Μέση λύση, μέση οδός
Το Honda CB500X δεν είναι μια μοτοσυκλέτα ξεχειλίζει από πάθος, επιδόσεις και σούπερ σχεδιασμούς. Αντίθετα είναι μια μοτοσυκλέτα μέσου κυβισμού, με ήπιες-λογικές επιδόσεις, με έναν απλό δικύλινδρο κινητήρα που δεν καίει πολλή βενζίνη, ενώ κοστίζει συνολικά μια λογική τιμή κοντά στις 7.000 ευρώ. Ότι πρέπει για την ελληνική αγορά, την οικονομική κατάσταση και τις ανάγκες των ανθρώπων με λίγα λόγια.
Ο πολυτάλαντος χαρακτήρας και η πολυχρηστικότητα των μοτοσυκλετών ευτυχώς επιστρέφει στο χώρο, μετά από μια μακρά περίοδο υπερ-εξειδίκευσης, που κάθε μοντέλο έκανε μια συγκεκριμένη δουλειά.
Στο παρελθόν, μέχρι και τη δεκαετία του ’80, μια μοτοσυκλέτα έκανε τα πάντα: καθημερινή μετακίνηση, ταξίδι, διασκέδαση, κίνηση στο χώμα, διακοπές, με ένα και με δύο άτομα, φορτωμένη κ.λπ.
Η φιλοσοφία “τα κάνω όλα χωρίς να διαμαρτύρομαι” ισχύει και στην περίπτωση του Honda CB500X, που φλερτάρει ανάμεσα σε μοτοσυκλέτα δρόμου και ψευδοεντούρο σε ένα , χωρίς εξάρσεις πρακτικό σύνολο.
Με δικύλινδρο κινητήρα σε σειρά 471 cc, 8βάλβιδο και υγρόψυκτο αρχικά ίσως νομίσει κάποιος ότι απευθύνεται σε γνώστες, αλλά έχει τόσο φιλική απόδοση που απευθύνεται σε όλους, ακόμα και σε όχι τόσο έμπειρους αναβάτες.
Η ιπποδύναμή του είναι 48 ίπποι και η ροπή 4,3 kgm, στις 8.500 και 7.000 rpm αντίστοιχα.
Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί εκτός από τη φιλική απόδοση και τη ροπή που δεν απαιτεί πολλές αλλαγές στο 6άρι σασμάν στην κατανάλωση που δεν ξεπερνά τα 4,4 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα.
Ένα πιο σημαντικά πλεονεκτήματα του Honda CB500X είναι ότι μπορεί να οδηγηθεί με δίπλωμα κατηγορίας A2.
Φοράει full LED προβολέα και πίσω φωτιστικό σώμα, ενώ ξανασχεδιασμένο και πιο έντονο είναι το χαρακτηριστικό ρύγχος, που φτιάχνει μια νεανική και δυναμική εικόνα.
Με βολική και άνετη θέση οδήγησης, ο αναβάτης κάθεται με όρθιο τον κορμό σε μια θέση που βοηθάει και την καθημερινή οδήγηση και την κίνηση στο χώμα.
Η σέλα απέχει 81 εκατοστά από το έδαφος και ο αναβάτης μπορεί να πατήσει στο έδαφος εύκολα, ακόμα κι αν έχει μέσο ύψος.
Το συμβατικό πιρούνι διαθέτει ρύθμιση στην προφόρτιση των ελατηρίων του, ενώ διαθέτει καλάμια διαμέτρου 41 χιλιοστών.
Ως προς την προφόρτισή του ρυθμίζεται και το ένα αμορτισέρ με το μοχλικό σύστημα που βρίσκεται στην πίσω ανάρτηση.
Στον τομέα των φρένων υπάρχει ένας δίσκος μπροστά 320 mm και 2πίστονη δαγκάνα, ενώ πίσω ένας δίσκος 240 mm και δαγκάνα ενός εμβόλου.
Το ABS περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό και αμφότεροι οι δίσκοι είναι τύπου μαργαρίτα.
Το βάρος του 500 δεν σπάει ζυγαριές, ούτε ανταγωνίζεται τις μοτοσυκλέτες MotoGP, και βρίσκεται στα λογικά 196 γεμάτα κιλά.
Η τιμή του Honda CB500X είναι 7.150 ευρώ, ενώ στα 7.650 ευρώ υπάρχει η έκδοση Travel Pack με ταξιδιωτικό εξοπλισμό.
Λογική μοτοσυκλέτα, λογικού κυβισμού, λογικών επιδόσεων τιμής και κατανάλωσης… για λογικούς αναβάτες. Παράλογο;