MotorBike.gr

HONDA CMX 1100 REBEL 2021: Και ξαφνικά… Big Cruiser!

30/11/2020

To ΒigH επενδύει στις “αμερικάνικες” μοτοσυκλέτες

Oι παλιότεροι θα θυμάστε ότι τις δεκαετίες του ’80 και του ’90, τα cruiser/custom μοντέλα, αυτά που στην καθομιλουμένη αποκαλούνταν τσόπερ, ήταν πολύ δημοφιλή στην Ελλάδα. Επρόκειτο για ιαπωνικές κατά κύριο λόγο κατασκευές, στις οποίες οι V2 κινητήρες δεν ήταν απαραίτητη συνθήκη.

Στις μέρες μας, η κατηγορία έχει συρρικνωθεί και θα λέγαμε ότι τα νεορετρό είναι αυτά που προσφέρονται ως κύρια επιλογή, για τους αναβάτες που επιθυμούν κλασικές φόρμες και “βολταδόρικη αίσθηση” και θέση οδήγησης.


Tα cruiser στην Γηραιά Ήπειρό, αποτελούν πλέον ξεκάθαρα αμερικανική ή ντόπια ευρωπαϊκή υπόθεση, με τη δεύτερη να τείνει περισσότερο προς την power έκφρασή της. Δείτε για παράδειγμα την πανίσχυρη power cruiser Ducati Diavel για να μπείτε στο νόημα.

Παρά το ότι οι Ιάπωνες συνεχίζουν να έχουν σημαντική και πολυάριθμη παρουσία με cruiser μοντέλα στις ΗΠΑ, τη Μέκκα της συγκεκριμένης κατηγορίας, οι μοτοσυκλέτες αυτές δεν εισάγονται στην Ευρώπη, καθότι οι εκτιμώμενες πωλήσεις τους δεν θα δικαιολογούσαν τα… έξοδα για τη συμμόρφωση των μεγάλων και αερόψυκτων V2 κινητήρων τους, με τις αυστηρές προδιαγραφές που ισχύουν στην “από ‘δω πλευρά” του Ατλαντικού.


Με βάση αυτά τα δεδομένα, κανείς δεν περίμενε την κίνηση της
Honda, που παρουσίασε μια Euro 5, μεγαλύτερη έκδοση του γνωστoύ CMX 500 Rebel (διαβάστε τη δοκιμή του), στα 1.100 cc, χρησιμοποιώντας τον δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα της Africa Twin.

H αλήθεια είναι ότι υπήρχαν ενδείξεις, φήμες και στοιχεία που μας είχαν προετοιμάσει για την συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα, αλλά η γενικότερη εκτίμηση ήταν πως θα αφορούσε αποκλειστικά την αγορά των ΗΠΑ, συμπληρώνοντας το κενό της γκάμας, που δημιουργήθηκε με το αποσυρθέν μοντέλο (παντελώς άγνωστο στην Ευρώπη), CTX1300.

Honda CMX1100 Rebel λοιπόν, μια μοτοσυκλέτα η οποία όπως αναφέρει η Honda, προσφέρει μια ιδανική ισορροπία μεταξύ της χαλαρής και της “ενθουσιώδους” οδήγησης.

Ξεκινώντας από τη σχεδίαση, αυτή είναι κάθε άλλο παρά επιτηδευμένη και προσδίδει μια μινιμαλιστική εμφάνιση, αξίζει λοιπόν ένα μπράβο στην Honda που δεν έπεσε στην παγίδα της “λατέρνας” για τον φθηνό εντυπωσιασμό. Αυτό εξυπηρετεί παράλληλα και κάτι άλλο, αφού το απέριττο στυλ της μοτοσυκλέτας αποτελεί έναν λευκό καμβά για να ξεδιπλώσουν το ταλέντο τους οι επίδοξοι customizers, επαγγελματίες ή μη.

O κινητήρας όπως ήδη αναφέρθηκε προέρχεται από την Africa Twin, αλλά έχει δεχθεί αλλαγές προκειμένου τα χαρακτηριστικά της απόδοσής του να ταιριάξουν στα νέα του cruising καθήκοντα.

Η χωρητικότητα παραμένει στα 1.084 κ.εκ. ωστόσο έχει αυξηθεί η μάζα του βολάν, αυξάνοντας παράλληλα την στροφορμή του κινητήρα κατά 32%.

Αλλαγές έχουν σημειωθεί επίσης στον χρονισμό και στη βύθιση των βαλβίδων, καθώς και στην εξάτμιση, στην οποία μεταξύ άλλων μελετήθηκε αρκετά και ο εκπεμπόμενος ήχος.

Η Honda προφανώς στόχευσε στο “γέμισμα” και στην ομαλοποίηση της απόδοσης στο χαμηλομεσαίο φάσμα λειτουργίας του μοτέρ, αν και όπως μας υπόσχεται, δεν λείπει το τσαγανό στους πιο ψηλούς ρυθμούς περιστροφής.


Η αίσθηση του μοτέρ της Honda CMX1100 Rebel είναι επίσης ένας πολύ σημαντικός τομέας σε αυτού του είδους τις μοτοσυκλέτες και στην προκειμένη περίπτωση η
Honda είχε έτοιμη τη συνταγή από το Africa, αφού ο στρόφαλος των 270 μοιρών σε συνδυασμό με τα άνισα διαστήματα ανάφλεξης, προσδίδουν ένα παρόμοιο με αυτόν των V2 παλμό στον κινητήρα.

Ένας άλλος συνδυασμός χαρακτηριστικών του μοτέρ αυτού, που ταίριαξε στο μεγάλο Rebel, ήταν η Unicam σχεδίαση της κεφαλής και το ημίξηρου τύπου κάρτερ.

Όντας compact σε διαστάσεις, λοιπόν, ο κινητήρας, επέτρεψε στους μηχανικούς της Honda να τον τοποθετήσουν σε ιδανική θέση, πετυχαίνοντας χαμηλό κέντρο βάρους, χωρίς να δημιουργηθούν προβλήματα στην απόσταση από το έδαφος ή στη σχεδίαση του τμήματος του ατσάλινου πλαισίου που διέρχεται κοντά στις κεφαλές.

Η απόδοση ανακοινώνεται στους 85,8 ίππους στις 7.000 rpm και στα 10 kgm ροπής στις 4.750 rpm, τιμές που τουλάχιστον στα χαρτιά, φαίνονται αρκούντως χορταστικές για την κατηγορία και τον κυβισμό της μοτοσυκλέτας, δίνοντας σημασία στο πού αποδίδονται.

Eνδεικτικά, η Africa Twin 1100, αποδίδει 100,5 ίππους στις 7.500 rpm και 10,5 kgm ροπής στις 6.250 rpm.

Σημειώνεται δε, ότι η Honda CMX1100 Rebel θα κυκλοφορήσει και με DCT κιβώτιο, πέραν της απλής έκδοσης με το μηχανικό σασμάν των 6 σχέσεων.

Tο πλαίσιο είναι ένα τυπικό από ατσάλινες σωλήνες κυκλικής διατομής που στην έκτασή τους σχηματίζουν τριγωνικές δομές, ενώ κυρίαρχη οπτικά είναι μια διαγώνια γραμμή που διέρχεται από τον λαιμό προς τον πίσω τροχό.

Στο μπροστινό μέρος, ένα συμβατικό και ρυθμιζόμενο ως προς την προφόρτιση πιρούνι, διαμέτρου 43 mm, απολήγει σε τροχό διαμέτρου 18 ιντσών κατασκευασμένο από αλουμίνιο, που φέρει ελαστικό διαστάσεων 130/70-18.

Εντύπωση (όχι ακριβώς καλή…) προκαλεί η επιλογή της Honda να εξοπλίσει την CMX1100 Rebel με μονό δίσκο διαμέτρου 330 mm μπροστά, αν και η μεγάλη διάμετρος του δίσκου μαζί με την τοποθέτηση ακτινικής τετραπίστονης δαγκάνας μετριάζει κάπως την –θέλουμε να πιστεύουμε δικαιολογημένη- γκρίνια μας.

Στο πίσω μέρος, την ανάρτηση αναλαμβάνουν δύο, τύπου piggyback (με δοχείο λαδιού), αμορτισέρ, που προσφέρουν δυνατότητα προφόρτισης του ελατηρίου τους. Όπως και στην περίπτωση του πιρουνιού, η Honda δεν αναφέρει τις διαδρομές τους.

Ο πίσω τροχός έχει διάμετρο 16 ιντσών (κατασκευασμένος και αυτός φυσικά από αλουμίνιο) και φέρει ελαστικό διαστάσεων 180/65-16, ενώ το φρενάρισμα αναλαμβάνει μονός δίσκος 256 mm, με μονοπίστονη δαγκάνα.

Ένα δικάναλο ABS ελέγχει τα μπλοκαρίσματα των τροχών, με τη Honda CMX1100 Rebel να φέρει επίσης Traction Control (3 διαβαθμίσεων επίδρασης), Wheelie Control (3 διαβαθμίσεων επίδρασης) και Cruise Control στον standard εξοπλισμό της. Υπάρχουν επίσης και τέσσερα riding modes που καθορίζουν την απόδοση του κινητήρα αλλά και την απόδοση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων που προαναφέρθηκαν, ως εξής:

  • Standard: «Μεσαίες» ρυθμίσεις στην απόδοση του κινητήρα, στο Traction Control και στο Wheelie Control.
  • Rain: Χαμηλή απόδοση κινητήρα, υψηλά επίπεδα επίδρασης στο Traction Control και στο Wheelie Control.
  • Sport: Υψηλή απόδοση κινητήρα, χαμηλά επίπεδα επίδρασης στο Traction Control και στο Wheelie Control.
  • User: O αναβάτης μπορεί να δημιουργήσει το δικό του riding mode επιλέγοντας τις διαβαθμίσεις της επιθυμίας του σε ό,τι αφορά στην απόδοση του κινητήρα αλλά και στην επίδραση των Traction Control και Wheelie Control.

Στην έκδοση DCT του CMX1100 Rebel, υπάρχουν επίσης τέσσερα διαφορετικά προγράμματα στην εναλλαγή των σχέσεων, που λειτουργούν σε συνάρτηση με τα Riding Modes.

  • Standard: Το βασικό πρόγραμμα του DCT, που προσφέρει έναν μέσο τρόπο εναλλαγής των σχέσεων.
  • Rain: Oι σχέσεις αλλάζουν πιο νωρίς, για ομαλή παροχή ισχύος.
  • Sport: Oι σχέσεις αλλάζουν πιο αργά, επιτρέποντας το ανέβασμα των στροφών.
  • User: O αναβάτης μπορεί να επιλέξει οποιοδήποτε από τα τρία προγράμματα εναλλαγής σχέσεων κατά βούληση, συνδυάζοντάς το με τις User ρυθμίσεις στα Riding Modes.

Όλα αυτά τα ηλεκτρονικά, ελέγχονται και ρυθμίζονται από τα ανάλογα χειριστήρια στο τιμόνι, ενώ τον ρόλο του πίνακα οργάνων αναλαμβάνει μια στρογγυλή LCD οθόνη αρνητικής αντίθεσης, πλαισιωμένη από μια σειρά ενδεικτικών λυχνιών στα δεξιά της. Λίγο πιο μπροστά και κάτω από αυτήν βρίσκεται ένα στρογγυλό φανάρι με τέσσερις LED προβολείς στο εσωτερικό του, ενώ τόσο τα φλας, όσο και το πίσω φως, είναι τις ίδιας επίσης τεχνολογίας.

Ο κεντρικός διακόπτης βρίσκεται στην αριστερή πλευρά της μοτοσυκλέτας, λίγο πιο κάτω από το ρεζερβουάρ των 13,6 λίτρων, ενώ πρέπει να σημειωθεί ότι το κλείδωμα του λαιμού γίνεται από διαφορετική κλειδαριά, στο λαιμό του πλαισίου. Καιρό είχαμε να δούμε κάτι τέτοιο…

Πάντως από την κεντρική κλειδαριά ανοίγει η σέλα του οδηγού, που βρίσκεται στα 700 χλστ. απόστασης από το έδαφος, αποκαλύπτοντας έναν αποθηκευτικό χώρο 3 λίτρων, που φέρει θύρα φόρτισης USBC τύπου.

Η σέλα του συνεπιβάτη είναι εύκολα αφαιρούμενη για ένα “μοναχικό” look, ενώ ως cruiser που σέβεται τον εαυτό του, το CMX1100 Rebel, μπορεί να εξοπλιστεί και να διαμορφωθεί με μια πληθώρα προαιρετικών αξεσουάρ, που η Honda τα έχει χωρίσει σε δύο βασικές κατηγορίες:

Αξεσουάρ «Street»
– Σέλα με «καπιτονέ» ραφή σε μαύρο η καφέ χρώμα (& καφέ σελάκι συνεπιβάτη)
– Σχάρα που αντικαθιστά το σελάκι του συνεπιβάτη
– Τ
ank Pad
– Μασκάκι προβολέα
– Κοντό μπροστινό φτερό
– Σιρίτια τροχών (
wheel stripes)

Aξεσουάρ Tour
– Σέλα με καπιτονέ ραφή σε μαύρο η καφέ χρώμα (& καφέ σελάκι συνεπιβάτη)
– Πλάτη συνεπιβάτη (
sissy bar)
– Πίσω σχάρα
– Πλαϊνές υφασμάτινες βαλίτσες
– Φέρινγκ τύπου
batwings

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!