Το νέο Τέρας, είναι διαφορετικό
Το νέο Monster που παρουσίασε η Ducati, δεν συνοδεύεται από κάποιο αριθμό στην ονομασία του που να καταδεικνύει τον κυβισμό του. Ουσιαστικά, αντικαθιστά το Monster 821 και ταυτόχρονα αποτελεί ένα… ρεφορμιστικό «τέρας», που κόβει κάθε δεσμό με το αρχετυπικό M900 του 1993.
Μια συμβουλή που σίγουρα έχουμε ακούσει όλοι, είναι το να προχωρά κανείς μπροστά, χωρίς να αγκιστρώνεται στο παρελθόν. Υπάρχει όμως και άλλη μια γνωστή συμβουλή, που λέει ότι δεν πρέπει να ξεχνά κανείς τις ρίζες του.
Το νέο Monster είναι σίγουρο ότι θα αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης με βάση αυτό το δίπολο απόψεων, ακριβώς επειδή αποτελεί φορέα μιας νέας φιλοσοφίας, που δεν έχει σχέση με την αρχική των Monster.
Πριν πιάσουμε όμως αυτά τα σημειολογικά και φιλοσοφικά, ας εξετάσουμε την νέα μοτοσυκλέτα αποστασιοποιημένα με βάση τα τεχνικά της χαρακτηριστικά. Το νέο Monster λοιπόν, φέρει τον δικύλινδρο L Testastretta 11° desmo των 937 κ.εκ. που γνωρίζουμε από τις εκδόσεις Multistrada, Hypermotard και Supersport.
Στην προκειμένη περίπτωση συμμορφώνεται βεβαίως με τις Euro 5 προδιαγραφές και αποδίδει 111 ίππους στις 9.250 σ.α.λ. και 9.5 kgm ροπής στις 6.500 σ.α.λ.
Σε σχέση με το Monster 821 φυσικά υπάρχει κέρδος στο παραγόμενο έργο, λόγω της αύξησης του κυβισμού, το οποίο αντικατοπτρίζεται κυρίως στην ροπή, που είναι περισσότερη και αποδίδεται χαμηλότερα. Η απόδοση του Monster 821 ήταν 109 ίπποι στις 9.250 σ.α.λ. και 8,8 kgm στις 7.750 σ.α.λ.
Το μοτέρ του νέου Monster φέρει υποβοηθούμενο συμπλέκτη ολίσθησης, ο οποίος απαιτεί 20% λιγότερη δύναμη για την ενεργοποίηση της μανέτας, ενώ είναι και ελαφρύτερο κατά 2,4 κιλά.
Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι το μοτέρ έχει πολύ αραιά διαστήματα service, κάθε 30.000 χιλιόμετρα.
Από πλευράς ηλεκτρονικών, το «μενού» περιλαμβάνει στον βασικό εξοπλισμό τα εξής:
–Quick shifter(ανεβάσματα και κατεβάσματα)
–Cornering ABS (ρυθμιζόμενο σε 3 επίπεδα)
–Traction control (ρυθμιζόμενο σε 8 επίπεδα)
–Launch control (για βέλτιστες εκκινήσεις)
–Wheelie control (ανεξάρτητα ρυθμιζόμενο)
–Riding modes (Sport, Touring, Urban)
Mε την επιλογή ενός Riding mode, γίνονται αυτόματα ανάλογες με το πεδίο ρυθμίσεις στα υπόλοιπα ηλεκτρονικά βοηθήματα, εκτός του Wheelie control που ρυθμίζεται ανεξάρτητα.
Όλες αυτές οι πληροφορίες προβάλλονται σε μια έγχρωμη οθόνη TFT 4,5 ιντσών, η οποία περιλαμβάνει και τον παραδοσιακό καημό και παράπονο των «Monsteristi»: ένδειξη στάθμης καυσίμου!
Προσφέρεται επίσης και η δυνατότητα διασυνδεσιμότητας με smartphone καθιστώντας δυνατή την αμφίδρομη ανταλλαγή πληροφοριών, μέσω του συστήματος Ducati Multimedia System.
Νέος, full LED και με λειτουργία DRL είναι o προβολέας, ενώ LED τεχνολογίας είναι και όλα τα υπόλοιπα φώτα του Monster, συμπεριλαμβανομένων των φλας, που έχουν λειτουργία αυτόματης ακύρωσης.
Στα περιφερειακά, το νέο Monster φέρει μη ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 43 χλστ. με διαδρομή 130 χλστ. μπροστά και μονό αμορτισέρ πίσω, με διαδρομή 140 χλστ., ρυθμιζόμενο μόνο ως προς την προφόρτιση του ελατηρίου.
Στα φρένα έχουμε δίσκους 320 χλστ. με τετραπίστονες, monobloc και ακτινικής έδρασης Μ4.32 δαγκάνες της Βrembo μπροστά, ενώ πίσω τοποθετείται δίσκος διαμέτρου 245 χλστ., με διπίστονη δαγκάνα της brembo.
Οι ζάντες είναι νέες και ελαφρύτερες κατά 1,7 κιλά, με τα ελαστικά επιλογής της Ducati για το Monster, να είναι τα Pirelli Diablo Rosso III, σε διαστάσεις 120/70-17 και 180/55-17.
Περνάμε τώρα στο επίμαχο σημείο, που είναι το πλαίσιο. Για πρώτη φορά στην ιστορία των Monster, τοποθετείται σε ένα μοντέλο της «τερατο-οικογένειας», δομική μονάδα που δεν είναι ατσάλινο χωροδικτύωμα!
Το νέο Monster φέρει, κατά τα πρότυπα των Panigale V4, αλουμινένιο περιμετρικό πλαίσιο δύο δοκών, που λειτουργεί ως σύνδεσμος μεταξύ του μπροστινού και των κυλίνδρων του κινητήρα.
Είναι μια πολύ μινιμαλιστική και αποδεδειγμένα αποδοτική εφαρμογή, που ανάγει το μοτέρ σε ενεργό μέρος του πλαισίου, γλιτώνοντας αρκετό βάρος, ολόκληρα 4,5 κιλά στην προκειμένη περίπτωση!
Το πώς θα το «χωνέψουν» αυτό οι σκληροπυρηνικοί Ducatisti, κοινό στο οποίο κυρίως απευθύνονταν μέχρι σήμερα τα Monster, θα το δείξει το μέλλον.
Η Ducati πάντως επιμένει ότι η αρχική φιλοσοφία του Miguel Angelo Galluzzi, του σχεδιαστή που δημιούργησε το θρυλικό πρώτο «τέρας» M900, παραμένει ατόφια: Κινητήρας – ρεζερβουάρ – Τιμόνι, δηλαδή μια όσο το δυνατόν πιο λιτή και αρχετυπική προσέγγιση της μοτοσυκλέτας.
Για να είμαστε ειλικρινείς, πολλά έχουν αλλάξει έτσι και αλλιώς στα Monster από το 1993, με την εισαγωγή υγρόψυξης, πρόσθετου εξοπλισμού και τη δημιουργία σχεδιαστικών παραλλαγών πάνω στο κυρίως θέμα, αλλά τώρα, πέραν της παραχώρησης στο πλαίσιο, είναι και η σχεδίαση του νέου Monster που δεν διατηρεί ούτε προσχηματικά μια κάποια συγγένεια με το παρελθόν.
Επ ουδενί δεν θα το χαρακτηρίσουμε όμορφο ή άσχημο, αυτό είναι άλλωστε κάτι υποκειμενικό, αλλά είναι «ηλίου φαεινότερον» ότι το Ducati Monster του 2021 έχει απομακρυνθεί περισσότερο από ποτέ σε σύγκριση με την αρχική σχεδιαστική φόρμα. Πολύ τολμηρό το βήμα για την Ducati λοιπόν και μένει να δούμε την υποδοχή του κοινού.
Συνεχίζοντας, το υποπλαίσιο είναι επίσης νέο, κατασκευασμένο από ενισχυμένο με υαλονήματα ελαφρύ πολυμερές υλικό, όπως νέο και αδυνατισμένο κατά 1,6 κιλά είναι και το αλουμινένιο ψαλίδι.
Συνολικά το νέο Monster, είναι ελαφρύτερο κατά 18 κιλά (!) σε σχέση με την έκδοση 821 που αντικαθιστά και αυτό είναι μια από τις πιο δραστικές μειώσεις βάρους που έχουμε συναντήσει σε διαδοχή μοντέλων.
Πέραν αυτού, το νέο Monster είναι σύμφωνα με την Ducati πιο εργονομικό και ευκολοδήγητο.
Το μικρότερης χωρητικότητας ρεζερβουάρ (14 λίτρα από 16,5 λίτρα) και η σχεδίαση του νέου πλαισίου επιτρέπουν στα πόδια του αναβάτη να «αγκαλιάζουν» πιο αποτελεσματικά τα σημεία επαφής τους με την μοτοσυκλέτα.
Το τιμόνι έχει έρθει πιο κοντά στον αναβάτη δημιουργώντας μια πιο όρθια και ξεκούραστη θέση για τον κορμό, ενώ τα μαρσπιέ είναι τοποθετημένα σε νέες θέσεις που δημιουργούν πιο ανοιχτές γωνίες στις κλειδώσεις των ποδιών. Η σέλα είναι πιο ψηλή, στα 820 χλστ. από το έδαφος και έχει απολέσει την δυνατότητα ρύθμισης που προσφερόταν στο 821.
Υπάρχει ωστόσο χαμηλότερη σέλα στον προαιρετικό εξοπλισμό, στα 800 χλστ., ενώ με εργοστασιακό kit, η απόσταση από το έδαφος μπορεί να μειωθεί ακόμη περισσότερο, στα 775 χλστ.
Σημαντικό στοιχείο που βελτιώνει τις αστικές υποχρεώσεις του νέου Monster, είναι ότι το κόψιμο του τιμονιού έχει αυξηθεί κατά 7 μοίρες.
Πέραν της βασικής, διαθέσιμες θα είναι και άλλες δύο εκδόσεις, μια για κατόχους διπλώματος A2, με περιορισμένη στα 35kW ισχύ και η Monster+ η οποία φέρει μασκάκι και κάλυμμα για τη θέση του συνεπιβάτη.
Η Ducati με την παρουσίαση του Monster του 2021 έκανε ένα σαφές άνοιγμα σε ένα ευρύτερο κοινό μοτοσυκλετιστών-αγοραστών, αφήνοντας πίσω την “σκληροπυρηνική Ντουκατίστικη” σχεδιαστική και κατασκευαστική φιλοσοφία, δίνοντάς του ένα πιο universal design και τώρα μένει να δούμε πως θα ανταποκριθεί η αγορά σε αυτή την κίνηση.