Μόνο με παραγγελία – Άγνωστη ακόμα η τιμή
Οι μονοκύλινδρες μοτοσυκλέτες ζουν και βασιλεύουν – κι όσο ανεβαίνουν σε δύναμη και κυβικά – προσφέρουν χάρες που… μαγεύουν! Η ΚΤΜ παρουσίασε για το 2019, όχι μία, αλλά δύο μονοκύλινδρες 690 για χρήση On-off και Supermotard. Κείμενο: Νίκος Βιτσιλάκης
Κάποτε μεσουρανούσαν, τις έβλεπες παντού, δεν υπάρχει μοτοσυκλετιστής που να μην είχε μια απ’ αυτές κάποια στιγμή στη ζωή του. Οι κυβισμοί πολλοί, από 125 μέχρι… 800cc, μοντέλα σημαντικά από τις περισσότερες εταιρείες, αρχικά τις ιαπωνικές και στη συνέχεια τις ευρωπαϊκές.
Όμως, στο πέρασμα του χρόνου τα πράγματα άλλαξαν.Οι κατασκευαστές περιόρισαν την παραγωγή των μονοκύλινδρων μοτοσυκλετών κατεβαίνοντας χαμηλότερα σε κυβισμούς και εφοδίασαν τα μεγαλύτερα μοντέλα με δικύλινδρους κινητήρες.
Έτσι, τα Honda XL/Dominator έγιναν Transalp, τα Suzuki DR έδωσαν τη θέση τους στα V-Strom και τα Yamaha ΧΤ στα Tracer.
Ευτυχώς η ΚΤΜ και η θυγατρική Husqvarna δεν ακολούθησαν αυτήν την οδό,παραμένοντας πιστές στην παραγωγή μονοκύλινδρων στα μεσαία κυβικά και προσφέροντας μοτοσυκλέτες On/Off και Supermoto με δυνατούς κινητήρες και κορυφαία περιφερειακά.
Για το 2019 μάλιστα, η πορτοκαλί εταιρεία από το Ματινχόφεν κάνει αυτό που περίμενε πολύς κόσμος και ανανεώνει ριζικά την γκάμα των μονοκύλινδρων 690, τα KTM 690 SMC R και KTM 690 Enduro R, που πλέον διαθέτουν νέο πλαίσιο και υποπλαίσιο.
Kαι οι δυο 690 διαθέτουν πλήρες πακέτο ηλεκτρονικών βοηθημάτων, αναβαθμισμένη εμφάνιση, μεγαλύτερο ρεζερβουάρ (13,5λίτρα), εξαρτήματα “από το πάνω ράφι”, αλλά και έναν κινητήρα που αυτήν τη στιγμή είναι ο δυνατότερος μονοκύλινδρος που συναντάμε σε μοτοσυκλέτα παραγωγής.
Μιλάμε για τον τελευταίας γενιάς κινητήρα LC4 με απόδοση 74 ίππων και 73,5Nm ροπής, που προδιαθέτουν για το μέγεθος των συγκινήσεων που θα προσφέρουν στον τυχερό τους αναβάτη.
Όπως είπαμε, τα ηλεκτρονικά βοηθήματα είναι πλήρη και περιλαμβάνουν ηλεκτρονικό γκάζι (ride bywire), δύο προγράμματα λειτουργίας (Street -Sport), traction control, σύστημα MSR (Motor Slip Regulation) που ελέγχει το φρένο του κινητήρα και για πρώτη φορά σε αυτές τις κατηγορίες σύστημα quickshifter για αλλαγές ταχυτήτων προς πάσα κατεύθυνση και χωρίς χρήση συμπλέκτη.
Επιπρόσθετα, ο συμπλέκτης περιορισμένης ολίσθησης με υποβοήθηση (slipper/assist) βρίσκεται εκεί για να κάνει τη ζωή του αναβάτη πιο εύκολη, ειδικά στην επιθετική οδήγηση.
Τα KTM 690 SMC R και KTM 690 Enduro R του 2019 διαθέτουν cornering ABS Bosch 9.1 ΜΡ, όπως επίσης και cornering traction control, ο βαθμός παρεμβατικότητας του οποίου είναι ανάλογος με την κλίση της μοτοσυκλέτας.
Στον τομέα των αναρτήσεων βλέπουμε ότι καλύτερο έχει να επιδείξει η WP, με τη σειρά WP XPLOR στο 690 Enduro R (δηλαδή αυτή που χρησιμοποιούν και τα καθαρόαιμα της εταιρείας) και την αντίστοιχη WP APEX στο 690 SMC R, αμφότερες πλήρως ρυθμιζόμενες.
Την υπογραφή της στα φρένα βάζει η Brembo, στο SMC R με δίσκο διαμέτρου 320mm και τετραπίστονη ακτινική δαγκάνα μπροστά, ενώ στο Enduro R με δίσκο300mm και δαγκάνα με συμβατική έδραση αντίστοιχα.
Η διάθεση των δύο μοντέλων στη χώρα μας θα γίνεται κατόπιν παραγγελίας και σε τιμές που -προς το παρόν- παραμένουν άγνωστες. Τα KTM 690 SMC R και KTM 690 Enduro R του 2019 δεν θα γίνουν best seller, καθόσον και ακριβά θα είναι και σε περιορισμένο κοινό απευθύνονται.
Στις κατηγορίες τους όμως θα είναι από τις κορυφαίες επιλογές και υπόσχονται να προσφέρουν έντονες μεγάλες συγκινήσεις σε όσους τις αποκτήσουν…