MotorBike.gr

HONDA CBR1000RR-R Fireblade, 2020: Ανανέωση, εξέλιξη και 217 ίπποι

05/11/2019

Ισχυρότερο, ομορφότερο, ταχύτερο

Πριν από λίγες ώρες αποκαλύφθηκαν στο Μιλάνο οι νέες μοτοσυκλέτες της Honda για το 2020. Όμως η αληθινή “Αποκάλυψη” ήταν η CBR1000RR-R Fireblade του 2020 που αποτελεί πλέον τη ναυαρχίδα της εταιρίας και είναι η ισχυρότερη superbike μοτοσυκλέτα παραγωγής που έχει βγάλει ποτέ η Honda, με ισχύ 217 ίππων.

HONDA CBR1000RR-R SP, 2020

Η πολυαναμενόμενη κίνηση της Honda επιτέλους πραγματοποιήθηκε. Οι Honda CBR1000RR-R Fireblade και Honda CBR1000RR-R Fireblade SP είναι οι τελευταίες απόγονοι μιας οικογένειας που υπάρχει στην αγορά εδώ και 28 χρόνια.

Για το 2020, η Honda γράφει ένα καινούριο κεφάλαιο στην ιστορία των Fireblade με μια νέα μοτοσυκλέτα, που, όπως λέει, είναι «Born to Race», με σαφές υπονοούμενο ότι του χρόνου η Νο1 εταιρία μοτοσυκλετών στον κόσμο πηγαίνει και για τίτλο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike.

Εμπνευσμένη από την αγωνιστική RC213V των MotoGP και την (πανάκριβη) πολιτική της έκδοση RC213V-S, η CBR1000RR-R Fireblade του 2020 φοράει τον ισχυρότερο τετρακύλινδρο σε σειρά παραγωγής που έχει φτιάξει ποτέ η Honda.

Χρησιμοποιεί τις ίδιες διαστάσεις (διάμετρο επί διαδρομή) με την RC213V-S, έχει μέγιστη ισχύ 217,6 ίππων (160 kW) στις 14.500 rpm και ροπή 113 Nm στις 12.500 σ.α.λ. ενώ το βάρος ανέρχεται στα μόλις 201 kg.

Ο κινητήρας είναι όσο το δυνατόν μικρότερων εξωτερικών διαστάσεων και υιοθετεί τεχνολογίες μείωσης των εσωτερικών τριβών, ενώ για τον ίδιο λόγο τα έκκεντρα των εκκεντροφόρων, έχουν δεχθεί ειδική επίστρωση DLC (Diamond Like Carbon).

HONDA CBR1000RR-R SP, 2020

Η κίνηση των εκκεντροφόρων δεν γίνεται με αλυσίδα αλλά με γρανάζια (!) ένα σύστημα που έχει να χρησιμοποιήσει η Honda εδώ και δεκαετίες και το οποίο φημίζεται για την ακρίβειά του… αλλά και για τα σαφώς περισσότερα κινούμενα μέρη. Οι μπιέλες είναι τιτανίου και έχουν το μισό βάρος από τις προηγούμενες που ήταν σφυρήλατες.

Το φίλτρο αέρα δέχεται τον αέρα διαμέσου αυλών και αεραγωγών τύπου ram air, ενώ η εξάτμιση είναι τιτανίου της Akrapovic (και για τις δύο εκδόσεις).

HONDA CBR1000RR-R, 2020

Και στις δύο εκδόσεις (απλή και SP) η αεροδυναμική και τα “φτερά” στα πλάγια του φέρινγκ έχουν προέλθει από το αγωνιστικό RC213V, το δαφνοστολισμένο στα MotoGP όπου κερδίζει παγκόσμια πρωταθλήματα. Οι μοτοσυκλέτες διαθέτουν ένα νέο IMU 6 αξόνων της Bosch.

Αυτό αντικαθιστά την προηγούμενη μονάδα 5 αξόνων, δίνοντας εξαιρετικά ακριβείς υπολογισμούς έτσι ώστε να τελειοποιηθεί ακόμη περισσότερο ο έλεγχος της συμπεριφοράς της μοτοσυκλέτας για βελτιωμένα επίπεδα χειρισμού και απόδοσης.
Σύμφωνα με τη φιλοσοφία της συγκέντρωσης μαζών της Honda, τόσο η CRB1000RR-R Fireblade όσο και η CBR1000RR-R Fireblade SP είναι εφοδιασμένες με νέο αλουμινένιο πλαίσιο, όπως και νέο αλουμινένιο ψαλίδι με νέα χαρακτηριστικά ακαμψίας.

Το πιρούνι είναι Showa BPF, με καλάμια διαμέτρου 43 χιλιοστών και το αμορτισέρ Showa BFRC πίσω, με πλήρεις ρυθμίσεις. Τα φρένα είναι: δαγκάνες της Nissin διαμέτρου 330 mm μπροστά με ακτινικά τοποθετημένες 4πίστονες δαγκάνες και διαμέτρου 220 mm πίσω με 2πίστονη δαγκάνα της Brembo. To ABS είναι ρυθμιζόμενο, ενώ υπάρχει σταμπιλιζατέρ τιμονιού με ηλεκτρονική ρύθμιση 3 επιπέδων.

Η Honda CBR1000RR-R SP τώρα – που είναι η “σπέσιαλ” έκδοση – θα διαθέτει ημιενεργές, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις: πιρούνι Öhlins με καλάμια 43 mm, τύπου NPX και αμορτισέρ πίσω Öhlins TTX36 Smart-EC. Στην έκδοση SP χρησιμοποιούνται δαγκάνες Brembo Stylema.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!