MotorBike.gr

Harley-Davidson X 350 2023: Ένα “οικονομικό” Χάρλεϊ για την Κίνα

14/03/2023

Η δεύτερη ασιατική προσπάθεια της Harley

Δικύλινδρο σε σειρά 353 κ.εκ., με 37 ίππους, 195 κιλά και σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο που πωλείται στην Κίνα προς 4.500 ευρώ και φέρει το λογότυπο της Harley-Davidson…

Μετά το αποτυχημένο πείραμα της Harley-Davidson στην Ινδία, έρχεται η σειρά της Κίνας. Είναι βλέπετε οι ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές της Ασίας που δελεάζουν τους μεγάλους κατασκευαστές και υπόσχονται μεγάλες πωλήσεις και κέρδη.

Λόγω του ότι η Harley-Davidson έχει στη γκάμα της μοτοσυκλέτες πολλών κυβικών (1.800 π.χ.) και οι τιμές τους είναι “αστρονομικές” για τις ασιατικές αγορές, αυτό σημαίνει πως δεν υπάρχει περίπτωση να αναπτυχθεί εκεί όσο θα ήθελε και να αποκομίσει σημαντικές πωλήσεις.

Ύστερα από το αποτυχημένο πείραμα των δικύλινδρων μοντέλων Street 500 (για την Ινδία) και Street 750 κυβικών (για την Ευρώπη) που κατασκευάζονταν σε εργοστάσιο στην Ινδία, σειρά έχει η Κίνα.

Οι κινεζικές Harley-Davidson 350 και 500 cc θα παράγονται στην Κίνα από την Qianjiang, τον όμιλο πίσω από την QJ Motor και την Benelli, μέσω μιας κοινής επιχείρησης που ιδρύθηκε στα τέλη Δεκεμβρίου 2021, την Zhejiang Jisheng Motor Vehicle Co., Ltd.

Το πρώτο μοντέλο είναι το X 350, το οποίο χρησιμοποιείται από τις σχολές οδηγών της Harley στις ΗΠΑ ως X 350 RA και αντικαθιστά το Harley-Davidson Street 500 που κατασκευαζόταν στην Ινδία.

Στις 10 Μαρτίου 2023, η Harley-Davidson X 350 παρουσιάστηκε επίσημα στην Κίνα – και αρχικά μόνο για την Κίνα. Σχεδιασμένο με γραμμές Dirt Track, θυμίζοντας το αντίστοιχο διάσημο εργοστασιακό αγωνιστικό XR 750, το 350 είναι στην πραγματικότητα ένα Benelli 302 S με ελαφρώς μεγαλύτερο κινητήρα.

Το Benelli 302 S υπήρχε και στην ευρωπαϊκή αγορά μέχρι πριν από λίγο καιρό και έγινε η (οικονομική είναι αλήθεια) βάση για τη “νέα” Harley-Davidson, που κοστίζει 33.388 γιουάν, ποσό που ισοδυναμεί με περίπου 4.500 ευρώ. Είναι φθηνότερο από το αναμενόμενο, αλλά και πάλι ακριβό για την κινεζική αγορά.

Ο δικύλινδρος κινητήρας και το πλαίσιο χωροδικτύωμα, όπως και όλα τα εξαρτήματά του κατασκευάζονται στην Κίνα και αντιστοιχούν σε μεγάλο βαθμό σε αυτά του Benelli 302 S. Ωστόσο, ο κινητήρας έχει αυξήσει τον κυβισμό του κατά 53 cc, άρα έχει 353 κ.εκ. Με αυτό τον τρόπο το X 350 αποδίδει περίπου 37 ίππους και 31 Nm ροπής. Σε σύγκριση με το Benelli 302 S, είναι κατά 1 ίππο πιο αδύναμο, αλλά έχει μεγαλύτερη (5,5 Nm)ροπή. Η τελική ταχύτητα ανακοινώνεται στα 43 km/h.

Ο κινητήρας κρέμεται από ένα σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο τύπου χωροδικτύωμα με σωληνωτό ψαλίδι και παράκεντρα τοποθετημένο μονό αμορτισέρ.

Μπροστά υπάρχει ένα μη ρυθμιζόμενο ανάποδο τηλεσκοπικό πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 41mm.

Δύο δισκόφρενα υπάρχουν μπροστά διαμέτρου 260 χιλιοστών και ένας δίσκος πίσω διαμέτρου 240 χιλιοστών. Και οι δύο τροχοί διαθέτουν ABS.

Με γεμάτο ρεζερβουάρ 13,5 λίτρων, το X 350 ζυγίζει σχεδόν 200 κιλά (195 για την ακρίβεια), το οποίο είναι αρκετά βαρύ για την κατηγορία του, ενώ το ύψος σέλας στα 817 χιλιοστά δεν είναι ιδιαίτερα χαμηλό.

Η νέα Harley-Davidson X 350 δεν προγραμματίζεται να εξαχθεί προς το παρόν στην Ευρώπη, αν και δεν θα ήταν καθόλου άσχημη ιδέα. Και καλή εμφάνιση έχει και – γνωρίζοντας τις επιδόσεις του Benelli 302 S –  είναι μια καλή μοτοσυκλέτα συνολικά.

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!