Nέος παίκτης με δυνατά χαρτιά
Mια από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις του μεγαλύτερου σαλονιού μοτοσυκλέτας στον κόσμο, αυτό της EICMA που γίνεται κάθε χρόνο στο Μιλάνο, ήταν αναμφισβήτητα η εμφάνιση της νέας κινέζικης εταιρίας Kove, που έκανε την επίσημη πρώτη παρουσίασή της στην Ευρώπη. Σύντομα μάλιστα θα υπάρξει και αντιπροσώπευσή της στην Ελλάδα.
Πρόκειται για μια εταιρία που στο παρελθόν γνωρίζαμε ως Colove, η οποία μίκρυνε το όνομά της στο πιο εύηχο και πιο εύκολο “Kove Moto” για να έρθει στην Ευρώπη και η οποία έχει ξεκινήσει την εμπλοκή της με τις μοτοσυκλέτες εδώ και μια πενταετία.
Ιδρυτής της εταιρίας είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα προσωπικότητα, ο κύριος Z. Xue, που, εκτός από μηχανολόγος είναι και αγωνιζόμενος μοτοκρός και μάλιστα στο Πρωτάθλημα Κίνας!
Αυτό λοιπόν που διαφοροποιεί τις Kove είναι και το όραμα του ιδρυτή, ο οποίος ενσωματώνει πάνω στις μοτοσυκλέτες του τη γνώση και του μηχανολόγου, αλλά και του αναβάτη.
Στα δυο εργοστάσια της εταιρίας, που είναι η τέταρτη σε μέγεθος στην Κίνα, κατασκευάζονται τα περισσότερα τμήματα των μοτοσυκλετών της Kove, ενώ υπάρχει και τμήμα Έρευνας και Εξέλιξης, όπως και τμήμα σχεδιασμού.
H Kove ρίχνει ιδιαίτερο βάρος σε μοτοσυκλέτες μεσαίου και μεγάλου κυβισμού, από 400 μέχρι 800 κυβικά, ενώ δεν λείπουν και οι μικρότερες (125, 250) που είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς στους αρχάριους αναβάτες της Ευρώπης, αλλά και γενικότερα στην Ασία.
Μια πρώτη επαφή με τις μοτοσυκλέτες της Kove (Colove τότε) είχαμε και στην Ελλάδα, μέσω των Daytona Maverick 500 και Daytona Rockstar 500, κατασκευές της παραπάνω εταιρίας, οι οποίες μας είχαν αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις μετά από τις πλήρεις δοκιμές τους.
Για το μέλλον η Kove Moto έχει ανακοινώσει τη συμμετοχή της στο ράλι Dakar με μια αγωνιστική μοτοσυκλέτα Rally 450 κυβικών, αλλά και στο Παγκόσμιο Superbike, στην κατηγορία WorldSSP300, με τη νέα της Kove NK321RR, της οποίας το μοτέρ μοιάζει ιδιαίτερα με αυτό του Yamaha ΜΤ03!
Στο Μιλάνο η Kove έδειξε τις πρώτες της μοτοσυκλέτες για τη Γηραιά Ήπειρο.
Πρώτη και καλύτερη η “δική” μας Maverick, ένα Adventure 500άρι το οποίο σύμφωνα με την Kove έχει πουλήσει πάνω από 20.000 κομμάτια στην Κίνα από το 2019 που ξεκίνησε η πώλησή του.
Η μοτοσυκλέτα, που ονομάζεται Kove ADV 500 X, εκτός από την Ελλάδα πωλείται ήδη στην Ισπανία, Πορτογαλία και Τσεχία. Το νέο μοντέλο ονομαζόταν 510X και αναμένεται να είναι η εξέλιξη του 500αριού που γνωρίζουμε.
Το αστέρι της Kove ήταν βεβαίως η Adventure 800X, με τον δικύλινδρο κινητήρα 790 της CFMoto-KTM με τους 95 ίππους και τα 183 κιλά γεμάτη (!) την οποία έχουμε ήδη παρουσιάσει (πατήστε εδώ).
Η αμέσως επόμενη έκπληξη ήταν η τετρακύλινδρη Supersport των 400 cc, η Kove 400RR, με ιπποδύναμη 67 ίππων και βάρος στα 160 kg, που επαναφέρει τους τετρακύλινδρους κινητήρες σε σειρά στην αγορά… πριν από τους Ιάπωνες.
Το Kove 450 Rally με το χαρακτηριστικό… ραλί σχήμα και το ρεζερβουάρ των 31 λίτρων, αποδίδει μέσω του μονοκύλινδρου κινητήρα (με δύο εκκεντροφόρους και 4 βαλβίδες) 53 ίππους, ενώ η τελευταία έκπληξη του εντυπωσιακού περιπτέρου της εταιρίας στο Μιλάνο ήταν μια μοτοκρός μοτοσυκλέτα 250 κυβικών με απόδοση 40 ίππων και βάρος μόλις 95 kg.
Για του λόγου το αληθές μάλιστα οι άνθρωποι της εταιρίας ζύγισαν το μοντέλο επιτόπου μέσα στην έκθεση.
Σύντομα θα έχουμε περισσότερες πληροφορίες για την νέα αυτή εταιρία που θα έρθει και στην Ελλάδα.