Πού πάει η σχεδίαση των μοτοσυκλετών τελικά;
Παρατηρήστε προσεκτικά αυτή τη μοτοσυκλέτα, καθώς και τον αριστοτεχνικό τρόπο με τον οποίο ελίσσεται ο σχεδιαστής της γύρω από τετριμμένα ζητήματα και τομείς. Δείτε πώς λύνει τα κλασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κοινοί σχεδιαστές. Ναι, ακριβώς, το βρήκατε: με φαντασία.
Aν το όνομα του Νοτιοαφρικανού βιομηχανικού σχεδιαστή Pierre Terblanche δεν σας λέει τίποτε, τότε το πιθανότερο είναι να αγνοείτε ένα μεγάλο κομμάτι που αφορά το design των ευρωπαϊκών μοτοσυκλετών και ειδικότερα των Ducati. Μιλάμε για τον αρχισχεδιαστή της ιταλικής εταιρίας επί χρόνια και δημιουργό του εμβληματικού Ducati 888, του Ducati Paul Smart 1000LE, των Ducati Supermono και Ducati 999, του ΜΗe 900 Evoluzione, αλλά και των Ducati HyperMotard.
Επίσης ο Terblanche έχει σχεδιάσει το “συγκλονιστικό” Confederate Hellcat X132, το “αιρετικό” σημερινό Royal Enfield Himalayan, όπως και πολλά άλλα. Η τελευταία του δημιουργία είναι η ηλεκτρική BST HyperTEK.
Kι αν την κοιτάξετε προσεκτικά, θα δείτε πόσο “ξεφεύγει” από τα στενά περιθώρια των συμβατικών μοτοσυκλετών και γραμμών, και πόσο “Hypermotard” κρύβεται πίσω από τις καινοτόμες ιδέες και γραμμές της.
Η εταιρία BST έγινε γνωστή για την κατασκευή εξαιρετικά ελαφρών τροχών από ανθρακονήματα, όπως και διάφορων εξαρτημάτων αναρτήσεων και συνεργάζεται με τις εταιρίες Arch, Ariel, Harley-Davidson, αλλά και με τη Lotus στα αυτοκίνητα.
Ο Pierre Terblanche επέστρεψε στην πατρίδα του, τη Νότια Αφρική, και ένωσε τις δυνάμεις του με τον Gary Turner, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Blackstone TEK (που είναι το πλήρες όνομα της BST), έναν οραματιστή που θέλει να παράγει καινοτόμα (και αμφιλεγόμενα επίσης) προϊόντα. Ο Turner είναι επίσης ο πρώτος που κατάφερε να κατασκευάσει ανθεκτικές ζάντες από ανθρακονήματα για μοτοσυκλέτες που εγκρίθηκαν για χρήση σε αγώνες από την Διεθνή Ομοσπονδία, τη FIM.
Οι δύο άνδρες συνεργάστηκαν για να δώσουν ζωή σε ένα εκκεντρικό σύνολο, όχι μόνο όσον αφορά την εμφάνιση, αλλά και την όλη κατασκευή της μοτοσυκλέτας. Μιας ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας που διαφέρει από όσες έχουμε ως τώρα δει, όχι μόνο στον τομέα των ηλεκτρικών, αλλά και στο σύνολό της.
Το Hypertek τροφοδοτείται από έναν κινητήρα 80kW ο οποίος παίρνει ενέργεια από μπαταρίες που υποτίθεται ότι εξασφαλίζουν αυτονομία 300 χιλιομέτρων μεταξύ φορτίσεων.
Η εμφάνιση μοιάζει να προέρχεται από ταινία επιστημονικής φαντασίας, με μόνο τα απαραίτητα πάνω της, απογυμνωμένη, με όλα τα μηχανικά εξαρτήματα πλήρως εκτεθειμένα και το καθένα από αυτά να “φοράει” το δικό του μοναδικό στυλ.
Η BST Hypertek, όπως είναι αναμενόμενο, φοράει πολλά κομμάτια από ίνες άνθρακα: από τους τροχούς προφανώς, μέχρι το ελαφρύ μονοκό πλαίσιο και την μπροστινή ανάρτηση.
Κάτι που δεν είναι συνηθισμένο σε ηλεκτροκίνητη μοτοσυκλέτα είναι ο συμπλέκτης και το κιβώτιο ταχυτήτων, λύση που έχουμε δει να προτείνει και η Kymco στη δική της ηλεκτρική μοτοσυκλέτα του μέλλοντος.
Ο Pierre και ο Gary επέλεξαν υδρόψυκτο κινητήρα DHX Hawk 80 kW (107 HP) και έδωσαν μεγάλη προσοχή στην κατασκευή και το σχεδιασμό κάθε εξαρτήματος, όπως για παράδειγμα στις πλάκες των δισκόφρενων, που είναι αεριζόμενες, φτιαγμένες από κεραμικά υλικά.
Το βάρος ανακοινώνεται στα 205 κιλά.Ένας καλός αριθμός κιλών για ηλεκτρική μοτοσυκλέτα.
Aκόμα κι αν η μοτοσυκλέτα δεν δει ποτέ το δρόμο για την παραγωγή – το πιθανότερο κατά την άποψή μας – η BST HyperTEK δείχνει πως υπάρχει πάντοτε, μα πάντοτε κι ένας “άλλος” δρόμος, ο οποίος εδώ που τα λέμε είναι πιο ενδιαφέρων από τον άλλο, τον χιλιοχρησιμοποιημένο. Αυτόν που συνήθως ονομάζουμε “πεπατημένη”…