MotorBike.gr

Suzuki: Θα δούμε σύντομα ένα GSX-4S;

13/08/2025

H ώρα του μικρού γυμνού της Suzuki

Με την ανάπτυξη του μονοκύλινδρου κινητήρα των 400cc, είναι πολύ πιθανό η Suzuki να ετοιμάζει κι ένα γυμνό μοντέλο, με το υποθετικό όνομα GSX-4S.

Τίποτα ακόμη δεν είναι επίσημο, αλλά σύμφωνα με φήμες (και με απλή λογική επαγωγή θα έλεγε κανείς) είναι πολύ πιθανό μετά τα DR-Z4S και SM, να έχουμε κι ένα γυμνό 400άρι, ένα μικρό αδερφάκι για το GSX-8S.

Θυμίζουμε ότι τα DR-Z4S/SM σηματοδοτούν την επιστροφή της θρυλικής σειράς 400cc της Suzuki, με υγρόψυκτο μονοκύλινδρο κινητήρα, ο οποίος αποδίδει 38 ίππους στις 8.000 rpm και 37 Nm ροπής στις 6.500 rpm και με πρωτοποριακές επεμβάσεις τόσο στην κυλινδροκεφαλή όσο και στη διαχείριση καυσίμου (ride-by-wire) συμμορφώνεται με τις αυστηρές προδιαγραφές Euro 5+.

Όπως κάνουν όλοι οι κατασκευαστές τα τελευταία χρόνια, ένας κινητήρας μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε πολλά διαφορετικά μοντέλα, για να καλύψει όλες τις κατηγορίες της αγοράς.

Από Adventure, σε Enduro, σε γυμνό, σε σπορ, σε ρετρό, δεν υπάρχει λόγος ανάπτυξης και εξέλιξης ενός καινούριου κινητήρα, κάτι το οποίο θα ανέβαζε το κόστος. Αρκεί μόνο να υπάρξει μια μικροδιαφορά στις ρυθμίσεις (στο tuning), ώστε ο κινητήρας να εστιάζει στα πιο σημαντικά σημεία της εκάστοτε κατηγορίας.

Τώρα λοιπόν στην Suzuki, μια ιδέα που κερδίζει έδαφος είναι η χρήση αυτού του κινητήρα σε ένα νέο γυμνό μοντέλο – το υποθετικό GSX-4S – με στυλ ανάλογο του GSX-8S, αλλά πιο συμπαγές και σχετικά ελαφρύ.

Όπως είναι τα GSX-8S θα γίνουν και τα GSX-4S

Η Α2 κατηγορία γενικά ανεβαίνει παγκοσμίως και μπορεί τα γυμνά μοντέλα να μην κατέχουν τις πρώτες θέσεις (αυτές αποτελούν μονοπώλιο των Adventure), όμως κουβαλούν ακόμα μια δυναμική, τόσο στη χώρα μας όσο και στο εξωτερικό.

Σε αυτό το πλαίσιο, η προοπτική ενός GSX-4S μοιάζει λογική: μια «δημοφιλής» γυμνή με μονοκύλινδρο 400αρι κινητήρα, μοντέρνα αισθητική, δυνατά περιφερειακά και πλούσιο εξοπλισμό.

Ολοταχώς προς τον μονοκύλινδρο 400άρη κινητήρα πηγαίνει η Suzuki;

Αυτό θα το τοποθετούσε απέναντι σε μοντέλα όπως το Kawasaki Z400 ή το CFMoto 450NK, με μικρότερο βάρος και ίσως χαμηλότερη κατανάλωση, ή απέναντι και σε ένα από τα best seller των μικρών γυμνών, το MT 300 της Yamaha.

Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για μια ιδέα σε πρώιμο στάδιο – χωρίς επίσημες ανακοινώσεις, τιμές, ή χρονοδιάγραμμα – αλλά που δείχνει πόσο ελκυστική είναι η δυναμική των μικρών, γυμνών μονοκύλινδρων: εύκολες στη χρήση, συμπαγείς, οικονομικές και με δυναμική εμφάνιση.

Το μόνο σίγουρο ότι η Suzuki θα χρησιμοποιήσει τον κινητήρα που ανέπτυξε για τα DR-Z4S και SM και η πιο πιθανή πρώτη “στάση” είναι ένα γυμνό μοντέλο, καθώς η πλατφόρμα υπάρχει ήδη.

Αν τελικά το GSX-4S έρθει στην αγορά, θα αποτελέσει μια ισχυρή πρόταση για νέους αναβάτες, καθημερινή μετακίνηση και ανοιχτό δρόμο, με σαφείς διαφορές από πιο βαριά και πολύπλοκα δίχρονα μοντέλα.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!