MotorBike.gr

HONDA CB125F, 2021: Ριζικά ανανεωμένο, Euro 5 και χωρίς μίζα!

22/09/2020

“Φωτιά” στα μικρά/οικονομικά 125άρια

Καυτά νέα” για την πιο οικονομική κατηγορία δικύκλων. Τα μονοκύλινδρα 125άρια, τα απόλυτα εργαλεία για τους αρχάριους και τους “κυνηγούς” της απόλυτα χαμηλότερης κατανάλωσης, θα έχουν σύντομα μια πολύ ενδιαφέρουσα νέα πρόταση: το ολοκαίνουργιο Honda CB125F του 2021, που μόλις παρουσιάστηκε επίσημα από την ιαπωνική εταιρία.

Η Honda κι αν ξέρει να φτιάχνει οικονομικά δίκυκλα! Με υποσχέσεις για τεράστια κατανάλωση-αυτονομία, έκανε χθες την επίσημη παρουσίαση του εκ βάθρων ανανεωμένου CB125F, μοντέλου 2021. Δεκαετίες τώρα η εταιρία προσφέρει γερά και αξιόπιστα, αλλά και οικονομικά απ’ όλες τις απόψεις μονοκύλινδρα 125άρια, μια κατηγορία ιδιαίτερα σημαντική για πολύ κόσμο.

Όπως περιγράφει η Honda, το 125 είναι μια “entry-level μοτοσυκλέτα που έχει πολλά πρόσωπα. Για κάποιους εκπροσωπεί τον οικονομικότερο τρόπο μεταφοράς, τη συμφέρουσα τιμή και τα μειωμένα συνολικά έξοδα κατανάλωσης και συντήρησης. Γι’ αυτούς τους αναβάτες η μοτοσυκλέτα πρέπει να είναι ανθεκτική, αξιόπιστη, εύκολη στη χρήση και οικονομική: ένα απλό, άνετο μέσο μετακίνησης στη βασικότερή του μορφή”. Η απλότητα δεν ήταν ποτέ βαρετή, όπως και η ουσία, θα συμπληρώσουμε εμείς.

Για κάποιους άλλους ένα 125άρι είναι η πρώτη τους πραγματική μοτοσυκλέτα, άρα πρέπει να διαθέτει όλα τα παραπάνω αλλά και να προσφέρει τη χαρά της ελευθερίας, την ευχαρίστηση που χαρίζουν οι δυο τροχοί στην καθημερινή ζωή.

Το νέο Honda CB125F είναι καταρχάς προδιαγραφών Euro5 και μιας και η Honda έπρεπε να συμορφωθεί με τις νέες προδιαγραφές, επί τη ευκαιρία, άλλαξε το “σύμπαν”… Νέο πλαίσιο λοιπόν και νέος κινητήρας.

Ο μονοκύλινδρος – αερόψυκτος, παρακαλώ – κινητήρας των 125 κυβικών έχει τεχνολογία ελαχιστοποιημένων τριβών – για αυξημένη αξιοπιστία, μειωμένη κατανάλωση και όσο το δυνατόν υψηλότερη εκμετάλλευση του καυσίμου – eSP που είχαμε συναντήσει μέχρι σήμερα στα σκούτερ της εταιρίας (SH, PCX κ.λπ.).

Ο κύλινδρος είναι τοποθετημένος offset και “φοράει” νέα βελονοειδή ρουλεμάν στην κίνηση των βαλβίδων και μπεκ ψεκασμού λαδιού κάτω από το πιστόνι, για μείωση των τριβών των ελατηρίων του πιστονιού με τον κύλινδρο.

Ένα δεύτερο χαρακτηριστικό του κινητήρα, το οποίο και αυτό έχει προέλθει από τα σκούτερ της εταιρίας, είναι η γεννήτρια εναλλασσόμενου ρεύματος ACG (Alternating Current Generator), που λειτουργεί σαν μίζα. Άρα μίζα δεν υπάρχει!

Μην μπερδευτείτε, όμως: δεν μιλάμε για κινητήρα με σύστημα start & stop (δηλαδή που σβήνει στα φανάρια και επανεκκινεί αθόρυβα στο άνοιγμα του γκαζιού), αλλά μόνο για τη συγκεκριμένη γεννήτρια-μίζα.
Επιπρόσθετα η Honda ανακοινώνει ότι ο κινητήρας είναι κατά 7 κιλά ελαφρύτερος από τον προηγούμενο.

Τώρα ο νέος διβάλβιδος (όπως και πριν) κινητήρας αποδίδει ισχύ 10,7 ίππων στις 7.500 rpm και ροπή 1.1 kgm στις 6.000 rpm, δηλαδή είναι ελαφρώς ισχυρότερος και λίγο πιο ροπάτος από τον προηγούμενο (10,6 ίπποι στις 7.750 και 1,0 kgm στις 6,250 rpm).


To σημαντικότερο στοιχείο όμως είναι η μεγάλη μείωση της, ανακοινώσιμης από την Honda, κατανάλωσης καυσίμου του CB125F, που έχει μειωθεί κατά 27% (!), κι έτσι κατεβαίνει στα 1,5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Άρα τι μας λέει η Honda;

Ότι σε πραγματικές συνθήκες η κατανάλωση θα είναι ανάμεσα σε 1,9-2,1 λίτρα, κι έτσι το 11λιτρο ντεπόζιτο θα δίνει αυτονομία από 580 μέχρι και 520 χιλιόμετρα! Ή εκτός κι αν στο δρόμο διαπιστώσουμε διαφορετικά πράγματα και ξεπερνάει τα 600 χιλιόμετρα αυτονομίας… Θα δούμε.

Περνώντας τώρα στο πλαίσιο, αυτό είναι επίσης καινούργιο. Συνεχίζει να είναι μονό, με μονή ραχοκοκκαλιά, ανοικτού τύπου και κατά 1,7 κιλά ελαφρύτερο απ’ ό,τι πριν.

Ο ελαφρύτερος κινητήρας και το ελαφρύτερο πλαίσιο μας δίνουν 11 κιλά λιγότερα κι ένα συνολικό βάρος 117 κιλών (γεμάτο), ενώ προηγουμένως ήταν 128 κιλά. Μεγάλη υπόθεση.

Το πιρούνι παραμένει φυσικά συμβατικό – “ανάποδο πιρούνι σε οικονομική μοτοσυκλέτα;” είναι σα να λέει η Honda – με καλάμια διαμέτρου 31 χιλιοστών. Πίσω, τα δύο αμορτισέρ ρυθμίζονται ως προς την προφόρτιση των ελατηρίων τους και οι τροχοί έχουν διάμετρο όχι 17, αλλά 18 ιντσών.

Τα φρένα μοιάζουν να μην έχουν αλλάξει, αλλά μπροστά συναντάμε έναν νέας εμφάνισης δίσκο, και πάλι διαμέτρου 240 χιλιοστών με διαφορετική δαγκάνα δύο εμβόλων. Πίσω παραμένει το παλιό (καλό;) ταμπούρο διαμέτρου 130 χιλιοστών. Φυσικά – λόγω Euro5 – το σύστημα πέδησης είναι συνδυασμένης λειτουργίας CBS.

Πρώτα απ’ όλα η εμφάνιση του Honda CB125F έχει αλλάξει και έχει εκμοντερνιστεί. Από το “αθώο” παρουσιαστικό του προηγούμενου μοντέλου, η όλη εικόνα είναι σαφώς επιθετικότερη και έχουν προστεθεί στοιχεία από τα γυμνά μοντέλα της εταιρίας, τα CB1000/300/125R. ‘Εχουν προστεθεί διάφορα καπάκια στο ντεπόζιτο και στα πλάγια του κινητήρα, ενώ τα καλύμματα της ουράς είναι διαφορετικού χρώματος (ασημένια) για να ξεχωρίζουν από το υπόλοιπο σύνολο.

Παράλληλα ο μονός προβολέας (τεχνολογίας LED) παρότι μοιάζει με τον παλιό, εξακολουθεί μεν να είναι μεγάλος, αλλά είναι πλέον πιο αιχμηρός. Ελαφρώς μεγαλύτερη είναι η φιμέ ζελατίνα στην κορυφή του. Πίσω από τη ζελατίνα υπάρχει ένα νέο, πλήρως ψηφιακό όργανο.

Το 125 θα διατίθεται σε τρία χρώματα: Κόκκινο (βισινί), Λευκό και Μαύρο, όλα με αμορτισέρ με κόκκινα ελατήρια (και κόκκινη πίπα μπουζί!).

Το Honda CB125F θα κατασκευάζεται στη νοτιοανατολική Ιταλία στο εργοστάσιο της Honda στην Atessa (όπως και τα SH 125, 150, 300 εκτός των άλλων) και η τιμή του αναμένεται να παραμείνει στα επίπεδα του τωρινού μοντέλου, δηλαδή κοντά στα 2.900 ευρώ.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!