MotorBike.gr

Buell Super Cruiser 1190: Επιτέλους στην παραγωγή

15/10/2025

V2 κινητήρας 1.190cc με 175 ίππους, ψαλίδι που πιάνει στον κινητήρα και εμφάνιση ανάμεσα σε Cruiser και Muscle bike χαρακτηρίζουν τη νέα Buell Super Cruiser 1190

Ύστερα από χρόνια αναμονής, φημών και συνεχών καθυστερήσεων που έκαναν τους φίλους της εταιρίας να αμφιβάλλουν αν θα τη δουν ποτέ στους δρόμους, η Buell Super Cruiser 1190 είναι πλέον γεγονός.

Η αμερικανική εταιρία, που άλλοτε αποτελούσε συνώνυμο της διαφορετικής, ριζοσπαστικής σχολής στη σχεδίαση μοτοσυκλέτας, βάζει και πάλι το όνομά της στην παραγωγή με ένα μοντέλο που συνδυάζει εμφάνιση cruiser με επιδόσεις superbike.

Οι πρώτες μοτοσυκλέτες βγαίνουν ήδη από τη γραμμή παραγωγής, δίνοντας σάρκα και οστά σε ένα project που πολλοί θεωρούσαν πως δεν θα ολοκληρωθεί ποτέ.

Το ερώτημα που γεννιέται τώρα είναι αν η Buell μπορεί πράγματι να επιστρέψει στην παλιά της αίγλη, εκείνη των ημερών που ξεχώριζε για το ασυνήθιστο engineering και τη ριζοσπαστική της προσέγγιση.

Η Super Cruiser 1190 κρατάει ζωντανή τη φιλοσοφία των παλαιότερων μοντέλων της Buell: ένας V2 κινητήρας 1.190 κυβικών εκατοστών, υγρόψυκτος, που αποδίδει 175 ίππους και 101 Nm ροπής και προέρχεται απευθείας από την 1190 SX, με ελάχιστες αλλαγές ώστε να προσαρμοστεί στη νέα χρήση, διατηρώντας όμως τον ωμό, εκρηκτικό του χαρακτήρα.

Το περιμετρικό ατσάλινο πλαίσιο είναι επίσης γνώριμο, όπως και το ψαλίδι που εδράζεται απευθείας στον κινητήρα, μια από τις χαρακτηριστικές τεχνικές επιλογές του Erik Buell.

Οι αναρτήσεις αποτελούνται από ανεστραμμένο πιρούνι πλήρως ρυθμιζόμενο και μονό αμορτισέρ πίσω, δείχνοντας ότι μιλάμε για ένα cruiser με σαφή σπορ προσανατολισμό.

Η σχεδίαση φέρει ξεκάθαρα την υπογραφή του Roland Sands, του γνωστού Καλιφορνέζου customizer που ανέλαβε να μεταφράσει το αγωνιστικό DNA της Buell σε μια πιο «καθημερινή» αλλά πάντα εκρηκτική αισθητική.

Το αποτέλεσμα είναι έντονα μυώδες, με χαμηλό προφίλ, σφιχτές γραμμές και επιθετική στάση.

Το ρεζερβουάρ, το φτερό και οι λεπτομέρειες αποπνέουν αμερικανικό χαρακτήρα, χωρίς να χάνουν τη μοντέρνα, σχεδόν industrial αισθητική που πάντα συνόδευε τη Buell.

Το σύστημα εξάτμισης της SC Project, κοντό και χαμηλό στα δεξιά, προσθέτει στη δυναμική εικόνα, ενώ οι τροχοί 17 ιντσών, τα ηλεκτρονικά βοηθήματα και η εργονομία φανερώνουν τη συγγένεια με τη naked 1190 SX, πάνω στην οποία βασίζεται η Super Cruiser.

Πριν περάσει στην παραγωγή, η νέα Buell δοκιμάστηκε εκτενώς στις Ηνωμένες Πολιτείες, από τις ερήμους της Αριζόνα μέχρι τα ορεινά περάσματα του Κολοράντο, σε υψόμετρα που ξεπερνούν τα 4.000 μέτρα.

Οι δοκιμές είχαν στόχο να εξασφαλίσουν ότι η μοτοσυκλέτα θα σταθεί αντάξια των προσδοκιών, όχι μόνο σε επιδόσεις αλλά και σε αξιοπιστία και άνεση, κάτι απαραίτητο για μια cruiser με τέτοια ισχύ.

Η Buell, παρά το ταραχώδες παρελθόν της, δείχνει να επιστρέφει με σιγουριά και αυτοπεποίθηση, επιχειρώντας να ξανακερδίσει το κοινό που πίστευε στην ιδέα της “American performance” με διαφορετική φιλοσοφία.

Η Buell Super Cruiser 1190 είναι σίγουρα ένα ρίσκο, αλλά και μια δήλωση επαναφοράς – μια μοτοσυκλέτα που φέρει τις αξίες του brand σε νέα εποχή, χωρίς να εγκαταλείπει τις ρίζες του.

Αν όλα πάνε σύμφωνα με το πλάνο, μέσα στους επόμενους μήνες θα αρχίσει να κυκλοφορεί στους αμερικανικούς δρόμους, με την ελπίδα ότι σύντομα θα την δούμε και στην Ευρώπη, όπου η Buell ακόμα αντιμετωπίζεται με δέος και νοσταλγία.

Η Super Cruiser 1190 είναι κάτι περισσότερο από ένα νέο μοντέλο – είναι το στοίχημα μιας αναγέννησης, μιας προσπάθειας να ξαναγεννηθεί ένας θρύλος που για χρόνια αρνούνταν να σβήσει.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!