Ασκήσεις αντιγραφής και οικονομίας
Πώς θα σας φαινόταν ένα ΚΤΜ, που δεν θα ήταν όμως ΚΤΜ, αλλά αντιγραφή από την Κίνα και το οποίο θα κόστιζε τα μισά λεφτά; Μερικοί θα το σκέφτονταν, με τη μόνη διαφορά ότι πέρα από την τιμή είναι κι ένα σωρό άλλα ποιοτικά χαρακτηριστικά και στοιχεία που κάνουν μια αγορά καλή ή καλύτερη. Η χαμηλή τιμή, όμως, ανέκαθεν αποτελούσε ισχυρό δέλεαρ για μια αγορά. Ιδού λοιπόν ένα τετράχρονο καθαρόαιμο εντούρο, με τιμή κοντά στα 4.600 ευρώ.
Η εταιρία Κayo από την Κίνα δεν φαίνεται να έχει κουραστεί και πολύ στην έρευνα για το τι θα κατασκευάσει, αφού χονδρικά έχει αντιγράψει μοντέλα της αυστριακής ΚΤΜ.
Πάρτε για παράδειγμα το Kayo KT 250, που είναι δίχρονο, υγρόψυκτο μονοκύλινδρο, με κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων και μίζα για εκκίνηση.
Ανάποδο πιρούνι μπροστά, μονό αμορτισέρ πίσω (ρυθμιζόμενα), δισκόφρενα μπροστά και πίσω διαμέτρου 240 mm με δαγκάνα δύο εμβόλων μπροστά και ελαστικά 80/100 – 21 μπροστά και 110/90 – 18 πίσω. Με 9λιτρο ντεπόζιτο και βάρος στα 120 κιλά.
Η τιμή του Kayo KT 250 στις ΗΠΑ είναι κοντά στις 4.900 ευρώ.
Υπάρχει όμως και το τετράχρονο καθαρόαιμο εντούρο, το Kayo K6 250 Εfi, το οποίο όπως λέει και το όνομά του έχει τροφοδοσία με ηλεκτρονικό ψεκασμό. Όχι δεν πρόκειται για δίχρονο, αλλά για τετράχρονο κινητήρα με δύο εκκεντροφόρους και τέσσερις βαλβίδες, ενώ η τιμή του είναι ακόμα πιο χαμηλή, κοντά στα 4.600 ευρώ!
Με παρόμοια χαρακτηριστικά όπως η δίχρονη έκδοση, το Kayo K6 250 έχει μίζα και μανιβέλα για την εκκίνηση, με το βάρος μόνο να αλλάζει λίγο και να φτάνει τα 125 κιλά.
Με κουστούμι, φτερά, κάλυμμα προβολέα και περιφερειακά που αποτελούν αντιγραφή άλλων μοντέλων, τα Kayo έχουν μια απολύτως ταιριαστή και συμβατή με τη χρήση τους εμφάνιση που δεν θα ξενίσει, ενώ το κυριότερο μέλημα των μελλοντικών αγοραστών της είναι βεβαίως η αξιοπιστία.
Αν λοιπόν οι Κινέζοι της Kayo έχουν προσέξει αυτόν τον τομέα, ειδικά όσον αφορά τον κινητήρα τους θα έχουν μια καλή πιθανότητα να σημειώσουν εμπορική επιτυχία γιατί οι τιμές τους είναι “στο πάτωμα”.
Η Kayo είναι μια εταιρία που ιδρύθηκε το 2002 και στόχος της ήταν να δημιουργήσει “καλοφτιαγμένες, λογικής τιμής μοτοσυκλέτες εκτός δρόμου και ATV” όπως λέει και η ίδια.
Εκτός από τα παραπάνω μοντέλα που παρουσιάσαμε εδώ, η Kayo κατασκευάζει και mini bikes για χώμα, αερόψυκτα play bikes για την ίδια χρήση, αλλά κι ένα 250άρι motocross.
Δεν γνωρίζουμε τις ιπποδυνάμεις των μοντέλων της, αλλά υπολογίστε κοντά στους 30 ίππους για το τετράχρονο και 40 ίππους για το δίχρονο 250άρι.