MotorBike.gr

SUZUKI GSX-S 1000 2021: Επιτέλους… όμορφο!

13/07/2021

Το ίδιο… αλλά καλύτερο

Με αφορμή την προσαρμογή στις Euro 5 προδιαγραφές, η Suzuki ανανέωσε το μεγάλο streetfighter της με έναν τρόπο που απέχει πολύ από τα να χαρακτηριστεί ολοκληρωτικός, με την πιο εκτενή σε εύρος αλλαγή να αφορά την σχεδίαση. Το Suzuki GSX-S 1000 του 2021, μπορεί να σταθεί με αξιώσεις δίπλα στα ομορφότερα σπορ γυμνά της αγοράς.

Η εμφάνιση μιας μοτοσυκλέτας έχει διαφορετική βαρύτητα αναλόγως το ζύγι που χρησιμοποιεί κανείς. Αν δεν δημιουργεί εργονομικά και λειτουργικά προβλήματα, τότε με μια αποστασιοποιημένη και καθαρά τεχνική σκοπιά, αποτελεί μια συνισταμένη άνευ ουσίας.

Από την άλλη βέβαια, είναι πολύ δύσκολο, ειδικά για μοντέλα που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό την οδηγική απόλαυση, όπως το Suzuki GSXS 1000, να διαχωρίσει κανείς τη σχεδίαση από τη συνολική αποτίμηση μιας μοτοσυκλέτας.

 

Με αυτή την προσέγγιση λοιπόν, το προηγούμενο GSXS 1000 έπασχε στο συγκεκριμένο κομμάτι. Αντικειμενικά μιλώντας, για streetfigher μοντέλο είχε μια πολύ «μετριοπαθή» εικόνα και σε μια κατηγορία όπου οι αιχμές, οι γωνίες και οι ακρότητες έχουν την τιμητική τους, εμφανιζόταν αρκετά συμβατικό, με εκτενή χρήση παραβολικών γραμμών και καμπυλών, που δημιουργούσαν ένα μπερδεμένο «οργανικό» ανάγλυφο.

Ύστερα, ήταν κι αυτός ο προβολέας που έμοιαζε να έχει μείνει «κάβα» και να προέρχεται από τα σχεδιαστικά ράφια της Suzuki, για καμιά 10ετία τουλάχιστον…

Με χαρά και ανακούφιση διαπιστώνουμε λοιπόν ότι η Suzuki διόρθωσε το θέμα αυτό, με μια νέα, ριζικά αλλαγμένη σχεδίαση, η οποία επιτέλους συμβαδίζει με τα πρότυπα της κατηγορίας, προβάλλοντας επίσης μια ξεχωριστή ταυτότητα.

 

 

Καθαρές γραμμές δημιουργούν απλά και γωνιώδη πολυεπίπεδα σχήματα, με μια οπτική σύγκλιση προς το μπροστινό μέρος, όπου ένας… εξωγήινος προβολέας με δυο LED προτζέκτορες σε κάθετη τοποθέτηση, ολοκληρώνει την εικόνα.

Η ουρά και γενικά το πίσω μέρος έχουν μια δωρική υπόσταση και πολύ σωστά, αφού σε διαφορετική περίπτωση θα αποσπούσαν τα βλέμμα από εκεί που πρέπει να πέσει: από το μπροστινό τμήμα.

Το Suzuki GSXS 1000 μας επανασυστήνεται, λοιπόν, ανανεωμένο και αυτή την φορά σε σωστές βάσεις όσον αφορά τη σχεδίαση.

Κατά τα άλλα, δεν έχουν σημειωθεί κοσμογονικές αλλαγές σε κινητήρα, πλαίσιο και περιφερειακά.

Ο κινητήρας, που έλκει την καταγωγή του από το θρυλικό K5 GSXR 1000, παραμένει στα 999cc και είναι πλέον προσαρμοσμένος στις Euro 5 προδιαγραφές.

Η Suzuki τοποθέτησε νέους εκκεντροφόρους διαφορετικού χρονισμού με μικρότερο overlapping (διάστημα που οι βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής είναι ταυτόχρονα ανοικτές), νέα ελατήρια βαλβίδων και νέα σώματα ψεκασμού.

Παράλληλα προχώρησε σε αλλαγές στον υποβοηθούμενο-μερικής ολίσθησης συμπλέκτη και επανασχεδίασε το φιλτροκούτι αλλά και την εξάτμιση, η οποία απόκτησε νέο καταλύτη.

Το ευχάριστο είναι ότι παρά τη συμμόρφωση με τις Euro 5 προδιαγραφές, όχι μόνο δεν σημειώθηκαν απώλειες στην απόδοση, αλλά υπήρξε και κέρδος, με την ισχύ να ανέρχεται πλέον στους 152 hp στις 11.000 rpm.

H ροπή κορυφώνεται στα 10,8 kgm στις 9.250 rpm, όταν στην τελευταία Euro 4 έκδοση, οι τιμές αυτές ήταν 150 hp / 10.000 rpm και 10,8 kgm στις 9.500 rpm.

Βλέπουμε επίσης ότι η μέγιστη ισχύς αποδίδεται κατά 1.000 rpm πιο ψηλά και η ροπή ελαφρώς πιο χαμηλά, με την Suzuki να αναφέρει ότι έχει βελτιωθεί τόσο η ευστροφία όσο και το «άπλωμα» της ροπής και της ισχύος στη χαμηλο-μεσαία περιοχή λειτουργίας του κινητήρα.

To πλαίσιο δεν έχει αλλάξει στο παραμικρό, παραμένοντας μια μονάδα αλουμινίου δύο δοκών, ωστόσο το νέο Suzuki GSXS 1000 έχει γίνει πιο άνετο, με την τοποθέτηση ενός μεγαλύτερου κατά 23 mm σε πλάτος τιμονιού, 20 mm πιο κοντά στον αναβάτη.

Αλλαγές σημειώνονται και στο ρεζερβουάρ, που έχει αυξήσει την χωρητικότητά του από τα 17, στα 19 λίτρα.

Στα περιφερειακά, οι πλήρως ρυθμιζόμενες αναρτήσεις της KYB παραμένουν επίσης, αλλά για το 2021 αποκτούν νέες εργοστασιακές ρυθμίσεις, ενώ το ανεστραμμένο πιρούνι έχει πλέον χρυσή ανοδίωση, που προσδίδει πόντους στην εμφάνιση.

Απαράλλαχτα και τα φρένα της Βrembo, με τις τετραπίστονες ακτινικής έδρασης δαγκάνες μπροστά, να κλέβουν την παράσταση, συνεργαζόμενες με δίσκους διαμέτρου 310 mm.

Τέλος, ο τομέας των ηλεκτρονικών φυσικά! Το Suzuki GSXS 1000 2021, εξοπλίζεται με ride by wire γκάζι και τρία riding modes, τα οποία δεν επηρεάζουν την κορύφωση της απόδοσης αλλά το πώς φτάνει ο κινητήρας σε αυτήν, με διαφορές στην απόκριση του γκαζιού και στο ανέβασμα των στροφών.

Υπάρχει επίσης traction control, με διαβαθμισμένη λειτουργία πέντε επιπέδων, προσφέροντας επιπλέον τη δυνατότητα απενεργοποίησης.

Το quicksifter είναι νέο και λειτουργεί τόσο στα ανεβάσματα όσο και στα κατεβάσματα σχέσεων χωρίς τη χρήση συμπλέκτη και κλείσιμο του γκαζιού, ενώ standard είναι επίσης και τα γνωστά από άλλες εφαρμογές στη γκάμα της Suzuki συστήματα: low rpm assist και onetouch engine start.

To πρώτο αυξάνει ελάχιστα τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα χαμηλά για να αποφεύγονται τα σβησίματα και τα σκορτσαρίσματα και το δεύτερο ενεργοποιεί τη μίζα όσο ακριβώς χρειάζεται με ένα απλό πάτημα του σχετικού διακόπτη.

Ο μεγάλος αυτός όγκος πληροφοριών προβάλλεται σε μια νέα ψηφιακή οθόνη, με σχεδίαση και διάταξη γραφικών που θυμίζουν GSXR 1000, ωστόσο η τεχνολογία απεικόνισης που χρησιμοποιείται είναι LCD και όχι TFT, όπως στο superbike της Suzuki.

Το νέο Suzuki GSXS 1000 θα είναι διαθέσιμο σε τρία χρώματα, μπλε, μαύρο και κρι, με την τιμή του να αναμένεται να ανακοινωθεί σύντομα στην Ελλάδα.

Περισσότερες πληροφορίες: www.suzuki.gr

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!