MotorBike.gr

Honda Transalp 750: Υπάρχουν ελπίδες για αναγέννηση;

07/07/2022

Αληθινές ή φρούδες ελπίδες;

Το όνομα της Transalp είναι πολύ γνωστό στην Ευρώπη και έχει λατρευτεί στην Ελλάδα, με χιλιάδες μοτοσυκλέτες να έχουν πουληθεί στο παρελθόν και να κυκλοφορούν ακόμα στους δρόμους. Όχι μόνο οι Transalp 650 και 700, αλλά και οι παλαιότερες 600 και 400! Οι φήμες για παρουσίαση μιας ολοκαίνουργιας Honda Transalp 750 ή 800+ αναθερμαίνονται κατά καιρούς. Είναι όμως έγκυρες ή αβάσιμες αυτές οι πληροφορίες;

Η Honda φαίνεται να έχει στα χέρια της έναν νέο κινητήρα μεσαίας κατηγορίας έτοιμο για το νέο Hornet, για το οποίο έχει δώσει δείγματα γραφής κι έχει επικοινωνήσει σκίτσα στον Ειδικό Τύπο. Για το Transalp όμως τι έχει κάνει;

Πέρα από κάποιες διαρροές, όχι πολλά πράγματα, αν και λέγεται ότι Hornet και Transalp θα φοράνε τον ίδιο κινητήρα!

Ήδη από το 2019 υπήρχαν φήμες ότι η Honda δούλευε πάνω σε ένα νέο ψευδοεντούρο μεσαίας κατηγορίας που θα μπορούσε να ανταγωνιστεί τα δημοφιλή τότε μοντέλα, όπως τα Yamaha Ténéré 700 ή KTM 890 Adventure και BMW F 850 GS.

Αυτές οι φήμες επανατροφοδοτήθηκαν από μια αίτηση για διπλώματα ευρεσιτεχνίας στις ΗΠΑ: η Honda πατεντάρισε/“κλείδωσε” ξανά το όνομα του μοντέλου Transalp για την αγορά των ΗΠΑ. Η αίτηση χρονολογείται από τις 12 Φεβρουαρίου 2021 και ίσχυε για μοτοσυκλέτες και συναφή ανταλλακτικά.

Η Honda είχε αφήσει τα αρχικά δικαιώματα του ονόματος της Transalp να λήξουν το 2016. Για την ευρωπαϊκή αγορά, το Honda Transalp είχε ήδη προστατευθεί εκ νέου το 2017. Η προστασία διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας επεκτάθηκε στην Αυστραλία το 2017 και στην Ιαπωνία το 2019.

Στην προσπάθεια για τη δημιουργία ενός νέου Transalp 750, η Honda θα απαρνηθεί την παλιά φιλοσοφία του V-2 κινητήρα, αφού αυτή η διάταξη είναι πλέον “υπόθεση του παρελθόντος”, από τότε που όλες της σχεδόν οι μοτοσυκλέτες  ήταν είτε V-2 (ακόμα και 125 υπήρχε!) είτε V-4.

Honda Transalp 700, 2007

O δικύλινδρος κινητήρας σε σειρά, όπως πολλά μοντέλα της Honda, είναι πλέον σήμα κατατεθέν για την εταιρία, άρα…

Το νέο Transalp 750 είτε θα χρησιμοποιεί το γνωστό μοτέρ των NC 750, ίσως και με περισσότερα κυβικά, κοντά στα 755 cc, το οποίο θα λέγεται π.χ. “800” για να ξεχωρίζει.

Ίσως όμως και να είναι ο δικύλινδρος σε σειρά του Africa Twin με μειωμένο κυβισμό που θα αποδίδει ισχύ 75- 80 ίππων και γιατί όχι να φτάσει τα 800-850 cc για να έρθει κοντά στον ανταγωνισμό.

Ένα μοντέλο DCT θα λανσαριζόταν φυσικά μαζί με το απλό μοντέλο, όπως φροντίζει να κάνει η Honda τα τελευταία χρόνια.

Το αυθεντικό, το πρώτο Transalp, το Honda Transalp XL 600 V παρουσιάστηκε το 1987 σαν 600άρι, και από το 2000 ο κυβισμός αυξήθηκε στα 650 cc. Το 2007 παρουσιάστηκε σαν XL 700 V και η παραγωγή του Transalp τελείωσε το 2012. Στην Ιαπωνία, το Transalp ήταν επίσης διαθέσιμο ως 400 για κάμποσα χρόνια.

Αναμένουμε λοιπόν με ενδιαφέρον εξελίξεις επί του θέματος, αφού μια τέτοια μοτοσυκλέτα ταιριάζει στους Έλληνες μοτοσυκλετιστές, αλλά και στους δρόμους της χώρας μας.

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!