MotorBike.gr

Honda CB1000R & CB125R 2021: Αναβαθμίσεις στο μικρό και το μεγάλο

12/11/2020

Και του ύψους και του βάθους

Από το μπαράζ ανανέωσης στη γκάμα της Honda, δεν εξαιρούνται δύο εκδόσεις των Neo Sports Cafe μοντέλων, οι οποίες τυγχάνει να αποτελούν το άνω και το κάτω άκρο στους κυβισμούς της συγκεκριμένης σειράς.

Ο λόγος για τα CB1000R και CB125R, με το πρώτο να δέχεται ένα σχεδιαστικό φρεσκάρισμα και το δεύτερο να αποκτά στοιχεία και εξοπλισμό που θα ζήλευαν μοτοσυκλέτες πολλαπλάσιου κυβισμού!

Ξεκινώντας από το «μεγάλο», η Honda αναθεώρησε τη σχεδίαση στα σημεία, χωρίς όμως αυτές οι πινελιές αλλαγής να είναι εκτεταμένες και να απομακρύνουν τη μοτοσυκλέτα από τη σχεδιαστική της ταυτότητα.

Πιο «χτυπητή» αλλαγή είναι αυτή του προβολέα, που από τον μίνιμαλ σχεδιασμό περνά σε μια νέα, πιο ρευστή μορφή, ενσωματωμένη ανάμεσα στις τιμονόπλακες, με μια χαρακτηριστική κλίση προς τα πίσω. Νέες είναι κι οι ζάντες, οι οποίες παραμένουν κατασκευασμένες από χυτό αλουμίνιο αλλά φέρουν πλέον περισσότερα μπράτσα, θυμίζοντας ακτινωτούς τροχούς.

HONDA CB125R

HONDA CB1000R

Αναβάθμιση έχουμε και στον πίνακα οργάνων, με μια έγχρωμη TFT οθόνη 5 ιντσών να αντικαθιστά το κατά κύριο λόγο μονόχρωμο Panel της προηγούμενης έκδοσης.

Η οθόνη προσφέρει πληθώρα πληροφοριών και τέσσερις διαφορετικές αναπαραστάσεις για τις ενδείξεις ταχύμετρου και στροφόμετρου.

HONDA CB1000R

Πλαίσιο και κινητήρας δεν αλλάζουν, με τον δεύτερο να φέρει ένα βελτιωμένο σύστημα PGMFI ψεκασμού και να συμμορφώνεται με τις Euro 5 προδιαγραφές, χωρίς να επηρεάζεται η απόδοση του, που παραμένει στους 144 ίππους/10.500 σ.α.λ. και στα 10,6 κιλά ροπής στις 8.250 σ.α.λ.

Παράλληλα με την «standard» έκδοση, για το 2021 θα είναι διαθέσιμο και το CB1000R «Black Edition», σε μαύρο προφανώς χρώμα (παντού όμως), που θα φέρει στον εξοπλισμό του quickshifter, μικρό ζελατινάκι πάνω από τον προβολέα και κάλυμμα σέλας συνεπιβάτη.

Παραδόξως πως, το CB125R εντυπωσιάζει περισσότερο από το 1000άρι ομόσταυλο μοντέλο, με τις αλλαγές για το 2021 να το μετατρέπουν σε ένα από τα καλύτερα εξοπλισμένα μοντέλα σε αυτή την κλάση κυβισμού.

HONDA CB125R

HONDA CB1000R

HONDA CB1000R

Ο μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος και τετραβάλβιδος κινητήρας των 124,9 κ.εκ., με τους δύο εκκεντροφόρους επί κεφαλής, εμφανίζεται πιο ισχυρός, παρά το ότι περνά πλέον τις Euro 5 νόρμες.

Με την αύξηση της συμπίεσης σε λόγο 11,3:1 (από 11,1:1) και την επανασχεδίαση του συστήματος εισαγωγής, η ονομαστική του ιπποδύναμη ανέρχεται πλέον στους 14,9 ίππους στις 10.000 σ.α.λ. (από 13,3 ίππους / 10.000 σ.α.λ.) και στα 1,2 kgm ροπής / 8.000 σ.α.λ. (από 1,0 kgm / 8.000 σ.α.λ.).

HONDA CB1000R

HONDA CB1000R

Η «όλα τα λεφτά» προσθήκη στο CB125R του 2021, όμως, είναι το ανεστραμμένο πιρούνι με καλάμια 41 χλστ. της Showa, που διαχωρίζει τις λειτουργίες των υδραυλικών αποσβέσεων και του ελατηρίου, μεταξύ των καλαμιών.

Στο ένα καλάμι έχουμε λοιπόν το, μεγάλης διαμέτρου σε αυτή την περίπτωση, έμβολο της ανάρτησης, και στο άλλο το ελατήριο, με το σύστημα να είναι πιο ελαφρύ από άλλα συμβατικά πιρούνια και να προσφέρει καλύτερη ποιότητα αποσβέσεων.

HONDA CB1000R

HONDA CB1000R

HONDA CB1000R


Είναι η πρώτη φορά που εφαρμόζεται σε μοτοσυκλέτα 125 κ.εκ. μια
Showa Separate Function Big Piston (SFFBP) μπροστινή μονάδα ανάρτησης και αυτό από μόνο του αποτελεί ένα μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα απέναντι στον ανταγωνισμό.

HONDA CB1000R BLACK EDITION

HONDA CB125R

Την πολύ καλή εικόνα μπροστά ολοκληρώνει και το γνωστό από την προηγούμενη έκδοση της μοτοσυκλέτας μονό δισκόφρενο 296 χλστ., με την τετραπίστονη, ακτινικής έδρασης δαγκάνα.

«Κερασάκι στην τούρτα» αποτελεί το δικάναλο ABS, που συνεργάζεται με μια IMU για να καθορίσει με ακρίβεια την ποσόστωση της επίδρασής του μπροστά και πίσω, αναλόγως της κινητικής κατάστασης της μοτοσυκλέτας.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!