MotorBike.gr

Suzuki DR-Z4S και DR-Z4SM 2025: Η μεγάλη έκπληξη

05/11/2024

Επαναφορά ενός θρύλου… σε δύο εκδόσεις

Μετά από φήμες μηνών η μεγάλη έκπληξη από τη Suzuki έλαβε σάρκα και οστά στο Μιλάνο στη μορφή των ολοκαίνουργιων Suzuki DR-Z4S και DR-Z4SM που τόσο ζητούσε ο κόσμος. Λατρεμένα μοντέλα στην Ελλάδα, έρχονται μέσα στο 2025 ανανεωμένα σε όλους τους τομείς και με ένα πολύ κομψό συνολικό και μινιμαλιστικό design που αρέσει.

Πολύ ωραίες είναι οι “σούπερ-ντούπερ” μοτοσυκλέτες των 170-200 ίππων… ακόμα καλύτερες όμως είναι οι μοτοσυκλέτες μεσαίου κυβισμού και λογικών τιμών, που μπορούν να αποκτήσουν περισσότεροι κοινοί θνητοί και όχι ελάχιστοι υπερτυχεροί.

Τα φημισμένα Suzuki DRZ έχουν διανύσει στην ελληνική αγορά μια πορεία πάνω από 25 χρόνια, είτε καινούργια, είτε μεταχειρισμένα, έχοντας χτίσει ένα πολύ δυνατό όνομα που είναι ιδιαίτερα αναγνωρίσιμο από παλιούς και νέους αναβάτες.

Η Suzuki, όσο περίεργο κι αν ακούγεται, μιας και γνώριζε την αξία τους – παρότι έπαψαν να διατίθενται από το 2009 στην Ευρώπη – συνέχισε να τα παράγει μέχρι σήμερα, προσφέροντάς τα σε αγορές που τα εκτιμούσαν ιδιαίτερα και πετύχαιναν αξιόλογες πωλήσεις, όπως στις ΗΠΑ και στην Αυστραλία για παράδειγμα, και μάλιστα σε πλούσιες, εξτρά εξοπλισμένες εκδόσεις!

Δεν συνέβη όμως το ίδιο και στην Ευρώπη, και σίγουρα η ελληνική αγορά – που αποζητάει απεγνωσμένα μοτοσυκλέτες διπλής χρήσης allrounder στα, προσιτά από πολλές απόψεις, μεσαία κυβικά 400-500cc –  βγαίνει κερδισμένη από αυτή την πρόσφατη κίνηση της Suzuki.

Mετά από τις φήμες που διέσπειραν ιαπωνικά περιοδικά επί μήνες, να λοιπόν που τα DR-Z4S και DR-Z4SM γίνονται πραγματικότητα, η αναβίωση μάλιστα έχει ριζικές αλλαγές, και δεν έχει γίνει απλά μια προσαρμογή σε προδιαγραφές Euro 5+ .

Δύο είναι οι εκδόσεις, η μία ψευδοεντούρο κι άλλη supermotard, και στηρίζονται στην ίδια “πλατφόρμα”/βάση, δηλαδή ένα ολοκαίνουργιο ατσάλινο πλαίσιο, περιμετρικό δυο δοκών (και όχι μονής ραχοκοκκαλιάς όπως το παλαιότερο μοντέλο), αλουμινένιο αφαιρούμενο υποπλαίσιο.

Νέο, ενισχυμένο είναι και το αλουμινένιο ψαλίδι, ενώ για λόγους κόστους έχει διατηρήσει το γνωστό μονοκύλινδρο υγρόψυκτο τετραβάλβιδο με δύο εκκεντροφόρους, κινητήρα των 398 cc, που είναι ψεκαστός πλέον με γκάζι Ride-by-wire και ηλεκτρονικό πακέτο με Power Modes!

Τα Modes λειτουργίας των DR-Z4 είναι τρία A, B και C, με το πρώτο να είναι το πιο “άγριο” και το τρίτο το πιο ήπιο, αλλάζοντας το καθένα την καμπύλη απόδοσης.

Όλα έχουν αλλάξει πάνω στον γνωστό μας κινητήρα που φορούσε το DRZ 400. Οι εκκεντροφόροι έχουν νέο προφίλ, υπάρχει σκληρή επίστρωση στο χιτώνιο, νέο είναι το πιστόνι, η κεφαλή, που έχει πλέον δυο μπουζί, νέο και το κάρτερ, αλλά και ο συμπλέκτης μερικής ολίσθησης με υποβοήθηση και βαλβίδες εισαγωγής τιτανίου.

Ο ψεκασμός έχει διάμετρο 42 mm και συνεργάζεται με νέο φιλτροκούτι και εξάτμιση. Ε, δεν έμεινε και τίποτα, όλα αλλάχτηκαν!

Η ιπποδύναμη ανακοινώνεται στους 37.48 ίππους στις 8.000 rpm και η ροπή στα 3.77 kgm στις 6.500 rpm και υπάρχει και Traction Control με δύο επιλογές (πιο παρεμβατικό και πιο ήπιο).

Οι διαδρομές των αναρτήσεων είναι λίγο διαφορετικές στα δυο μοντέλα, όπως και οι ρυθμίσεις τους ανάλογα με το μοντέλο. Το εντουράδικο S έχει ανάποδο πιρούνι με διαδρομή 280 mm μπροστά και 296 mm πίσω (πάντα τα DRZ είχαν αναρτήσεις μεγάλων διαδρομών), ενώ το πιο στρητάδικο SM είναι πιο χαμηλό με διαδρομή 260 mm μπροστά και 277 πίσω.

Οι αναρτήσεις έχουν και ρυθμίσεις: απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς μπροστά, αλλά και στο πίσω μονό αμορτισέρ, το οποίο διαθέτει και ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου.

Αμφότερα τα μοντέλα έχουν τροχούς με ακτίνες, αλλά η διάμετρός τους διαφέρει. H έκδοση S φοράει 21 ίντσες μπροστά και 18 πίσω, ενώ η διάμετρος των τροχών του SMείναι στις 17 ίντσες μπρος-πίσω.

Τα φρένα είναι δισκόφρενα μπροστά και πίσω, ενώ το ABS μπορεί να απενεργοποιηθεί στον μπροστινό ή στον πίσω ή και στους δύο τροχούς στο “χωμάτινο” μοντέλο και μόνο στον πίσω στο supermotard.

Η απόσταση από το έδαφος είναι 300 mm και 260 στο SM, με το ύψος σέλας να διαφέρει λόγω διαδρομών αναρτήσεων: στα 920 mm στο S και στα 890 mm στο SM.

Το βάρος του S ανακοινώνεται στα μόλις 151 kg πλήρες υγρών (ρεζερβουάρ 8.7 λίτρων) και 154 kg για το SM.

Νέα είναι και η ψηφιακή οθόνη LCD, ενώ τα φώτα είναι full LED (με μια μινιμαλιστική, μοντέρνα μάσκα/προβολέα μπροστά).

Το Suzuki DR-Z4S θα είναι διαθέσιμο σε Champion Yellow (Κίτρινο), και Solid Iron Grey (Γκρι), με μαύρες ζάντες. Το Suzuki DR-Z4SM θα διατίθεται σε Sky Grey (Γκρι) και σε Solid Special White (Άσπρο) με μπλε ζάντες.

Τα νέα DRZ αναμένονται να φτάσουν στoυς συνεργάτες της εταιρίας το καλοκαίρι του 2025, ενώ οι τιμές τους θα ανακοινωθούν λίγο καιρό νωρίτερα. Welcome back DRZ!

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!