Ρετρο-Νοσταλγία με τέσσερις κυλίνδρους σε σειρά
Από την Ιαπωνία έρχονται οι τελευταίες πληροφορίες και το περιοδικό Young Machine μας ενημερώνει για την άφιξη ενός νέου Honda CB400 Super Four του 2024, προφανώς σε στυλ δεκαετίας του ογδόντα, μια έκδοση για την ιαπωνική αγορά που κάλλιστα όμως θα μπορούσε να πουληθεί και στην Ευρώπη.
Τα τετρακύλινδρα επιστρέφουν; Σίγουρα όχι σε μεγάλη κλίμακα, απλά θα υπάρχουν λίγα “διακοσμητικά” μοντέλα, για να μας θυμίζουν πώς ήταν τα γιαπωνέζικα των δεκαετιών του 1980 και του 1990.
Υπάρχει για παράδειγμα στην Ευρώπη το εξαιρετικό τετρακύλινδρο Kawasaki ZX-4RR για σπορ χρήση, αλλά κατά πόσο θα μπορούσε να στεριώσει στην αγορά ένα γυμνό με την ίδια διάταξη κινητήρα;
Ένα Honda CB400 Super Four του 2024 πόσο καλά θα μπορούσε να τα πάει στην αγορά; Και ναι, υπήρχαν μπόλικα στην Ελλάδα την εποχή των παραεισαγωγών (’80-’90) από την Ιαπωνία, αλλά ο λόγος που τα αγόραζε ο κόσμος είχε να κάνει κυρίως με τη συμφέρουσα τιμή τους.
Το Honda CB400 Super Four 2024 θα είναι αναβάθμιση ενός μοντέλου που πωλείται ήδη στην Ιαπωνία, ενός τετρακύλινδρου γυμνού τετρακυλινδρου σε σειρά, 16βάλβιδου με 2ΕΕΚ και ψεκασμό που αποδίδει 56 ίππους και σίγουρα η Honda θα μπορούσε να φτιάξει μια έκδοση 48 ίππων για ευρωπαϊκά διπλώματα A2.
Το Honda CB400 Super Four 2024 θα μπορούσε να διαθέτει και σύστημα μεταβλητού ανοίγματος βαλβίδων, το Hyper VTEC Revo, χάρη στο οποίο ο κινητήρας λειτουργεί πάντα με δύο βαλβίδες ανά κύλινδρο, για να έχει περισσότερη ροπή στις χαμηλές στροφές – και χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων – ενώ από τις 6.300 rpm και πάνω μπαίνουν σε λειτουργία κι οι άλλες δύο βαλβίδες, κι έτσι λειτουργούν όλες και οι 16 βαλβίδες του κινητήρα, ώστε να επιτευχθεί η μέγιστη ισχύς.
Η μοτοσυκλέτα του φωτομοντάζ του ιαπωνικού περιοδικού, η Honda CB400 Super Four 2024 που βλέπετε, θυμίζει από πλευράς χρωμάτων το Honda CBX550 από τη δεκαετία του ’80 που ερχόταν και στην Ευρώπη και στην Ελλάδα. Τώρα, όμως, στην πίσω ανάρτηση υπάρχει ένα αμορτισέρ, έγχρωμη οθόνη TFT, ο φωτισμός είναι full LED οι δαγκάνες των μπροστινών δίσκων είναι ακτινικές και το πιρούνι είναι ανεστραμμένο… εκτός των άλλων.
Ευπρόσδεκτο θα ήταν πάντως ένα τέτοιο μοντέλο και στην Ελλάδα που θα απευθυνόταν όχι μόνο σε παλαιότερους, αλλά και νεότερους αναβάτες, νοσταλγούς “άλλων εποχών” και μοτοσυκλετιστικών σχημάτων.