MotorBike.gr

KTM 2025: Mετά το Adventure το 990 SMT;

09/08/2024

KTM: Το ένα μοντέλο πίσω απ’ τ’ άλλο

Ασταμάτητες είναι οι ιδέες και η εξέλιξη νέων μοντέλων για την KTM, με πολλά από αυτά να φτάνουν σύντομα, μέσα σε μερικούς μήνες, στις αντιπροσωπείες και κάποια να μπαίνουν στο ράφι. Η τελευταία εξέλιξη – μετά την έκδοση Adventure – δείχνει ότι ο κατασκευαστής από το Mattighofen της Αυστρίας εργάζεται πάνω σε ένα 990 SMT.

Τις φωτογραφίες που βλέπετε τις δημοσίευσαν οι Γερμανοί συνάδελφοί μας στο Motorrad, παρότι εκδηλώθηκαν ορισμένες αμφιβολίες για το αν το μοντέλο θα καταφέρει να φτάσει στις εκθέσεις ή αν είναι απλώς μια από τις “περιφερειακές, πειραματικές δοκιμές” των Αυστριακών σχεδιαστών.

Υπάρχουν δύο παράγοντες που συνεπικουρούν στην άφιξη ενός νέου 990 SMT: ο πρώτος είναι ότι τα SMT 890 βγαίνουν σε προσφορά, κι ο δεύτερος ότι οι διαφορές με το πρωτότυπο 990 Adventure είναι ελάχιστες, με πλεονεκτήματα όσον αφορά τις οικονομίες κλίμακας και την ευκολία παραγωγής.

Μετά από πιο προσεκτική παρατήρηση, οι δύο απτές διαφορές είναι οι ζάντες και τα ελαστικά: η 990 Adventure με ακτινωτούς τροχούς 21-18″ με σαμπρέλες, και η motard/crossover SMT, με χυτές ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.

Και οι δυο μοτοσυκλέτες κινούνται από τον δικύλινδρο σε σειρά 947 cc, τον ίδιο με αυτόν του Duke, αν και εξακολουθούν να υπάρχουν αμφιβολίες σχετικά με το πόσους ίππους θα διαθέτει το SMT.

Το γυμνό μοντέλο είναι στους 123 ίππους στις 9.500 rpm και 103 Nm ροπής στις 6.750 rpm, αλλά δεν είναι βέβαιο ότι η παρόμοια χρήση – δηλαδή η άσφαλτος – θα απαιτεί και την ίδια ιπποδύναμη και χαρακτηριστικά απόδοσης.

Η τρέχουσα έκδοση 890 SMT, χρησιμοποιεί τον κινητήρα Adventure, δηλαδή αυτόν με τους 105 ίππους.

Ίσως λιγότερο εμβληματική από την έκδοση Adventure, η KTM 990 SMT, που κατασκευάστηκε μέχρι την πρώτη δεκαετία της δεκαετίας του 2000, πρέπει επίσης να συμπεριληφθεί στα ορόσημα της μοτοσυκλέτας, σαν η πρώτη μοτοσυκλέτα που συνδυάζε τις σπορτίβικες ιδιότητες των δικύλινδρων motard με τουριστικές δυνατότητες.

Η νέα ΚΤΜ 990 SMT θα έχει επομένως μια βαριά κληρονομιά, αλλά είναι σίγουρο πως για τις λεπτομέρειες θα έχουν φροντίσει οι Αυστριακοί.

Μέσα λοιπόν στα επόμενα νέα μοντέλα του Mattighofen, που θα έρθουν τον Νοέμβριο του ’24 στο Μιλάνο, κρατήστε μια μικρή γωνιά για ένα πιθανό 990 SMT που θα “γεφυρώσει κατηγορίες και χρήσεις” και θα προτείνει τον δικό του χαρακτήρα, που ταιριάζει στο ελληνικό ανάγλυφο και την δίτροχη νοοτροπία. Μείνετε συντονισμένοι.

Πηγή: Motorrad (Γερμανία)

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!