Έρχεται νέα Άφρικα!
Η Honda ετοιμάζει αλλαγές στη ναυαρχίδα των Adventure μοτοσυκλετών της. Για να ενισχύσει τις επιδόσεις, η Africa θα διαθέτει ισχυρότερο κινητήρα με περισσότερη ροπή, ενώ υπάρχουν πληροφορίες και για αλλαγές όπως ο 19 ιντσών τροχός μπροστά.
Το Honda CRF Africa Twin 1100 είναι από τις πιο σημαντικές μοτοσυκλέτες της γκάμας της γιαπωνέζικης εταιρίας. Ένα μοντέλο “σημαία” που διαφημίζει τις αξίες της Honda και ετοιμάζεται για το 2024 να δεχθεί σημαντικές αλλαγές.
Από κάμερες, μέχρι ραντάρ, και εξελιγμένο cruise contol λένε οι πληροφορίες πως θα φορέσει το δημοφιλές ταξιδιωτικό ψευδοεντούρο για το 2024, με την εταιρία να πατεντάρει διάφορα συστήματα σε γραφεία πατεντών σε Ευρώπη και Ιαπωνία.
Τα μηχανολογικά σχέδια που κατατέθηκαν, ίσως να φαίνονται με την πρώτη ματιά να φαίνονται ίδια με τις υπάρχουσες Africa, αλλά μια προσεκτική σύγκριση αποκαλύπτει διαφορές.
Mπορεί η μέγιστη ιπποδύναμη να μείνει κοντά στους σημερινούς 102 hp (75 kW) στις 7.500 rpm, αλλά είναι η μέγιστη ροπή αυτή που θα αυξηθεί, σε σχέση με τα προηγούμενα μοντέλα, φτάνοντας κοντά στα 112 Nm.
Η περισσότερη ροπή μάλιστα θα εμφανίζεται πολύ νωρίτερα στο μελλοντικό μοντέλο, κοντά στις 5.000 rpm αντί για τις προηγούμενες 6.250 rpm.
Αυτό στην πράξη θα σημαίνει καλύτερο “τράβηγμα” στο άνοιγμα του γκαζιού, ιδίως στις χαμηλές και μεσαίες στροφές.
Επίσης η τελική ταχύτητα – που περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 199 km/h – είναι πιθανό να μεγαλώσει ώστε να ανταποκριθεί η Honda στην πρόκληση του ανταγωνισμού.
Για το νέο Africa Twin συζητιέται επίσης πως θα εμφανιστεί και με μπροστινό τροχό 19 ιντσών, κι αυτό δεν είναι μια απλή υπόθεση.
Να θυμίσουμε ότι σήμερα το Africa Twin χρησιμοποιεί ένα στενό και ψηλό ελαστικό διπλής χρήσης με διάσταση 90/90 πάνω σε τροχό 21 ιντσών.
Με τον 19άρη τροχό το μπροστινό ελαστικό θα είναι πλατύτερο, στα 110 ας πούμε, ενώ η διάμετρος θα μειωθεί από τις 21 στις 19 ίντσες. Το αν θα είναι χυτή η ζάντα ή με ακτίνες είναι κάτι που θα αποφασίσουν οι άνθρωποι της εταιρίας.
Έτσι, αλλαγή θα υπάρξει και στο μπροστινό φτερό, αλλά ίσως και στο “μούτρο” και τα γραφικά της μοτοσυκλέτας για να υπάρχει διαφοροποίηση από τις άλλες εκδόσεις.
Με τον μικρότερης διαμέτρου τροχό θα μειωθεί λίγο και το μεταξόνιο της μοτοσυκλέτας, όπως και το ύψος σέλας, ενώ υπάρχει πληροφορία για αύξηση του βάρους κατά 3 κιλά.
Η διαρροή πληροφοριών έδειξε επίσης πως η Honda εξελίσσει ενεργητικό cruise control με ραντάρ μπροστά και πίσω, ένα πατενταρισμένο σύστημα από την εταιρία, με προειδοποίηση σύγκρουσης και προειδοποίηση τυφλού σημείου.
Η Honda πιθανότατα να παρουσιάσει το νέο Africa Twin στην έκθεση της EICMA στο Μιλάνο, τον Νοέμβριο του 2023, οπότε και θα μάθουμε με περισσότερες λεπτομέρειες.
Για τους πιο “χωματερούς” αναβάτες το πιθανότερο είναι η Honda να συνεχίσει να προσφέρει την έκδοση Adventure Sports – με μπροστινό τροχό 21 ιντσών, ενώ τα μοντέλα θα προσφέρονται είτε με συμβατικό σασμάν είτε με αυτόματο DCT και την ανάλογη επιβάρυνση των 10 παραπάνω κιλών.