Το Fat Boy έγινε 30 χρονών
Τα “χοντρά αγόρια” της Harley-Davidson λες κι ήταν πάντοτε ένα ξεχωριστό κεφάλαιο από μόνα τους. Τροφαντά, επιβλητικά, με κλασικές γραμμές και ιδιαίτερο, συμπαθητικό όνομα, έχουν αφήσει το στίγμα τους στην ιστορία της αμερικάνικης φίρμας. Mε αφορμή τη συμπλήρωση 30 χρόνων από την κυκλοφορία του Fat Boy, η Harley-Davidson παρουσιάζει την επετειακή του έκδοση, την οποία έβαψε σε ένα “γλυκό κι απαλό”… μαύρο. Απλά πράγματα.
Η επετειακή αυτή έκδοση, το Harley-Davidson Fat Boy 30th Anniversary, έχει σκούρα φινιρίσματα, μπρονζέ διακοσμητικά στοιχεία και βαμμένο κατάμαυρο κινητήρα Milwaukee-Eight 114. Αυτή η “συλλεκτική” έκδοση θα κυκλοφορήσει σε 2.500 μοτοσκλέτες παγκοσμίως, με την καθεμία εξ αυτών να φέρει τον σειριακό της αριθμό σε ειδική πλάκα πάνω στο ρεζερβουάρ.
Το Fat Boy 30th Anniversary εμπνέεται από τον αντίκτυπο που δημιούργησε το μοντέλο μέσα στις τρεις τελευταίες δεκαετίες, και πέραν των παραπάνω στιλιστικών αλλαγών διακρίνεται από τις αλουμινένιες ζάντες «Lakester» και την εξάτμιση σε απόχρωση Black Onyx, ένα χρώμα που μέλημά του είναι να αναδεικνύει το χρώμιο σε συνθήκες έντονου φωτισμού.
Ένα καινούριο μπρονζέ λογότυπο Fat Boy «ρέει» στο ρεζερβουάρ και δείχνει να ταιριάζει απόλυτα με το μαύρο φινίρισμα και τις λεπτομέρειες που κάνουν το 30th Anniversary να ξεχωρίζει από το βασικό μοντέλο.
Βασισμένο στην πλατφόρμα Harley-Davidson Softail που παρουσιάστηκε το 2018, το Fat Boy έχει μεγάλο όγκο στο μπροστινό του μέρος, που τονίζεται από τον προβολέα LED και το νέας σχεδίασης περίβλημά του.
Οι «γεμάτοι» τροχοί το καθορίζουν στιλιστικά και φέρουν φαρδιά ελαστικά διαστάσεων 160 και 240mm μπροστά και πίσω αντίστοιχα.
Το μονό πίσω αμορτισέρ διατηρεί τη χαρακτηριστική εμφάνιση «hard tail» και είναι κρυμμένο κάτω από τη σέλα, διαθέτοντας υδραυλική ρύθμιση προφόρτισης. Ο κινητήρας Milwaukee-Eight 114 V-Twin των 1.868cc είναι ο πιο ισχυρός στην γκάμα των Softail και διαθέτει διπλό αντικραδασμικό άξονα.
Και αν τα 90 άλογα που αποδίδει δεν σας αρκούν, τότε τα κιτ σταδιακής αναβάθμισης Screamin Eagle είναι διαθέσιμα στη γκάμα γνήσιων αξεσουάρ της H-D.
Αξίζει να κάνουμε μια σύντομη ιστορική αναδρομή στο σημαντικό αυτό μοντέλο. Το Fat Boy παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1990. Είχε σχεδιαστεί από τους Willie G. Davidson και Louie Netz και συνδύαζε μια φρέσκια -για την εποχή- εμφάνιση με κλασικές γραμμές.
Ο Davidson σχεδίασε το φτερωτό λογότυπο του ρεζερβουάρ, που από τότε αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό της μοτοσικλέτας. Το 1991, το μοντέλο έγινε σταρ του κινηματογράφου με την εμφάνισή του στην ταινία «Terminator 2 Judgment Day», όπου ο πρωταγωνιστής Arnold Schwarzenegger εμφανίζεται να το οδηγεί στους δρόμους του Λος Άντζελες σε μια αρκετά εντυπωσιακή σκηνή καταδίωξης.
Η δημοφιλής ταινία έκανε μεγάλη αίσθηση σε όλο τον πλανήτη και βοήθησε να καταξιωθεί το Fat Boy ως ένα εμβληματικό μοντέλο που εκπροσωπεί τη Harley σε πολλές αγορές, ειδικά της Ευρώπης.
Το Fat Boy δέχτηκε τακτικές στιλιστικές αναβαθμίσεις μέχρι το 2018, οπότε και παρουσιάστηκε ένα ολοκαίνουριο μοντέλο με το νέας σχεδίασης πλαίσιο Softail και τον κινητήρα Milwaukee-Eight.
Το μοντέλο του 2020 ευελπιστεί να ανεβάσει τον πήχη σε ό,τι αφορά τις γραμμές του και να παραμείνει μια από τις πιο επιβλητικές μοτοσυκλέτες στη γκάμα της πολύπαθης -τα τελευταία χρόνια- αμερικανικής φίρμας.
Σχετικά με το όνομα Fat Boy, ακολουθεί μια αναφορά στο πώς επελέγη, η οποία προέρχεται από το βιβλίο «100 Years of Harley-Davidson» του Willie G. Davidson: “Πιθανώς αναρωτιέστε πώς σκεφτήκαμε ένα όνομα όπως το Fat Boy κι έχω ακούσει πολλές ιστορίες για αυτό, με όλες τους σχεδόν να είναι αναληθείς. Είναι δύσκολο να βρεις ονόματα που θα είναι δημοφιλή στους αναβάτες, πρέπει πάντα να σκεφτόμαστε “ποιο θα ήταν το όνομα που θα του έδιναν οι ίδιοι οι αναβάτες” και να ξεκινάμε από εκεί”.
“Ψάχναμε για κάτι ασυνήθιστο, ίσως και λίγο προκλητικό, γιατί είναι ωραίο να αστειεύεσαι πότε-πότε με τα προϊόντα σου. Για μένα, αλλά και για πολλούς άλλους που είχαν ήδη δει το νέο μοντέλο, χαρακτηριζόταν από μια εντυπωσιακή ογκώδη εμφάνιση. Έτσι, το τμήμα μάρκετινγκ σκέφτηκε το όνομα Fat Boy, το οποίο -αν κρίνουμε από τις πωλήσεις- έγινε άμεσα αποδεκτό από τους οπαδούς της Harley”, εξηγεί ο ζωντανός θρύλος Willie G. Davidson.