Έγινε ομορφότερο και πιο “στρητάδικο”
Ανανέωση για το πιο πετυχημένο μοντέλο της σειράς των NC, με τη Honda να προχωρά σε αλλαγές και σε καίρια σημεία, δημιουργώντας ουσιαστικά μια νέα, κατά πολύ βελτιωμένη έκδοση.
Η πιο εμφανής αλλαγή, τουλάχιστον οπτικά, αφορά στη σχεδίαση, καθώς το Honda NC750X 2021 δέχεται ένα εκτεταμένο φρεσκάρισμα. Με την επανασχεδίαση όλων των πλαστικών επιφανειών, με το νέο προβολέα (LED πάντα) και τη νέα ζελατίνα, η μοτοσυκλέτα αποκτά μια σύγχρονη και δυναμική εμφάνιση.
Στη σύγκριση με την προηγούμενη έκδοση, είναι ξεκάθαρο το ποια μοτοσυκλέτα αποτελεί τη «νέα έκδοση» χωρίς όμως το μοντέλο να χάσει την χαρακτηριστική του ταυτότητα.
Προχωρώντας στις αθέατες αλλά και ουσιώδεις αλλαγές του NC750X 2021 και ξεκινώντας από τον κινητήρα, η Honda κατάφερε να τον συμμορφώσει με τις Euro 5 νόρμες της EE και χωρίς να προσθέσει κυβικά, τον έκανε και ισχυρότερο.
Μεγαλύτερη ιπποδύναμη λοιπόν, στους 57,7 ίππους που αποδίδονται στις 6.750 σ.α.λ., με κέρδος +2,8 ίππους, συγκριτικά με την προηγούμενη έκδοση (54,8/6.250 σ.α.λ.).
Όπως αναφέρει η Honda, υπήρξε παράλληλα και μια διεύρυνση της αποδιδόμενης ροπής από τις 5.000 σ.α.λ. και πάνω, ενώ πλέον τo κόκκινο αρχίζει από τις 7.000 σ.α.λ. (από τις 6.400 σ.α.λ. που ήταν πριν).
Αυτή η πρόσθετη και καλοδεχούμενη «ζωηράδα» του μοτέρ, ενισχύεται από τις αλλαγές στις σχέσεις του κιβωτίου, καθώς και από το μικρότερο κατά 6 κιλά βάρος.
Συγκεκριμένα, σε ό,τι αφορά το κιβώτιο του Honda NC750X του 2021, οι μηχανικοί της εταιρίας κόντυναν τις τρεις πρώτες σχέσεις και μάκρυναν τις υπόλοιπες, από την τετάρτη έως την έκτη, προσπαθώντας να πετύχουν έναν καλό συγκερασμό μεταξύ των επιδόσεων από στάση και της οικονομίας στο ταξίδι.
Από την άλλη, τα 6 κιλά μικρότερου βάρους, κάτι που ισχύει τόσο για το NC750X DCT, όσο και για το NC750X με το συμβατικό κιβώτιο αντιστοίχως, εξοικονομήθηκαν κυρίως από την επανασχεδίαση του πλαισίου, που παραμένει ατσάλινο σωληνωτό.
Μάλιστα κατάφεραν να μεγαλώσουν κατά ένα λίτρο (23 lt) τον πρακτικό αποθηκευτικό χώρο του NC750X 2021 στο ρεζερβουάρ, αλλάζοντας θέση στην μπαταρία και επανασχεδιάζοντας το φιλτροκούτι.
Μια σημαντική αλλαγή είναι αυτή στις διαδρομές των αναρτήσεων, που μειώθηκαν σημαντικά! Από τα 153,5 χλστ. η διαδρομή στο πιρούνι μειώθηκε στα 120 χλστ. και από τα 150 χλστ. η διαδρομή στο αμορτισέρ μειώθηκε στα 130 χλστ.
Μπορεί η μείωση, τουλάχιστον όταν δεν αφορά το βάρος, να έχει αρνητική χροιά στον κόσμο των τεχνικών χαρακτηριστικών μιας μοτοσυκλέτας, ωστόσο στην προκειμένη περίπτωση, και δεδομένου του ότι το NC750X είναι επί της ουσίας street μοντέλο, η κίνηση αυτή της Honda είναι καλοδεχούμενη.
Πόσο μάλλον, όταν αναφέρεται ότι οι αναρτήσεις έχουν νέες εργοστασιακές ρυθμίσεις, με αναθεώρηση των αποσβέσεων συμπίεσης και επαναφοράς.
Οι μικρότερες διαδρομές αναρτήσεων επέφεραν και μείωση στο ύψος της σέλας που πλέον απέχει 800 πολύ φιλικά χιλιοστά από το έδαφος, όταν στην προηγούμενη έκδοση βρισκόταν στα 830 χλστ.
Τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά πάντως δεν έχουν μεταβληθεί, παρά το νέο πλαίσιο και την επέμβαση στις αναρτήσεις.
Προσθήκες και βελτιώσεις είχαμε όμως και στα ηλεκτρονικά του NC750X. Για το 2021, προστέθηκε ένα Throttle By Wire γκάζι και αυτό σημαίνει ότι η μοτοσυκλέτα απέκτησε Riding Modes, τρία τον αριθμό, τα οποία η Honda ονομάζει Standard, Sport, Rain, και το όνομα τους περιγράφει προφανώς το πώς επιδρούν στην απόδοση του κινητήρα και σε ποιες συνθήκες είναι κατάλληλο να χρησιμοποιούνται.
Πέραν της απόδοσης του κινητήρα και του φρένου στο κλείσιμο του γκαζιού, τα Riding Modes επιδρούν επίσης και στην απόδοση του Traction Control (ΗSTC), το οποίο έχει ραφιναριστεί στην απόδοση αποκτώντας πλέον τρία επίπεδα ρύθμισης, έναντι των δύο της προηγούμενης έκδοσης, με την επιλογή της απενεργοποίησης του να παραμένει φυσικά.
Αλλά και το DCT ρυθμίζεται αναλόγως του επιλεγμένου Riding Mode, σε τέσσερα επίπεδα απόδοσης. Στο Level 1 οι ταχύτητες αλλάζουν αρκετά νωρίς και αυτό επιλέγεται αυτόματα στο Riding Mode Rain, ενώ στα επίπεδα 2 έως 4 οι ταχύτητες σταδιακά αλλάζουν πιο αργά, ανεβάζοντας στροφές στο μοτέρ για πιο δυναμική απόδοση. Τα επίπεδα αυτά του DCT, επιλέγονται στα Riding Mode Standard και Sport.
Yπάρχει επίσης και μια τέταρτη επιλογή στα Riding Modes, με την ονομασία «User», όπου ο οδηγός της μοτοσυκλέτας μπορεί να ρυθμίσει ανεξάρτητα την απόδοση του κινητήρα σε τρία επίπεδα (low, medium και high), την επίδραση του Traction Control (low, medium, high ή απενεργοποίηση) και το πώς θα αλλάζουν οι ταχύτητες στο DCT, επιλέγοντας ανάμεσα στα τέσσερα «προγράμματα» που προαναφέρθηκαν.
Μια νέα LCD οθόνη προβάλλει τις πρόσθετες αυτές πληροφορίες, ενώ υπάρχει χειριστήριο για την επιλογή των riding modes, στο τιμόνι. Νέο είναι και το σύστημα αυτόματης ενεργοποίησης των alarm σε περίπτωση φρένων πανικού καθώς και τα φλας αυτόματης ακύρωσης.
Συνοψίζοντας, οι αλλαγές είναι καίριες και χορταστικές, ενώ ο πρόσθετος ηλεκτρονικός εξοπλισμός «επικαιροποιεί» το NC750X και το κάνει ιδιαίτερα ανταγωνιστικό στην ευρύτερη κατηγορία που ανήκει.
Θα θέλαμε να δούμε βέβαια στο Honda NC750X του 2021 και έναν δεύτερο δίσκο μπροστά, όχι γιατί υπάρχει θέμα με το φρενάρισμα της μοτοσυκλέτας αλλά έτσι, για να ολοκληρωθεί απ΄όλες τις απόψεις το μοντέλο.