Η BSA αναγεννάται από τις στάχτες της!
Πολύ καλά νέα για τους φίλους των κλασικών μοτοσυκλετών, αλλά κυρίως για τους νοσταλγούς της θρυλικής βρετανικής μάρκας BSA, η οποία θα επιστρέψει στην αγορά την Άνοιξη του 2022 σε μια μορφή που βρίσκεται όσο το δυνατόν πιο κοντά στο αυθεντικό σχήμα που έρχεται από τις δεκαετίες του ’50 και του ’60!
Πρόκειται για τη μοντέρνα επανερμηνεία μιας από τις πιο εμβληματικές μοτοσυκλέτες της βρετανικής μοτοβιομηχανίας του παρελθόντος.
Η βρετανική BSA (Birmingham Small Arms), που ιδρύθηκε το 1861 ως πολεμική βιομηχανία και μεταπήδησε στην παραγωγή μοτοσυκλετών το 1910, ήταν ένας από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές μοτοσυκλετών του περασμένου αιώνα.
Ήταν η εταιρία με τις μεγαλύτερες πωλήσεις μοτοσυκλετών στον κόσμο στη δεκαετία του 1950, μετά την εξαγορά της Triumph, αλλά η έλευση του ιαπωνικού ανταγωνισμού την επόμενη δεκαετία την οδήγησε στην παρακμή, τη χρεωκοπία και τη διακοπή των εργασιών, ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του 1970.
Ήταν τότε που εξαγοράστηκε από τη Norton, η οποία προτίμησε να την αφήσει στην άκρη και να διατηρήσει ζωντανό μόνο το όνομα της Triumph (το οποίο και αυτό της ανήκε).
Έκτοτε, η φίρμα BSA παρέμεινε στο σκοτάδι μέχρι τον Οκτώβριο του 2016, όταν ανακοινώθηκε ότι ο τεράστιος ινδικός όμιλος εταιριών – από τους μεγαλύτερους στην Ασία στο χώρο της αυτοκίνησης και της μηχανολογίας – Mahindra & Mahindra (M&M) είχε αποκτήσει τα δικαιώματα της BSA για 5,4 εκατομμύρια δολάρια.
Σήμερα, 5 χρόνια αργότερα (κι ενώ η Mahindra έχει ήδη αγοράσει εδώ και χρόνια την Peugeot Motorcycles) o πρώτος καρπός αυτής της επιχείρησης αποκαλύπτεται επιτέλους και μάλιστα δείχνει να διαθέτει τις καλύτερες προϋποθέσεις.
Εκπληκτική είναι η δουλειά που έχουν κάνει οι βρετανοί σχεδιαστές (!) της BSA Gold Star 650 του 2022 αφού για να διακρίνει κάποιος τη νέα και την παλιά Gold Star όταν στηθούν δίπλα-δίπλα… θα πρέπει να ξέρει λίγα πράγματα και να μην έχει τεμπέλικο μάτι.
Το όνομα Gold Star χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά το 1938 και χρησιμοποιήθηκε μέχρι το 1963 για μια σειρά μονοκύλινδρων μοτοσυκλετών με κινητήρες από 350 cc έως 500 cc, οι οποίοι ήταν πολύ επιτυχημένοι στους αγώνες ταχύτητας και ιδιαίτερα στο θρυλικό Isle of Man TT.
Η νέα Gold Star του 2022 θα κινείται κι αυτή από έναν μονοκύλινδρο κινητήρα 652 cc με δύο εκκεντροφόρους, 4 βαλβίδες, προδιαγραφών Euro 5 και σύμφωνα με τον κατασκευαστή θα αποδίδει 45 ίππους στις 6.000 rpm και 55 Nm ροπής από τις 4.000 rpm. Έμφαση έχει δοθεί στη ροπή στις πολύ χαμηλές στροφές, έτσι ώστε να αναπαράγεται η αίσθηση της παλιάς Gold Star.
O υγρόψυκτος κινητήρας (το ψυγείο είναι τεράστιο, “κρυμμένο” στο μπροστινό τμήμα του πλαισίου) διαθέτει μεγάλες ψύκτρες, έτσι ώστε να θυμίζει αερόψυκτο μονοκύλινδρο, όπως είχαν οι πρόγονοι της μοτοσυκλέτας, ενώ είναι επίσης εξοπλισμένος με κιβώτιο ταχυτήτων 5 ταχυτήτων και συμπλέκτη μερικής ολίσθησης.
Το πλαίσιο είναι ένα ατσάλινο ημίδιπλο, σωληνωτό με τη μπροστινή ανάρτηση να αποτελείται από ένα συμβατικό πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 41 mm, χωρίς ρυθμίσεις, και την πίσω από ένα ζευγάρι αμορτισέρ, που μπορούν να ρυθμιστούν ως προς την προφόρτιση των ελατηρίων τους σε 5 θέσεις.
Το σύστημα πέδησης, από την άλλη, διαθέτει έναν δίσκο σε κάθε τροχό (320 mm μπροστά και 255 mm πίσω), που επιβραδύνεται από δαγκάνες Brembo και απολαμβάνει την “εποπτεία” ενός ABS δύο καναλιών.
Οι τροχοί με ακτίνες είναι 18 ιντσών μπροστά και 17 ιντσών πίσω και εφοδιάζονται με ελαστικά Pirelli Phantom Sportscomp στον στάνταρ εξοπλισμό.
Στυλιστικά, όπως αναφέρθηκε παραπάνω, το νέο Gold Star μοιάζει εξαιρετικά με τη μοτοσυκλέτα του παρελθόντος από την οποία εμπνέεται (πιο συγκεκριμένα από τις Gold Star M24 και DB34), υιοθετώντας αυτό το παραδοσιακό βρετανικό κλασάτο, αρχετυπικό σχήμα, που θα βρίσκει πάντα τους θαυμαστές του.
Αξιοσημείωτο είναι σίγουρα το υπέρκομψο ρεζερβουάρ των 12 λίτρων, που φέρει το παραδοσιακό λογότυπο της BSA, με την παράκεντρη τάπα ανεφοδιασμού και το pin striping (φιλέτα) στα πλάγιά του. Η μοτοσυκλέτα είναι εφοδιασμένη με μια γενναιόδωρη, επίπεδη σέλα σε ύψος 780 χιλιοστών από το έδαφος και ψηλό σωληνωτό τιμόνι για ξεκούραστες βόλτες.
Τα φτερά είναι μεταλλικά και χρωμιωμένα, όπως και το τιμόνι, οι μανέτες και οι καθρέφτες, ενώ γυαλισμένα είναι τα αλουμινένια καπάκια του κινητήρα.
Τα όργανα είναι πιο μοντέρνα, με οθόνη LCD μεταξύ των δύο αναλογικών κοντέρ και στροφόμετρου, ενώ υπάρχει θύρα φόρτισης USB στο τιμόνι. Η εμφάνιση των αναλογικών οργάνων θυμίζει τα παλιά, παραδοσιακά βρετανικά Smiths.
Το βάρος για τη μοτοσυκλέτα χωρίς υγρά είναι 198 κιλά, ενώ πλήρης υγρών φτάνει τα 213 κιλά.
Η BSA σύμφωνα με δηλώσεις του CEO θα δημιουργήσει μέσα στον επόμενο χρόνο ένα εργοστάσιο κοντά στο Small Heath, του Birmingham, περιοχή που είναι παραδοσιακά η πατρίδα των ΒSA, όπου θα γίνεται η συναρμολόγηση των μοτοσυκλετών που θα κατασκευάζονται στην Ινδία. Η τιμή της Gold Star αναμένεται να είναι ανάμεσα σε 6.000 και 7.000 ευρώ.
Το BSA Gold Star 650 2022 που σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στη Μεγάλη Βρετανία αναμένεται να ξεκινήσει να παράγεται στην Ινδία τον Ιανουάριο του ’22, πριν κυκλοφορήσει στην ντόπια αγορά λίγους μήνες αργότερα, όπου θα έχει να ανταγωνιστεί το πετυχημένο δικύλινδρο σε σειρά 650cc της Royal Enfield.
Ωστόσο, μένει να δούμε αν και πότε το νέο BSA Gold Star 650 2022 θα φτάσει στην Ευρώπη, με το το γεγονός ότι παρουσιάστηκε επίσημα στην πρόσφατη έκθεση Motorcycle Live στο Μπέρμιγχαμ να μας δίνει ελπίδα. Θα σας κρατήσουμε ενήμερους επί του θέματος.