Η επαναφορά του πραγματικού Transalp
Με εμφάνιση που παραπέμπει αμέσως στο “παλιό, καλό Tρανσάλπ”, το νέο Honda XL 750 Transalp του 2023 φοράει έναν κινητήρα 755 cc και 92 hp, κι έτσι γίνεται το πιο ισχυρό ψευδοεντούρο της αγοράς στην κατηγορία του!
Το νέο Honda XL 750 Transalp 2023 χτυπάει καίρια τον ολοένα αυξανόμενο ανταγωνισμό στην κατηγορία των 700-900 κυβικών, αφού πρόκειται για μια περιορισμένου βάρους 208 κιλών (πλήρες) και 92 ίππων μοτοσυκλέτα.
Ποιος είναι ανταγωνισμός του Transalp; Μα το Tracer 7 με ιπποδύναμη κοντά στους 70 ίππους, το Aprilia Tuareg των 80 ίππων, ενώ τα δύο BMW F-GS είναι σημαντικά πιο αδύναμα και βαρύτερα. Επίσης το Yamaha Ténéré 700 έχει λιγότερη ισχύ και αντίστοιχο, συγκρίσιμο βάρος.
Λίγο πιο πάνω υπάρχει το Triumph Tiger 900, το οποίο ζυγίζει σημαντικά περισσότερο και έχει παρόμοια απόδοση, ενώ μόνο το KTM 890 Adventure θα μπορούσε να συγκριθεί, αλλά η τιμή του είναι κοντά στις 15.500 ευρώ.
Με πληροφορίες να μιλούν για τιμή του νέου Transalp κοντά στις 9.000 ευρώ (!) στην Ευρώπη, η μοτοσυκλέτα μπορεί να γίνει πολύ μεγάλη επιτυχία.
Η εμφάνιση του νέου Transalp – ορθά για τους νοσταλγούς του ονόματος – και της παλιάς μοτοσυκλέτας, ειδικά σε αυτόν τον ιδιαίτερο τρίχρωμο συνδυασμό, θυμίζει τη σχεδίαση των “αυθεντικών” Transalp που έπαψαν να διατίθενται στην αγορά μετά το 2012.
Από το σχήμα του ρεζερβουάρ, τα μεγάλα πλευρικά καπάκια στα πλάγια του ψυγείου, μέχρι το σχήμα του φέρινγκ στο ανώτερό του τμήμα.
Επίσης τα πλαϊνά καπάκια και η ουρά είναι ξεκάθαρα εμπνευσμένα από το παλιό Transalp. Το αντιλαμβάνεται κανείς και από τα χρώματα που έχουν επιλεγεί, αλλά και από τη γραμματοσειρά του λογότυπου που είναι πολύ κοντά στο original.
Μόνο το τελικό της εξάτμισης (αλλά και όλη η διαδρομή της από τον κινητήρα) δείχνει να αποκλίνει από το αυθεντικό σχέδιο, ενώ έξυπνο tribute είναι οι χρυσές ζάντες που κάνουν αντίθεση. Φυσικά, πέραν του ονόματος δεν υπάρχει το παραμικρό εξάρτημα που να είναι ίδιο με την παλιά Transalp.
Το νέο Transalp χρησιμοποιεί τη νέα πλατφόρμα της Honda, με τον σωληνωτό ατσάλινο σκελετό και τον δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα 755 cc που πρωτοείδαμε στο νέο Hornet.
Το πλαίσιο έχει προσαρμοστεί από τους μηχανικούς της Honda για χρήση εκτός δρόμου, κάτι που αντικατοπτρίζεται στα 850 χιλιοστά ύψους της σέλας.
Το ψαλίδι έχει μεγαλώσει σε μήκος και προσφέρει διαδρομή τροχού 190 χιλιοστών, μέσω ενός μονού αμορτισέρ και συνδέσμων τύπου Pro-Link.
Μπροστά ένα ανάποδο πιρούνι Showa με καλάμια διαμέτρου 43 χιλιοστών προσφέρει 200 χιλιοστά διαδρομής.
Οι διαστάσεις των ελαστικών είναι 90/20-21 μπροστά και 150/70 R 18 πίσω, διάμετροι τροχών που υπαινίσσονται πως το νέο Transalp ασχολείται σοβαρά με τις εκτός δρόμου διαδρομές.
Συνολικά η γεωμετρία του νέου Honda διαθέτει 1.560 χιλιοστά μεταξονίου, γωνία κάστερ 67 μοιρών και ίχνος 111 χιλιοστών.
Την επιβράδυνση του Transalp αναλαμβάνουν δύο δίσκοι 310 mm μπροστά και ένας μεγάλος δίσκος πίσω διαμέτρου 265 χιλιοστών.
Το νέο Honda XL 750 Transalp διαθέτει δικάναλο ρυθμιζόμενο ABS και έλεγχο του traction control 5 επιπέδων, με το οποίο συνδέεται με Wheelie Control.
Η ισχύς του κινητήρα μπορεί να ρυθμιστεί μέσω 4 διαφορετικών mode, το φρένο κινητήρα μπορεί να ρυθμιστεί σε 3 επίπεδα.
Τα επιμέρους συστήματα μπορούν να συνδυαστούν σε 4 προγράμματα οδήγησης και όλες οι παράμετροι μπορούν επίσης να διαμορφωθούν ελεύθερα στη λειτουργία που επιλέγει ο αναβάτης.
Το ABS και το traction control μπορούν προαιρετικά να απενεργοποιηθούν.
Οι λειτουργίες ελέγχονται μέσω οθόνης TFT με συνδεσιμότητα και φωνητικό έλεγχο. Η Honda τοποθετεί μια υποδοχή φόρτισης USB-C κάτω από τη σέλα, ενώ ο φωτισμός είναι LED.
Οι ταξιδιωτικές δυνατότητες του μοντέλου φαίνονται μιας και η Honda εξοπλίζει το νέο Transalp με ρεζερβουάρ 16,9 λίτρων, ενώ προσδιορίζει την τυποποιημένη μέτρηση κατανάλωσης στα 4,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, που έχει ως αποτέλεσμα μια θεωρητική αυτονομία 384 χιλιομέτρων.
Ειδικά σχεδιασμένα αξεσουάρ της Honda θα διατίθενται παράλληλα με την εμφάνιση της μοτοσυκλέτας στα καταστήματα, με την εταιρία να δημιουργεί πέντε πακέτα εξοπλισμού.
Το “αστικό” πακέτο-κιτ περιλαμβάνει top case με όγκο 50 λίτρων, ενώ το κιτ “ταξιδιού” προσφέρει ακόμα περισσότερους αποθηκευτικούς χώρους με συνολικό όγκο 59 λίτρα.
Στο κιτ “περιπέτειας” προφέρονται μεταξύ άλλων και προστατευτικά σίδερα και φώτα ομίχλης, ενώ το πακέτο “ράλι” περιλαμβάνει μεταξύ άλλων προστατευτικά κινητήρα και Quickshifter.
Τα κύρια στοιχεία του πακέτου comfort είναι η ψηλή ζελατίνα και οι εκτροπείς ανέμου (φτεράκια).
Τιμές, χρώματα και διαθεσιμότητα του νέου Honda XL 750 Transalp δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα, αλλά αν ισχύσει αυτό που έχει ανακοινώσει η Honda, για τιμή κοντά στις 9.000 ευρώ και στην Ελλάδα, η μοτοσυκλέτα θα κάνει πάταγο!
Σύντομα θα παρουσιάσουμε την πλήρη τεχνική περιγραφή αυτής της, πολύ ενδιαφέρουσας για την ελληνική αγορά, μοτοσυκλέτας