MotorBike.gr

BMW R 1300 GS 2024: Η πολυαναμενόμενη επίσημη παρουσίαση (+video)

29/09/2023

Ήρθε το ισχυρότερο GS της ιστορίας!

Επιτέλους για τους φίλους των κινητήρων boxer, των GS και των Adventure μοτοσυκλετών και των BMW, μόλις παρουσιάστηκε επίσημα η νέα 1300. Μετά από εκατοντάδες, για να μην πούμε παραπάνω, αναφορές στον διεθνή τύπο, η νέα R 1300 GS είναι έτοιμη να γράψει και πάλι ιστορία στην κατηγορία της.

Η BMW δεν είναι “περαστική” από την κατηγορία των Adventure μοτοσυκλετών, αλλά μάλλον η “ιδρύτριά” της, αφού μετράει παραπάνω από 40 χρόνια στο χώρο από τότε που παρουσίασε την (“περίεργης σύλληψης” όπως έλεγαν τότε) R 80G/S.

Ομορφότερο, “λεπτότερο”, ισχυρότερο και ελαφρύτερο μπορεί να χαρακτηριστεί με τέσσερις λέξεις το νέο GS, του οποίου η μεγάλη βελτίωση είναι ο νέος boxer κινητήρας που έχει ανεβάσει τον κυβισμό από τα 1.254cc στα 1.300, με αυξημένη διάμετρο κυλίνδρων 106,5mm και διαδρομή στα 73mm.

Έχοντας σαν στόχο να ανεβάσει τον πήχη και να δυσκολέψει για άλλη μια φορά τον ανταγωνισμό, η νέα BMW R 1300 GS διαθέτει κινητήρα που αποδίδει 145,5 ίππους (107kW) στις 7.750 rpm και 15,1kgm (149 Nm) ροπής στις χαμηλές 6.500 rpm, αποδίδει 10 δηλαδή παραπάνω ίππους από την 1250, όπως και 6Νm ροπής.

Mε αυξημένη συμπίεση και το ιδιαίτερο σύστημα της BMW μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων που αλλάζει την εισαγωγή καυσίμου, με τον κινητήρα να προσαρμόζεται ανά περίπτωση (στροφών).

Ακόμη και στη βασική έκδοση, η νέα R 1300 GS διαθέτει πλέον τέσσερα αντί για τρία riding modes ώστε να μπορεί η απόδοση του κινητήρα να προσαρμόζεται στις προτιμήσεις του αναβάτη. Τα Mode “Rain” και “Road” προσαρμόζονται στις περισσότερες οδικές συνθήκες, το πρόγραμμα Eco πετυχαίνει μέγιστη αυτονομία, ενώ το “Enduro” προσφέρει την κατάλληλη συνολική απόδοση για χρήση εκτός δρόμου.

Το πλαίσιο δεν έχει καμία σχέση με το παλαιότερο, αφού είναι ολοκαίνουριο και πάλι όμως από ατσάλινους σωλήνες, με την εταιρία να δηλώνει ότι είναι πιο άκαμπτο από πριν και μικρότερων διαστάσεων. Το εντυπωσιακό υποπλαίσιο δεν είναι πλέον σωληνωτό, αλλά από χυτό αλουμίνιο.

Ολοκαίνουργιες είναι και οι αναρτήσεις, που παραμένουν Telelever μπροστά και Paralever πίσω (αμφότερες εκδόσεις EVO) και που ελέγχονται από την μονάδα Electronic Dynamic Suspension Adjustment – μια ημι-ενεργητική ανάρτηση η οποία επεμβαίνει όχι μόνο στην προφόρτηση των αναρτήσεων αλλά και στην απόσβεση.

Η DSA προσαρμόζει τις αναρτήσεις της μοτοσυκλέτας ανάλογα με την περίσταση (π.χ τον τρόπο που οδηγεί ο αναβάτης) και την κατάσταση του οδοστρώματος. Στα αργά κομμάτια με έναν αναβάτη, για παράδειγμα, οι αναρτήσεις μαλακώνουν και στα πιο γρήγορα με μεγαλύτερο βάρος (+συνεπιβάτη) “σφίγγουν”… σε γενικές γραμμές.

Η νέα BMW R 1300 GS προσφέρει τη νέα επιλογή Riding Assistant ως προαιρετικό εξοπλισμό, που περιλαμβάνει τα πολύ σημαντικά συστήματα ασφαλείας Active Cruise Control (ACC), Front Collision Warning (FCW) και Lane Change Warning (SWW).

Το Active Cruise Control (ACC) διαθέτει ρύθμιση της ταχύτητας του ταξιδιού, αλλά και την απόσταση που επιλέγει να διατηρεί ο αναβάτης από το προπορευόμενο όχημα.

Το Front Collision Warning (FCW) έχει σχεδιαστεί για να αποτρέπει τη σύγκρουση, παρεμβαίνοντας στα φρένα αυτομάτως, με Lane Change Warning (SWW) να παρακολουθεί τις λωρίδες αριστερά και δεξιά βοηθώντας στην ασφαλή αλλαγή λωρίδας της μοτοσυκλέτας.

Στο σύνολό της η νέα BMW είναι ελαφρύτερη κατά 12 κιλά, έχει μικρύνει το ρεζερβουάρ που έχει γίνει 19λιτρο από 20λιτρο, και το βάρος της ανακοινώνεται στα 237 κιλά.

H Brembo αναλαμβάνει τον τομέα των φρένων, με τετραπίστονες δαγκάνες μπροστά και διπίστονες πίσω, με δίσκους 310mm μπροστά και 285mm πίσω.

Οι ζάντες είναι 17″, με τα ελαστικά έχουν διαστάσεις 120/70 μπροστά και 170/60 πίσω.

Ο εξοπλισμός της μοτοσυκλέτας είναι πλούσιος όπως ήταν αναμενόμενο:

  • Τέσσερα riding modes
  • BMW Motorrad Full Integral ABS
  • Engine drag torque control (MSR), dynamic brake assist (DBC) και ride-off assistant (HSC) στάνταρ
  • Dynamic Traction Control DTC
  • Προσαρμοζόμενος έλεγχος ύψους και σπορ ανάρτηση ως προαιρετικός, εργοστασιακός εξοπλισμός
  • Νέος προβολέας matrix LED
  • Headlight Pro με προσαρμοζόμενα φλας ως προαιρετικός, εργοστασιακός εξοπλισμός.
  • Χούφτες με ενσωματωμένα φλας

  • Μπαταρία ιόντων λιθίου με Battery Guard
  • Dynamic Cruise Control (DCC) με λειτουργία φρένου
  • Riding Assistant με Active Cruise Control (ACC)
    Front Collision Warning (FCW) και Lane Change Warning (SWW) για ασφαλή και άνετη οδήγηση, ως προαιρετικός εξοπλισμός.
  • Θήκη φόρτισης smartphone με ενσωματωμένη θύρα USB και πρόσθετη ηλεκτρική πρίζα 12 V
  • Ευρεία γκάμα παραλλαγών ύψους σέλας ως προαιρετικός, εργοστασιακός εξοπλισμός.
  • Συνδεσιμότητα: πολυλειτουργικός πίνακας οργάνων με έγχρωμη οθόνη TFT 6,5 ιντσών και πολλές λειτουργίες στον βασικό εξοπλισμό.
  • RDC, Keyless Ride, θερμαινόμενα γκριπ
  • Intelligent Emergency Call ως προαιρετικός, εργοστασιακός εξοπλισμός
  • Ελκυστική βασική έκδοση πλαισιωμένη από τις παραλλαγές Triple Black, GS Trophy and Option 719 Tramuntana
  • Εκτενής γκάμα προαιρετικού εξοπλισμού, γνήσια Αξεσουάρ BMW Motorrad

H τιμή της στην Ελλάδα θα ξεκινάει από 20.690 ευρώ και η μοτοσυκλέτα θα διατεθεί στην αγορά στις αρχές Νοεμβρίου του 2023.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!