MotorBike.gr

Moto Guzzi V 85ΤΤ: Πιστό (νόμιμο;) αντίγραφο από την Κίνα!

20/09/2023

Οι Κινέζοι στέλνουν φιλάκια στο Mandello del Lario!

Το να βλέπεις έγχρωμη οθόνη 7 ιντσών σε μια μοτοσυκλέτα της Changjiang είναι σα να λέμε έγινε η Ακρόπολη ντισκοτέκ! Η Changjiang, που είναι η παλαιότερη κινεζική εταιρία κατασκευής μοτοσυκλετών –  ιδρύθηκε  τη δεκαετία του 1950-,  στην τελευταία της κίνηση κοπιάρισε χωρίς ντροπή την Moto Guzzi V85 TT, και, σα να μην έφτανε αυτό, της έβαλε και καλάθι.

Η κρατική εταιρία Changjiang ξεκίνησε να παράγει μοτοσυκλέτες εβδομήντα περίπου χρόνια πριν, αντιγράφοντας τις ρωσικές μπόξερ μοτοσυκλέτες Ural και Dnepr, οι οποίες είχαν αντιγράψει με τη σειρά τους μετά τον Δεύτερο Παγκ. Πόλεμο τις αντίστοιχες BMW!

Βασικός προμηθευτής του Κινεζικού Στρατού, η Changjiang κατασκεύαζε τις αρχαιοπρεπείς μπόξερ 750 μέχρι και πρόσφατα, κάτι σαν τις Royal Enfield Βullet που παρέμεναν αναλλοίωτες επί δεκαετίες, της Κίνας.

Ο κινεζικός κατασκευαστής Changjiang (σημαίνει “μεγάλος ποταμός”) παράγει επίσης παραδοσιακά side car και πρόσφατα είχε δοκιμάσει και δικύλινδρους κινητήρες της CFMoto.

Η νέα Changjiang V 750 Defender του 2024, που μόλις παρουσιάστηκε στην Κίνα, δεν χρησιμοποιεί κινητήρα boxer, αλλά V-2, ο οποίος μαζί με το πλαίσιο, τις αναρτήσεις και τα περιφερειακά έχει αντιγραφεί “στεγνά”από την ιταλική Moto Guzzi.

Πιο συγκεκριμένα, η “Τσανγκ-Τζιάνγκ” V 750 Defender μοιάζει “διαβολικά” με Moto Guzzi V85 TT, με το εξτρά ενδιαφέρον πως συνοδεύεται από πλαϊνό καλάθι. Και όχι, δεν υπάρχει περίπτωση η Changjiang να έχει αγοράσει τα δικαιώματα από την Moto Guzzi.

Εκτός από την πράσινη Adventure, η Changjiang παρουσίασε κι άλλη μια έκδοση, με ιδιαίτερα κομψούς τροχούς, η εμφάνιση των οποίων προέρχεται από τα μοντέλα CVO της Harley-Davidson.

Ο δικύλινδρος κινητήρας V με περιεχόμενη γωνία κυλίνδρων στις 90 μοίρες έχει στροφαλοφόρο άξονα που περιστρέφεται στον διαμήκη άξονα της μοτοσυκλέτας και οι κύλινδροι παραδοσιακά προεξέχουν από τα πλάγια, αρχικά για περισσότερη ψύξη.

Αυτή τη διάταξη κινητήρων χρησιμοποιεί μόνο η Moto Guzzi σε όλο τον κόσμο και για κάποιο λόγο τη μοτοσυκλέτα της αποφάσισε να αντιγράψει η κινέζικη εταιρία.

Υπάρχει άξονας για την τελική μετάδοση και ο τροχός του καλαθιού έχει ξεχωριστή ανάρτηση. Το πλαίσιο είναι  βαμμένο κόκκινο, σωληνωτό από ατσάλι, μπροστά υπάρχει ρυθμιζόμενο ανάποδο πιρούνι και πίσω αμορτισέρ από την Kayaba (KYB). 

Τα φρένα έρχονται από τη θυγατρική της Brembo, την J.Juan, με διπλούς δίσκους μπροστά με τετραπίστονες δαγκάνες και ABS σε όλους τους τροχούς, οι οποίοι έχουν ακτίνες και tubeless λάστιχα.

Έχει πραγματικά ενδιαφέρον να δούμε αν θα υπάρξει κάποια αντίδραση/διαμαρτυρία επί του συγκεκριμένου από το Piaggio Group, που έχει στην ιδιοκτησία του την Moto Guzzi, γιατί η Changjiang που αντέγραψε ξεδιάντροπα το V 85 δεν είναι μια τυχαία εταιρία, αλλά μια από τις πιο μεγάλες και σημαντικές για την αγορά της Κίνας.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!