Με υπερ-δραστηριότητα η Harley-Davidson στην Ασία
Μετά την παρουσίαση στην Κίνα της δικύλινδρης 300, έρχονται τώρα τα νέα για μια δεύτερη μοτοσυκλέτα για την ίδια αγορά, μιας επίσης δικύλινδρης Harley-Davidson Χ 500 με μεγαλύτερο κυβισμό, ενώ παράλληλα κυκλοφορούν φωτογραφίες με μια ακόμα μονοκύλινδρης ινδικής κατασκευής Harley… Ο αμερικανικός γίγας προφανώς “ανακάλυψε” την Ασία.
Είναι γνωστή η αγοραστική δύναμη των ασιατικών αγορών και κυρίως της κινεζικής και ινδικής, ιδιαίτερα όταν το κατά κεφαλήν εισόδημα ανεβαίνει διαρκώς σε αυτές τις χώρες, κι έτσι η απόκτηση μιας μεσαίου κυβισμού “ξένης” μοτοσυκλέτας παύει να είναι άπιαστο όνειρο.
Έτσι τα σχέδια της Harley-Davidson για τα επόμενα πέντε χρόνια στοχεύουν στο να δυναμώσει η εταιρία τις πωλήσεις της εκτός Αμερικής σε επίπεδο 50-50, ώστε να μην εξαρτάται τόσο πολύ από την εκεί αγορά.
Η κινεζική εταιρία κατασκευής μοτοσυκλετών QJ Motor που έχει συνάψει συνεργασίες με μεγάλους κατασκευαστές, όπως η MV Agusta και η Harley-Davidson, προχώρησε στην επίσημη παρουσίαση μιας δικύλινδρης Harley-Davidson X500, που ήταν και μια από τις πιο πολυαναμενόμενες εδώ και ένα χρόνο, από τότε που εμφανίστηκαν οι πρώτες κατασκοπικές φωτογραφίες.
Το μοντέλο αποκαλύφθηκε επίσημα κατά τη διάρκεια της Έκθεσης Αυτοκινήτου της Σαγκάης λίγες μέρες πριν και έρχεται καπάκι μετά από τις πρώτες φωτογραφίες της μονοκύλινδρης, μεσαίου κυβισμού και πάλι, Harley 4XX που εξελίχθηκε από κοινού με την ινδική μάρκα μοτοσυκλετών Hero MotoCorp.
Η Harley-Davidson για να δημιουργήσει το X500, που θα κατασκευάζεται φυσικά στην Κίνα, απλά στηρίχθηκε πάνω σε μια μοτοσυκλέτα που κατασκευάζεται από την Qianjiang ή QJ Motor, αφού κάτω από τα χρώματα και το λογότυπο της αμερικάνικης φίρμας ζει ένα Benelli Leoncino 500.
Λίγη δουλειά είχαν στην πραγματικότητα να κάνουν οι Αμερικάνοι σχεδιαστές, καθώς πλαίσιο, τροχοί , και η συνολική εικόνα της X500 είναι απόλυτα… Leoncino 500 και σίγουρα δεν παραπέμπει σε προηγούμενα μοντέλα της Harley, αν και θέλει να θυμίζει XR 1200, μια μοτοσυκλέτα που δανειζόταν στοιχεία από τα πολυνίκη αγωνιστικά flat track XR της Harley.
Ο δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας είναι 500cc, υγρόψυκτος, 8βάλβιδος με ψεκασμό, απόδοσης 47 ίππων και είναι κρεμασμένος από ένα σωληνωτό πλαίσιο τύπου χωροδικτύωμα. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι έξι σχέσεων.
Το θηριώδες, ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο μπροστινό πιρούνι με τα καλάμια των 50 χιλιοστών υπάρχει κι εδώ, όπως και το παράκεντρα τοποθετημένο μονό αμορτισέρ στο πίσω μέρος.
Οι τροχοί με τα πολλά μπράτσα του X500 είναι χυτοί, αλουμινένιοι 17 ιντσών μπροστά και πίσω και η μοτοσυκλέτα επιβραδύνει με δύο μεγάλα δισκόφρενα μπροστά (320 mm) με ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες και ένα μονό δισκόφρενο πίσω.
Οικονομία έχει γίνει πάνω στην Η Harley-Davidson X500 όσον αφορά τα όργανα, αφού υπάρχει ένα απλό, στρογγυλό, αναλογικό όργανο με λίγες πληροφορίες με μικρή LCD οθόνη.
Η μοτοσυκλέτα διαθέτει επίσης έναν προβολέα LED και δεν υπάρχει πληροφόρηση για ηλεκτρονικά βοηθήματα πέραν του ABS. Το ντεπόζιτο είναι χωρητικότητας 13 λίτρων και το βάρος της Χ 500 είναι 199 κιλά.
Προς το παρόν, η 500 (θα πωλείται κοντά στις 6.500 €), όπως και η 350 (στις 5.000 €) που παρουσιάσαμε πριν από λίγο καιρό, αποτελούν σοβαρή κίνηση για την επέκταση της γκάμας της αμερικάνικης εταιρίας και έχουν ανακοινωθεί προς το παρόν για διάθεση μόνο για την Κίνα.
Είναι φυσικά εύκολο να περάσει η Harley-Davidson και στο επόμενο βήμα, αφού υπάρχει ενδιαφέρον για αυτές τις μοτοσυκλέτες και σε άλλες χώρες του κόσμου και αναμένουμε για το πότε και αν θα εξαχθούν και σε άλλες αγορές, εκτός Κίνας.
Κι αν υποθέσουμε πως η Ευρώπη είναι μικρή αγορά σε σύγκριση με κάποιες άλλες, υπάρχει για παράδειγμα η μεγάλη αγορά της Νοτίου Αμερικής ή της Νοτιο-Ανατολικής Ασίας που περιμένουν τέτοια μοντέλα με ανοιχτές αγκάλες…