MotorBike.gr

BMW: Η “ανάκληση” 700.000 μοτοσυκλετών και ο άξονας της R 1300 GS

01/11/2023

Οι άξονες μετάδοσης θα αλλάζονται τακτικά πλέον στις μοτοσυκλέτες της BMW

Επανάσταση” φέρνει η νέα οδηγία της BMW όσον αφορά τους άξονες κίνησης των μοτοσυκλετών της από το 2024 και μετά, οι οποίοι θα αντικαθιστώνται κανονικά (σε αντίθεση με το παρελθόν) σε τακτά διαστήματα ( ανά 80.000 χμ.), με το κόστος ανταλλακτικών και εργασίας να περνάει στον ιδιοκτήτη.

Ο άξονας (διαφορικό) στην τελική μετάδοση θεωρείται εδώ και δεκαετίες μια αξιόπιστη, “αιώνια” και “καθαρή” λύση, σε σύγκριση πάντα με τις αλυσίδες, που απαιτούν συντήρηση, πιθανά να σπάσουν -έστω πολύ σπάνια και δύσκολα – και απαιτούν διαρκείς αλλαγές.

Όμως στην περίπτωση των BMW, ο άξονας μετάδοσης της κίνησης πρέπει να συντηρείται πλέον σύμφωνα με τις νέες οδηγίες, να λιπαίνεται και μάλιστα να αντικαθίσταται ανά τακτά διαστήματα.

Πέρασαν 100 χρόνια χρήσης του άξονα μετάδοσης στις BMW για να γίνει μια νέα αρχή από το 2024. Ξεχάστε αυτά που ξέρατε για τους άξονες που “δεν ζητάνε τίποτα και δεν ασχολείσαι με αυτούς ποτέ”, γιατί η BMW πλέον απαιτεί τακτικούς ελέγχους και αντικατάσταση μετά από ορισμένες χιλιάδες χιλιόμετρα!

 

 

Η αλλαγή των διαφορικών ισχύει κατ’ αρχάς αναδρομικά (και μπράβο για αυτό στην BMW, αφού δείχνει σεβασμό στους πελάτες της) για τα μοντέλα της οικογένειας των “R” με υδρόψυκτους κινητήρες boxer από το 2013 μέχρι σήμερα.

Στα μοντέλα R 1200 και R 1250, ο άξονας μετάδοσης κίνησης θα πρέπει πλέον να αλλάζει κάθε 60.000 χιλιόμετρα, ενώ για τα νέα μοντέλα R 1300 GS και για τα επόμενα μοντέλα R 1300 κάθε 80.000 χιλιόμετρα.

Οι άξονες στους πίσω τροχούς έχουν μακρά παράδοση στις μοτοσυκλέτες της BMW και είναι λίγα τα μοντέλα της που έχουν χρησιμοποιήσει αλυσίδα εδώ και 100 χρόνια.

Μέχρι σήμερα ήταν κοινή πρακτική η επισκευή ή η αντικατάσταση του άξονα κίνησης μόνο σε περίπτωση ελαττώματος ή αστοχίας, κάτι που συνέβαινε σχετικά σπάνια, ενώ υπήρχαν μοτοσυκλέτες που είχαν διανύσει εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα χωρίς πρόβλημα…

Εδώ δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μιλάμε για τις χαμηλότερες ιπποδυνάμεις στις μοτοσυκλέτες του παρελθόντος που δεν πίεζαν όσο οι σημερινοί κινητήρες τις αντοχές των αξόνων. Αλλά όταν οι ιπποδυνάμεις ανεβαίνουν…

 

Αυτή η εποχή τέλειωσε πλέον και μετά από εργαστηριακές δοκιμές αντοχής και αξιοπιστίας, αλλά και σύμφωνα με την BMW, ως «προληπτικά μέτρα ποιότητας», τα διαφορικά θα θεωρούνται εξαρτήματα που χρειάζονται αλλαγή μετά από συγκεκριμένα χιλιόμετρα. Όπως δηλαδή συμβαίνει στις αλυσίδες και τους ιμάντες κίνησης, αλλά σε αραιότερα διαστήματα.

Για τα μοντέλα BMW R 1250 και μοντέλα R 1200 από το 2013 και μετά, η BMW προτείνει ελέγχους (κάθε 20.000 χιλιόμετρα) και αλλαγή κάθε 60.000 χιλιόμετρα, εργασία την οποία η εταιρία πραγματοποιεί δωρεάν.

 

Περίπου 700.000 μοτοσυκλέτες παγκοσμίως αφορά η νέα πολιτική της BMW, συμπεριλαμβανομένων άνω των 500.000 μοντέλων GS και GS Adventure από το 2013 και μετά.

Σύμφωνα με την BMW, τα περισσότερα ελαττώματα έχουν εντοπιστεί μέχρι στιγμής στα μεγάλα εντούρο GS και σε περίπου 18.000 αστυνομικές μοτοσυκλέτες, κυρίως RT.

 

Αυτό πιθανώς έχει να κάνει με τη σκληρή χρήση και στις δύο περιπτώσεις, ενώ στην περίπτωση του GS, η κατάσταση επιδεινώνεται από τη μεγαλύτερη διαδρομή της ανάρτησης και τις υψηλότερες καταπονήσεις που προκύπτουν στην κίνηση του άξονα, ειδικά στην περιοχή του συνδέσμου.

Τώρα στην περίπτωση του BMW R 1300 GS και των υπόλοιπων μοντέλων R 1300  που θα ακολουθήσουν από το 2024 και μετά, θα γίνονται τακτικές επιθεωρήσεις αξόνων κάθε 20.000 χιλιόμετρα και αλλαγή κάθε 80.000 χιλιόμετρα, η ​​οποία δεν θα είναι πλέον δωρεάν για τους ιδιοκτήτες.

Ο άξονας μετάδοσης κίνησης για το BMW R 1300 GS κοστίζει σήμερα κοντά στα 800 ευρώ ως ανταλλακτικό και η αλλαγή του διαρκεί γύρω στα 50 λεπτά, άρα συνολικά η αλλαγή θα κοστίζει κοντά στα 1.000 ευρώ.

Πηγή: Motorrad Online

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!