Ένα Adventure παπί με 20 ίππους
Η έκπληξη στη διαρκώς αυξανόμενη παγκοσμίως κοινότητα θαυμαστών γύρω από τα λεγόμενα Adventure Cubs: το νέο 190 της Leten έχει πάνω από 20 ίππους, αυτόματη μετάδοση CVT και τελική πάνω από 120 km/h.
Το Leten ISA 190 LT έχει έναν υδρόψυκτο τετράχρονο μονοκύλινδρο κινητήρα με πάνω από 20 ίππους, σωληνωτό πλαίσιο και τροχούς 17 ιντσών. Ζυγίζει 128 κιλά και έχει αυτονομία σχεδόν 400 km.
Η κινεζική μάρκα μοτοσυκλετών Leten εμφανίστηκε μόλις το 2021 και το Leten ISA 190 LT, που παρουσιάστηκε επίσημα τον Μάιο του 2024, είναι το πρώτο της μοντέλο.
Η ομάδα εξέλιξης της Leten έχει περίπου 20 χρόνια εμπειρίας στη βιομηχανία μοτοσυκλετών – σύμφωνα πάντα με τα λεγόμενά της – και το πλήρες της όνομα είναι: Chongqing Leten Power Technology Co. Ltd.
Το Leten ISA 190 LT, είναι ένα Adventure Cub και στηρίζεται στη βασική δομή του πρώτου διδάξαντα, του Honda CT 125 Hunter Cub, που επανήλθε το 2020 στην παραγωγή στον απόηχο της επιτυχίας του, ενώ η Honda έφερε ένα ακόμα μοντέλο, το Honda Cross Cub CC 110, στην Κίνα.
Η Yamaha απάντησε με το Yamaha PG-1, ενώ υπάρχουν κι άλλα μοντέλα στη Ν. Α. Ασία ίδιου τύπου.
Είναι αξιοσημείωτο ότι το Leten ISA 190 LT δεν είναι ένα απλό αντίγραφο των παλαιότερα γνωστών “χωμάτινων” Cub, αφού οι αερόψυκτοι τετράχρονοι μονοκύλινδροι κινητήρες τους είναι απλοί και μετά βίας αποδίδουν περισσότερους από 10 ίππους.
Η Leten, από την άλλη πλευρά, έχει εξελίξει η ίδια έναν σημαντικά πιο σύγχρονο και ισχυρότερο κινητήρα. Παρά την υδρόψυξη, ο κινητήρας Leten είναι σχετικά ελαφρύς στα 33 κιλά.
Πάνω από όλα όμως, το Leten ξεχωρίζει με αυτά τα βασικά δεδομένα: 188 κυβικά εκατοστά, δύο εκκεντροφόροι, 4 βαλβίδες, χιτώνιο με επίστρωση DLC και πάνω από 20 ίππους (15 kW) στις 8.250 rpm και 18 Nm στις 6.250 rpm.
Το Leten ISA 190 LT έχει τελική 120 km/h σύμφωνα με την εταιρία, ενώ οι αλλαγές ταχυτήτων δεν γίνονται με φυγοκεντρικό συμπλέκτη (ημιαυτόματο σαζμάν) όπως τα κοινά παπιά δυστυχώς… αλλά με διαρκώς μεταβαλόμενο φυγοκεντρικό (CVT), όπως τα σκούτερ.
Οι ακτινωτοί τροχοί του Leten ISA 190 LT είναι εξοπλισμένοι με δισκόφρενα και ABS. Τα ελαστικά έχουν διαστάσεις 90/90-17 μπροστά, 110/80-17 πίσω.
Η Leten ανέπτυξε επίσης ένα στιβαρό σωληνωτό ατσάλινο πλαίσιο και το συνδύασε με ένα τηλεσκοπικό πιρούνι στο μπροστινό μέρος, ένα σοβαρό ψαλίδι πίσω και δύο αμορτισέρ.
Το ελαφρύ scrambler των 128 κιλών έχει αυτονομία σχεδόν 400 km, αφού διαθέτει ρεζερβουάρ 10 λίτρων, με την κατανάλωση στα μόλις 2,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα (εργοστασιακές προδιαγραφές).
Η χαμηλή σέλα στα 780 χιλιοστά, καθώς και ο σύγχρονος και εκτενής εξοπλισμός: ABS, TCS (έλεγχος ολίσθησης), κάνουν αυτό το εντουρό-παπο ακόμα πιο ελκυστικό.
Αναμένουμε την τιμή του στην Κίνα και φυσικά θα επανέλθουμε γύρω από αυτό το ενδιαφέρον μοντέλο.