Mε έμφαση στο sport
Μιας και τα διεθνή σαλόνια μοτοσυκλέτας έχουν αναβληθεί σε παγκόσμιο επίπεδο, οι παρουσιάσεις των νέων μοντέλων και οι αναβαθμίσεις στην εκάστοτε γκάμα, γίνονται πλέον διαδικτυακά. Έτσι έπραξε και η Ducati παρουσιάζοντας τα νέα μοντέλα της για το 2021.
Μετά από την παρουσίαση του Multistrada V4, η Ducati ανακοίνωσε τα νέα στοιχεία για τις μοτοσυκλέτες του 2021. Η συμμόρφωση με τις προδιαγραφές Euro 5 είναι το κυρίαρχο στοιχείο, χωρίς να λείπουν οι βελτιώσεις στα σημεία και η προσθήκη νέων εκδόσεων στις γνωστές οικογένειες μοντέλων.
Ξεκινώντας από τα Panigale, οι εκδόσεις V4 και V4S φέρουν αλλαγές σε εξάτμιση και κινητήρα, για τις προδιαγραφές Euro 5 φυσικά, με την απόδοση τους να είναι 214 ίπποι στις 13.000 σ.α.λ. και 12,6 κιλά ροπής στις 9.500 σ.α.λ.
Το traction control των μοτοσυκλετών αναβαθμίστηκε, με το αγωνιστικό τμήμα της εταιρείας Ducati Corse να … βάζει το χεράκι του, ενώ προσανατολισμένη προς την αγωνιστική οδήγηση είναι και η δυνατότητα επιλογής δύο χαρτογραφήσεων Racing Mode με δυνατότητα διαφορετικών ρυθμίσεων σε αυτές.
Στα περιφερειακά, οι τρόμπες του συμπλέκτη και των φρένων προέρχονται πλέον από την Superleggera, ενώ για το 2021 προσφέρεται επίσης η δυνατότητα τοποθέτησης θερμαινόμενων grip.
Μια νέα έκδοση προστέθηκε επίσης στην οικογένεια των Panigale, φέροντας τον συνδυασμό γραμμάτων SP στην ονομασία της, που στο λεξικό της Ducati μεταφράζεται ως Sport Production.
Η Panigale V4 SP, ξεχωρίζει από το αποκλειστικά μαύρο, με πινελιές βουρτσισμένου αλουμινίου και σιρίτια σε κόκκινο, χρώμα της, και θα διατεθεί σε περιορισμένο αριθμό, ο οποίος χαράσσεται στην τιμονόπλακα από billet αλουμίνιο CNC κοπής.
Η χρήση του carbon είναι εκτεταμένη, με τις πεντάμπρατσες ζάντες από αυτό το υλικό να κλέβουν την παράσταση, αφαιρώντας 1,4 κιλά βάρους σε σχέση με τις σφυρήλατες των άλλων εκδόσεων. Ως μοντέλο προσανατολισμένο για χρήση πίστας, φέρει ρυθμιζόμενα μαρσπιέ αλουμινίου και δυνατότητα προσθαφαίρεσης στοιχείων για track ready καταστάσεις.
Η μοτοσυκλέτα εξοπλίζεται με κορυφαίες ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της Ohlins (DES EVO) και φέρει επίσης μια πολύ μεγάλη λίστα ηλεκτρονικού εξοπλισμού, με τα βοηθήματα να είναι στην «αφρόκρεμα» της superbike εξέλιξης.
Ο κινητήρας της είναι η Desmo Stradale V4 έκδοση των 1.103, με ξερό συμπλέκτη, στρόφαλο ανάποδης φοράς και απόδοση 214 ίππων στις 13.000 σ.α.λ.
Ανακατατάξεις είχαμε και στην πολυπληθή οικογένεια των Scrambler, καθώς η Ducati “έπαυσε” τα Café Racer και Full Throttle, συστήνοντάς μας για το 2021 το Scramber 800 Nightshift, που αποτελεί έναν συνδυασμό των απερχόμενων εκδόσεων. Οι υπόλοιπες εκδόσεις των Scrambler 800 συνεχίζουν ως είχαν, με την προσθήκη νέων χρωματικών επιλογών.
Αναβάθμιση ύστερα από τέσσερα χρόνια στην παραγωγή, δέχτηκε και το μοντέλο SuperSport 950, μια μοτοσυκλέτα που κρατά ψηλά τη σημαία μιας πιο ήπιας, και ίσως πιο ρεαλιστικής προσέγγισης έκφρασης στην sport κατηγορία, η οποία τείνει να εκλείψει στις μέρες μας. Αποτελεί δε τον απόγονο της σειράς των SS της Ducati, που έχουν γράψει την δική τους, ξεχωριστή σελίδα στην ιστορία της εταιρείας.
Δυστυχώς μοντέλα όπως αυτό επισκιάζονται από τα αμιγώς καθαρόαιμα superbikes, τα Panigale στην προκειμένη περίπτωση, και αυτό είναι αν μη τι άλλο άδικο, καθώς έχουν σαφώς μεγαλύτερο πεδίο χρήσης από εκείνα και πολύ μεγάλες δυνατότητες στη γρήγορη οδήγηση.
Για το 2021 λοιπόν, η Ducati συμμόρφωσε τον L2 testastretta κινητήρα των 937 κ.εκ. με τις Euro 5 προδιαγραφές, χωρίς να επηρεαστεί η απόδοσή του, που παραμένει στους 110 ίππους / 9.500 rpm και στα 9,5 kgm ροπής / 6.500 rpm. Νέο στοιχείο στην ευρύτερη θεώρηση του κινητήρα για το 2021, είναι ο υδραυλικής ενεργοποίησης συμπλέκτης που αντικαθιστά την παραδοσιακή διάταξη με ντίζα.
Η σχεδίαση άλλαξε επίσης σε μεγάλο βαθμό, πλησιάζοντας περισσότερο σε ύφος αυτή των μοντέλων Panigale, με το Ducati SuperSport 950 όμως, να διατηρεί μια πιο φιλική θέση οδήγησης.
Αναβάθμιση είχαμε και στα ηλεκτρονικά, όπου μια IMU έξι αξόνων συνδυάζεται με την ECU, παρακολουθώντας σε πραγματικό χρόνο τα Cornering ABS, Traction Control και τη νέα προσθήκη του Wheelie Control.
To QuickShifter παραμένει ως στοιχείο του standard εξοπλισμού, επιδρώντας τόσο στα ανεβάσματα όσο και στα κατεβάσματα, ενώ η απόδοση του κινητήρα μπορεί να ρυθμιστεί σε τρία επίπεδα μέσω των διαθέσιμων Riding Modes (Sport, Touring, Urban). Οι παράμετροι των συστημάτων αυτών, καθώς και οι ενδείξεις που αφορούν τη λειτουργική και κινητική κατάσταση της μοτοσυκλέτας, προβάλλονται σε έγχρωμη TFT οθόνη 4,3 ιντσών.
Φυσικά το πλαίσιο της μοτοσυκλέτας είναι ατσάλινο χωροδικτύωμα -για Ducati πρόκειται- και το ψαλίδι κατασκευάζεται από αλουμίνιο. Στον τομέα των αναρτήσεων, μπροστά έχουμε ένα ανεστραμμένο και πλήρως ρυθμιζόμενο Marzocchi με καλάμια 43 mm, ενώ πίσω προμηθευτή αποτελεί η Sachs, με ένα ρυθμιζόμενο ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου και την απόσβεση της επαναφοράς, μονό αμορτισέρ.
Η Βrembo αναλαμβάνει τα φρένα, με δύο δίσκους διαμέτρου 320 mm μπροστά, συνεργαζόμενους με Μ4-32 monobloc και ακτινικής έδρασης δαγκάνες και στο πίσω μέρος τοποθετούνται μονός δίσκος 245 mm και διπίστονη δαγκάνα.
Πέραν της απλής» έκδοσης, διαθέσιμη θα είναι και η έκδοση “S”, που εκτός από κάποιες στιλιστικές διαφορές, φέρει ακόμη αναβαθμισμένες και πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της Ohlins, με πιρούνι μπροστά που χρησιμοποιεί καλάμια διαμέτρου 48 mm.
Τα Ducati Supersport 950 / S θα μπορούν να εξοπλιστούν με μια μεγάλη λίστα προαιρετικών αξεσουάρ, στα οποία μεταξύ άλλων συμπεριλαμβάνονται θερμαινόμενα grip, ψηλότερη ζελατίνα και ημιάκαμπτες πλαϊνές βαλίτσες ελαφρού τύπου.