MotorBike.gr

Honda CB500X 2022: Το Best Seller… έγινε ακόμα καλύτερο

02/09/2021

Τα καλύτερα έρχονται το 2022

Το Honda CB500X του 2022 δεν περίμενε τις φθινοπωρινές εκθέσεις του Οκτωβρίου και του Νοεμβρίου και αποκαλύφθηκε ανανεωμένο από νωρίς. Οι αλλαγές δεν είναι μεγάλης έκτασης, θεωρούνται όμως πολύ σημαντικές καθώς αφορούν σε σημεία που η μοτοσυκλέτα επιδεχόταν βελτίωσης και προετοιμάζουν το μοντέλο για την επερχόμενη μάχη του ανταγωνισμού, σε μια κατηγορία που έχει πάρει φωτιά! Η τιμή του ανακοινώθηκε στα 7.670 ευρώ.

Το Honda CB500X δεν χρειάζεται συστάσεις. Από το 2013 που παρουσιάστηκε, ως crossover μοντέλο με μπροστινό τροχό 17”, κέρδισε την εμπιστοσύνη των αναβατών και άρχισε σταδιακά να αποσπά όλο και μεγαλύτερα μερίδια στην ελληνική αγορά.

Το 2018 αναδείχθηκε για πρώτη φορά best seller, ενώ το 2019, μετά τις αλλαγές που δέχθηκε με τροχό 19” μπροστά, προσεγγίζοντας περισσότερο τα OnOff δεδομένα, η δημοφιλία του αυξήθηκε ακόμη περισσότερο, αναδεικνυόμενο και πάλι best seller μοτοσυκλέτα το 2020.

 

 

Όπως όλα δείχνουν βάσει των ταξινομήσεων και εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, το CB500X πάει μάλιστα… καρφί για άλλον έναν τίτλο το 2021.

Το 2022 αναμένεται ανταγωνιστικό, με πολλούς κατασκευαστές να δραστηριοποιούνται στην ευρύτερη κατηγορία των CrossoverOn/Off μεσαίου κυβισμού και η Honda φαίνεται πως προετοιμάστηκε καταλλήλως γι’ αυτό, προχωρώντας σε μια ανανέωση στα σημεία για το CB500X.

Πρώτα απ΄ όλα να ξεκαθαρίσουμε ότι η μοτοσυκλέτα παραμένει ίδια σχεδιαστικά, με το μόνο που αλλάζει να είναι τo μπροστινό φτερό (πιο ευρύ για καλύτερη προστασία από νερά και λάσπες) και τα διαθέσιμα χρώματα. Κόκκινο, μαύρο και πράσινο (λαδί) για το 2022 λοιπόν.

Ίδιος είναι και ο δικύλινδρος σε σειρά κινητήρας των 471cc, με απόδοση στους 47,6 ίππους και στα 4,4 kgm ροπής, με τη Honda να κάνει λόγο για βελτιώσεις στον ψεκασμό που ενισχύουν την παραγόμενη αίσθηση.

Το ψυγείο έχει επίσης επανασχεδιαστεί και είναι πλέον πιο ελαφρύ κατά 92gr και πιο… στιλάτο, χωρίς να χάσει τις θερμοαπαγωγικές του ιδιότητες.

Στο πλαίσιο δεν σημειώνονται αλλαγές, όμως έχουμε μια σημαντική αναβάθμιση στο μπροστινό σύστημα. Το πιρούνι είναι πλέον ανεστραμμένο, με διάμετρο καλαμιών στα 41mm και προέρχεται από την Showa, ανήκοντας στην σειρά των BPSFF μονάδων.

Το «BP», που προέρχεται από τα αρχικά του «Big Piston» (μεγάλο πιστόνι) αναφέρεται στον τρόπο κατασκευής του πιρουνιού, που χρησιμοποιεί όλο το κάτω σκέλος του πιρουνιού ως φυσίγγιο (cartridge) μέσα στο οποίο ολισθαίνει το έμβολο, που σε αυτή την περίπτωση είναι πιο μεγάλο από τα συμβατικά πιρούνια.

Το λάδι που υπάρχει στο εσωτερικό του πιρουνιού είναι περισσότερο σε ποσότητα και ο τρόπος με τον οποίο δρομολογείται η μεταφορά του από το ένα τμήμα στο άλλο κατά την συμπίεση και την εκτόνωση, είναι επίσης διαφορετικός.

Με τα Big Piston πιρούνια, επιτυγχάνεται καλύτερη διαχείριση των αποσβέσεων στο αρχικό στάδιο της διαδρομής τους, ενώ εμφανίζουν επίσης καλύτερη συμπεριφορά όταν συμπιέζονται αργά, όπως στην φάση του φρεναρίσματος πριν την στροφή, εμφανίζοντας μικρότερο βαθμό βύθισης.

Το «SFF» με τη σειρά του, προέρχεται από το «Separate Function Fork», που στην πράξη σημαίνει ότι τα καλάμια έχουν διαχωρισμένη λειτουργία.

Το ένα αναλαμβάνει τις αποσβέσεις κατά τη συμπίεση και την εκτόνωση και το άλλο φέρει το απαραίτητο για τη λειτουργία της ανάρτησης, ελατήριο στο εσωτερικό του.

Αυτό το σκέλος του πιρουνιού προσφέρει επίσης τη δυνατότητα ρύθμισης της προφόρτισης του ελατηρίου, με την διαδρομή της ανάρτησης να είναι 150mm, κάτι που μεταφράζεται ως 135mm ωφέλιμης διαδρομής για τον μπροστινό τροχό.

Πέραν του νέου αυτού πιρουνιού, νέες είναι επίσης και οι τιμονόπλακες που το στηρίζουν στον λαιμό του πλαισίου.

Αλλαγές είχαμε και στο πίσω αμορτισέρ, με νέες εργοστασιακές ρυθμίσεις και ελατήριο, προκειμένου η λειτουργία του να συμπλέει με το BPSFF πιρούνι.

Προέρχεται κι αυτό από την Showa και έχει διαδρομή 60mm, η οποία πολλαπλασιάζεται μέσω του μοχλικού συστήματος σε 135mm ωφέλιμης διαδρομής πίσω τροχού. Από ρυθμίσεις προσφέρεται και εδώ η προφόρτιση του ελατηρίου, σε πέντε θέσεις.

Το ατσάλινο ψαλίδι της μοτοσυκλέτας έχει επανασχεδιαστεί και τα τοιχώματά του έχουν πλέον πάχος 2mm (από 2,5mm) με αποτέλεσμα μια ελαφρύτερη μονάδα.

Οι σχεδιαστές της Honda προσέδωσαν σε αυτό μεγαλύτερη ακαμψία στην συστροφή των σκελών του, αλλά μεγαλύτερη ενδοτικότητα (ελεγχόμενη ελαστικότητα) στις πλευρικές δυνάμεις, κάτι που συμβάλλει στην βελτίωση της συμπεριφοράς όταν η μοτοσυκλέτα βρίσκεται υπό κλίση.

Σημαντική αναβάθμιση σημειώθηκε και στα φρένα, με τον μονό δίσκο διαμέτρου 310mm του προηγούμενου μοντέλου να δίνει τη θέση του σε δύο κυματιστούς δίσκους διαμέτρου 296mm, οι οποίοι συνεργάζονται με διπίστονες δαγκάνες.

22YM HONDA CB500X

Ο μπροστινός τροχός είναι ελαφρύτερος, χάρη της επανασχεδίασής του με πιο λεπτά μπράτσα και συνολικά όλες αυτές οι αλλαγές έχουν ως αποτέλεσμα ένα βάρος στα 199 κιλά, ελαφρώς αυξημένο σε σχέση με τα 197 κιλά της προηγούμενης έκδοσης.

Ουσιαστικά πρόκειται για κάτι αμελητέο ως αντίτιμο για το νέο πιρούνι και τα φρένα που έχει το CB500X του 2022, ενώ η κατανομή βάρους έχει έρθει σε πιο ισορροπημένα δεδομένα, στο 48.7/51.3 σε σχέση με προηγούμενο 48/52.

Από εξοπλισμό, το CB500X παραμένει στα ίδια επίπεδα, με δικάναλο ABS, υποβοηθούμενο συμπλέκτη ολίσθησης, LED φώτα, ρυθμιζόμενη σε δύο θέσεις ζελατίνα (με εργαλεία) και μια LCD οθόνη που μεταξύ άλλων περιλαμβάνει ένδειξη επιλεγμένης σχέσης στο κιβώτιο και ειδοποίηση για αλλαγή σχέσης (Shift Up).

Αυτό το τελευταίο είναι εργοστασιακά ρυθμισμένο στις 8.750rpm, αλλά μπορεί να ρυθμιστεί από τον αναβάτη σε ένα εύρος από τις 5.000 μέχρι τις 8.750rpm, με βήματα της τάξεως των 250rpm.

Καθ΄ όλα έτοιμο και βελτιωμένο ουσιαστικά το Honda CB500X 2022 λοιπόν, για το οποίο η τιμή του ανακοινώθηκε στις 7.670 ευρώ.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!