Ήρθε και ο Βενιαμίν
Ένα pocket Adventure από την ΚΤΜ ή μια “περιπέτεια τσέπης”; Η αυστριακή εταιρία παρουσιάζει μια μοτοσυκλέτα με γονίδια και “ύφος” των μεγαλύτερων αδελφών του. Είναι το ΚΤΜ 390 Adventure και θέλει να δώσει μια ιδέα για το τι έχει να προσφέρει σ’ αυτή την κατηγορία η πορτοκαλί εταιρία σε μοτοσυκλετιστές με μικρότερες τσέπες. Φωτογραφίες: ΕΙCMA, KTM
Οι μοτοσυκλέτες μικρών και μεσαίων κυβισμών είναι εδώ και χρόνια η πιο “καυτή” κατηγορία των δύο τροχών και η KTM φέρνει το παιχνίδι στο γήπεδο της, το χωμάτινο.
Το πολυαναμενόμενο on/off βρήκε το δρόμο της παραγωγής μετά από σχεδόν… λαϊκή απαίτηση, ενώ αυτό που δεν ήταν “λαϊκή απαίτηση” ήταν η ιδιόμορφη εμφάνιση, ειδικά στην περιοχή του προβολέα, που – παρότι δεν έλαβε τα κολακευτικότερα σχόλια όταν πρωτοτοποθετήθηκε στο ΚΤΜ 790 Adventure – επανέρχεται δυστυχώς στο 390.
Και το όνομα αυτού 390 Adventure. Αρχικά ήταν στη σφαίρα της ιντερνετικής φημολογίας και του photoshop, ώσπου εμφανίστηκαν και οι πρώτες κατασκοπευτικές φωτογραφίες που έδειχναν πως υπήρχε και φωτιά πίσω από τον καπνό.
Με τον μονοκύλινδρο κινητήρα των 390 Duke και 390 RC να είναι πλέον πολυ-χρησιμοποιημένος, η επιλογή του ήταν εύκολη απόφαση, έμενε ωστόσο η υπόλοιπη δουλειά σε πλαίσιο κτλ. Δεδομένο ήταν επίσης το ότι η μοτοσυκλέτα θα κατασκευαζόταν στην Ινδία – όπως και τα μονοκύλινδρα αδελφάκια της – για λόγους κόστους.
Να θυμίσουμε ότι ο εν λόγω κινητήρας είναι μονοκύλινδρος, 4βάλβιδος, στα 373,2 κυβικά εκατοστά, με ηλεκτρονικό ψεκασμό, ηλεκτρονικό –ride by wire- γκάζι, συμπλέκτη ολίσθησης και απόδοση περί τους 44 ίππους, συμμορφωμένους με το Euro4. Για το on/off μοντέλο όμως έπρεπε να γίνουν κι άλλα πραγματάκια…
Όταν συνέβησαν και αυτά, η μικρομεσαία μοτοσυκλέτα της περιπέτειας ήταν έτοιμη να υλοποιηθεί, δανειζόμενη χαρακτηριστικά από το 790 Adventure.
Νέο πλαίσιο χωροδικτύωμα με υλικό κατασκευής το ατσάλι, όμορφο χυτό ψαλίδι και αναρτήσεις της WP δένουν το σύνολο, που φαντάζει έτοιμο για κάθε τερέν.
Δισκόφρενα μπροστά και πίσω (το μπροστινό μάλιστα στα 320mm!) εξοπλισμένα με δικάναλο cornering ABS της Bosch αναλαμβάνουν την πέδηση, με το ABS μάλιστα να έχει και Off Road mode, κοινώς απενεργοποιείται κατά βούληση.
Μιας και είπαμε για τα ηλεκτρονικά, υπάρχει επίσης και Traction Control αλλά και -προαιρετικά- Quickshifter! Όλη η πληροφόρηση φτάνει στον αναβάτη μέσα από μια έγχρωμη οθόνη TFT, η οποία φυσικά και δεν στερείται Bluetooth συνδεσιμότητας με το κινητό του αναβάτη (KTM My Ride).
Τα ταξίδια είναι στο DNA μιας μοτοσυκλέτας Adventure και έχοντας αυτό κατά νου η ΚΤΜ εξόπλισε το 390 με ρεζερβουάρ χωρητικότητας 14,5 λίτρων. Δηλώνει μάλιστα ιδανική αυτονομία άνω των 400 χιλιομέτρων.
Η ζελατίνα ρυθμίζεται σε δύο θέσεις (αλλά με χρήση εργαλείων) και αν δεν ικανοποιήσει τον αναβάτη τότε αυτός θα μπορέσει να την αντικαταστήσει με μια εκ των δύο που υπάρχουν στον κατάλογο των εξτρά γνήσιων αξεσουάρ.
Εδώ αν μας χαλάει κάτι είναι οι χυτές ζάντες, οι οποίες έχουν ως γνώμονα την οδήγηση σε άσφαλτο πρώτα και σε δεύτερο χρόνο εκτός δρόμου.
Λίγο φάουλ αν σκεφτεί κανείς πως το 390 Adventure «φέρνει» λίγο στο 450 Rally σε χαρακτήρα (το πλαίσιο χωροδικτύωμα εμπνέεται από εκείνο του 450 μας λέει η ΚΤΜ) , ενώ παράλληλα το background του 790 Adventure κάνει… μπαμ.
Επίσης ξενίζει το μεγαλούτσικο τελικό της εξάτμισης που βρίσκεται σχετικά χαμηλά τοποθετημένο.
Οι αναρτήσεις Apex της WP είναι πλήρως ρυθμιζόμενες σε κάθε άκρο και απαρτίζονται από πιρούνι USD (ανεστραμμένο) 43mm μπροστά και μονό αμορτισέρ πίσω.
Οι διαδρομές που προσφέρουν είναι 170mm μπροστά και 177mm πίσω, ενώ δεν πρέπει να παραλείψουμε να αναφέρουμε πως έχουν ρυθμιστεί για οδήγηση enduro και πως το πιρούνι διαθέτει ελατήριο σε κάθε καλάμι, αλλά με διαφορετική λειτουργία σε κάθε ένα εξ αυτών.
Το αριστερό αναλαμβάνει την απόσβεση συμπίεσης και το δεξί την απόσβεση επαναφοράς. H απόσταση της μοτοσυκλέτας είναι στα 200mm από το έδαφος και αν σε κάποια περίπτωση φανούν λίγα, μην ανησυχείτε, γιατί κάτω από τον κινητήρα υπάρχει μεγάλη προστατευτική ποδιά να αναλάβει δράση.