυλό της προβολέα, ενώ υπάρχουν διαφορετικές επιλογές σέλας και καβαλέτα τιμονιού για τους λάτρεις της off – road οδήγησης

Η νέα BMW R 12 G/S διαθέτει ενιαία, επίπεδη σέλα, ιδανική για οδήγηση εκτός δρόμου, με εργονομία που θα βολεύει ακόμα και σε όρθια θέση οδήγησης, ενώ η βασική έκδοση της νέας BMW R 12 G/S είναι εξοπλισμένη με μεγάλα οδοντωτά μαρσπιέ που έχουν σχεδιαστεί κυρίως για χρήση στο δρόμο, αλλά είναι κατάλληλη και για χρήση εκτός δρόμου.

 

 

Ο ισχυρός boxer που αποδίδει αυξημένη ισχύ και ροπή, όπως εξάλλου και όλες οι δικύλινδρες μοτοσυκλέτες της BMW.

Από τότε που λανσαρίστηκε η πρώτη μοτοσυκλέτα της BMW – η R 32, το 1923 – οι boxer κινητήρες της ακολουθούν την πρωτότυπη και αυθεντική σχεδίαση και φροντίζουν να παράγουν πολλή ροπή και τον χαρακτηριστικό ήχο.

 

 

Το ίδιο ισχύει και για τη νέα BMW R 12 G/S. Ο αεροελαιόψυκτος κινητήρας boxer κυβισμού 1.170 cc, με διάμετρο 101 mm και διαδρομή 73 mm, αποδίδει 109 ίππους (80 kW) στις 7.000 rpm και μέγιστη ροπή 115 Nm στις 6.500 rpm.

Οι σωλήνες της εξάτμισης που βγαίνουν στην αριστερή πλευρά με το ψηλά τοποθετημένο πίσω τελικό βοηθούν την κίνηση στο χώμα.

 

 

Τα riding modes “Rain”, “Road” και “Enduro”(κι ένα πρόσθετο riding mode “Enduro Pro” σαν μέρος του Enduro Package Pro), το Dynamic Traction Control (DTC) και το σύστημα Εngine drag torque (MSR) περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό.

Για εκτός δρόμου χρήση, το DTC μπορεί να απενεργοποιηθεί πλήρως στη νέα BMW R 12 G/S, ενώ προαιρετικό, εργοστασιακής τοποθέτησης είναι το Shift Assistant Pro (quickshifter), για ανεβάσματα και κατεβάσματα ταχυτήτων χωρίς τη χρήση συμπλέκτη για πιο δυναμική οδήγηση, άνεση και επιτάχυνση.

 

 

To πλαίσιο είναι ατσάλινο σωληνωτό, τύπου χωροδικτύωμα με αφαιρούμενο υποπλαίσιο (επίσης σωληνωτό) και συνεργάζεται με έναν βελτιωμένο λαιμό έδρασης πιρουνιού για ιδανική γεωμετρία, εργονομία και μεγάλη γωνία στροφής.

Το συμβατικό, ανάποδο πιρούνι είναι πλήρως ρυθμιζόμενο, ενώ πίσω υπάρχει ψαλίδι Paralever με κεκλιμένο, επίσης πλήρως ρυθμιζόμενο μονό αμορτισέρ.

Τα καλάμια του πιρουνιού έχουν διάμετρο 45 mm και διαδρομή 210 mm. Το μονό αμορτισέρ είναι πλήρως ρυθμιζόμενο και δίνει διαδρομή τροχού 200 mm.

Ο μπροστινός τροχός είναι μεγάλης διαμέτρου 21”, ο πίσω είναι 17”, ενώ στο προαιρετικό Enduro Package Pro υπάρχει τροχός 18”. Οι τροχοί έχουν ακτίνες, φυσικά.

Για την επιβράδυνση της νέας R 12 G/S χρησιμοποιούνται δύο δισκόφρενα μπροστά, με δύο αξονικά τοποθετημένες πλευστές δαγκάνες δύο εμβόλων και δίσκους διαμέτρου 310 mm. Στον πίσω τροχό ο δίσκος έχει διάμετρο 265 mm.

Η νέα R 12 G/S είναι εξοπλισμένη με το BMW Motorrad ABS Pro (part-integral). Το ABS Pro προσφέρει επίσης μεγαλύτερη ασφάλεια κατά το φρενάρισμα στις στροφές (λειτουργια cornering), επιτρέποντας το φρενάρισμα με υποβοήθηση ABS με τη μοτοσυκλέτα υπό κλίση.

Πάνω από τον κλασικό προβολέα (με φωτιστικό σχήμα “Χ”) υπάρχει ένα επίσης κλασικό στρογγυλό όργανο με πρίζα 12V, που ταιριάζει φυσικά με την ρετρό σχεδίαση της μοτοσυκλέτας.

Τρεις είναι οι χρωματισμοί της νέας BMW R 12 G/S (μαύρο, λευκό και μπεζ της άμμου), ενώ η τιμή της βασικής έκδοσης ξεκινά από τις 18.289 ευρώ.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!