Σήμα κατατεθέν… μια “μύτη”
Κάτι συμβαίνει στον οίκο του Hamamatsu και θέλει ντε και καλά να επιστρέψει σε παλιές εποχές, τότε που οι μοτοσυκλέτες ήταν “αλλιώς”… χωρίς να είναι απαραίτητα όμορφες. Μετά την επαναφορά της Suzuki Katana, ήρθε η σειρά ενός σχήματος, του DR Big 750-800, το οποίο όμως ακόμα και στις δεκαετίες του ’80 και του ’90 ελάχιστοι αγάπησαν! Κι έτσι μια αξιόλογη μοτοσυκλέτα, η Suzuki V-Strom 1050 του 2020, βάλθηκε να κάνει ένα βήμα πίσω αισθητικά, δανειζόμενη ένα ιδιότροπο και στρυφνό design του παρελθόντος. Αλήθεια ποιος είχε αυτή τη φαεινή ιδέα;
Οι Suzuki DR-Big 750S και DR 800S ήταν δυο μοτοσυκλέτες που παραξένευαν από το 1988 και για τα επόμενα 11 χρόνια τον κόσμο όχι μόνο για τις “μύτες”-ρύγχη τους και για την υπόλοιπη “ανεξήγητη” εμφάνισή τους, αλλά και για το γεγονός ότι η Suzuki επέμενε να τις εφοδιάζει με μονοκύλινδρους (!) κινητήρες για όλο το διάστημα που παρέμειναν στην παραγωγή: 1988-1990 η 750, και 1990-1999 η 800.
Η τελευταία μάλιστα ήταν και είναι ακόμα και μέχρι σήμερα η μεγαλύτερη μοτοσυκλέτα παραγωγής με μονοκύλινδρο κινητήρα. Το μοντέλο που αντικατέστησε το DR 800S ήταν το V-Strom 1000, και τώρα, με αυτή την κίνηση, η Suzuki δείχνει να γυρνάει πίσω το χρόνο.
Η όλη σύλληψη για τη δημιουργία μιας τέτοιας μοτοσυκλέτας, έχει στην πραγματικότητα να κάνει με το να ξαναζωντανέψεις (ή να “αναστήσεις”, θα πει κάποιος) υπάρχοντα μοντέλα με οικονομικό τρόπο, χωρίς μεγάλες αλλαγές, πετώντας πάνω τους πινελιές ρετρό, που είναι και της μόδας.
Η νέα Suzuki V-Strom 1050 του 2020 δεν έχει αλλαγές σε πλαίσιο, αναρτήσεις και φρένα.
Φοράει το αλουμινένιο περιμετρικό πλαίσιο, το ρυθμιζόμενο ανάποδο πιρούνι 43mm της KYB και το επίσης ρυθμιζόμενο (προφόρτιση-επαναφορά) μονό αμορτισέρ πίσω, και οι 2 δίσκοι μπροστά είναι 310mm με ακτινικές δαγκάνες.
Οι τροχοί παρέμειναν στις 19 και 17 ίντσες μπροστά και πίσω αντίστοιχα, με το μοντέλο ΧΤ να φοράει ακτίνες στους τροχούς και η απλή έκδοση χυτές αλουμινένιες ζάντες.
Δύο είναι οι εκδόσεις του V-Strom 1050 για το 2020, το απλό μοντέλο και το “υπερ-εξοπλισμένο” V-Strom 1050XT.
Στον κινητήρα έχουμε αύξηση της ιπποδύναμης στους 105 ίππους (νέοι εκκεντροφόροι), νέο ψυγείο και ψυγείο λαδιού, αλλά και συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης με υποβοήθηση. Ο κινητήρας παραμένει ο γνωστός V2 της Suzuki των 1.037 cc με περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών (ο οποίος κινητήρας προέρχεται από αυτόν του TL1000 των 996cc), δύο εκκεντροφόρους και 10,2 kgm ροπής στις 6.000 σ.α.λ.
To Ride by Wire είναι επίσης νέο, προσφέροντας τρία προγράμματα οδήγησης και traction control που ρυθμίζεται σε τρία επίπεδα, ενώ μπορεί να απενεργοποιηθεί.
Πάνω στο “πλούσιο” Suzuki V-Strom 1050XT γίνεται το “πανηγύρι” των ηλεκτρικών με νέα πλατφόρμα – για πρώτη φορά – ηλεκτρονικών βοηθημάτων SIRS της Suzuki (Suzuki Intelligent Ride System) με IMU έξι αξόνων της Bosch, cornering ABS δύο επιπέδων και συνδυασμένα φρένα, cruise control και hill hold control.
Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 20 λίτρων, προσφέροντας περί τα 400 χιλιόμετρα αυτονομίας σύμφωνα με τη μέτρηση WMTC.
Στο XT βλέπουμε μια ξανασχεδιασμένη σέλα – ρυθμιζόμενη σε ύψος +- 20 χλστ – με αντιολισθητικό κάλυμμα, ποδιά αλουμινίου, κεντρικό σταντ και ζελατίνα ρυθμιζόμενη σε 11 θέσεις χωρίς εργαλεία.
Στον στάνταρ εξοπλισμό του βρίσκουμε προστατευτικές χούφτες στο τιμόνι, διπλό σταντ, κάγκελα κινητήρα και βάσεις για βαλίτσες.
Το βάρος είναι 247 κιλά για την έκδοση XT και 236 κιλά για τη βασική έκδοση.
Το απλό Suzuki V-Strom 1050 θα διατίθεται σε απλά χρώματα (λευκό και γκρι) ενώ η έκδοση ΧΤ είναι πιο παρδαλή, περιλαμβάνοντας κι έναν ανεκδιήγητο κίτρινο συνδυασμό… που βγάζει μάτι. Τουλάχιστον το βλέπεις μια φορά και δεν το ξεχνάς ποτέ. Κάτι είναι κι αυτό.
Για το τέλος αφήσαμε μια μικρή ιστορική λεπτομέρεια-παρεξήγηση. Λέγεται και γράφεται συχνά ότι το Suzuki DR Big ήταν η πρώτη μοτοσυκλέτα που έφερε το “πάνω μπροστινό φτερό-ρύγχος-μύτη” στις on/off μοτοσυκλέτες παραγωγής και έκτοτε το χρησιμοποίησαν όλοι οι κατασκευαστές μέχρι σήμερα στα μοντέλα διπλής χρήσης και στις Adventure. Είναι αλήθεια αυτό αλλά μόνο κατά το ήμισυ.
Γιατί το 1988 που κυκλοφόρησε το Suzuki DR Big 750S, μαζί του/ταυτόχρονα είχε παρουσιαστεί και το Gilera XRT 350/600, με το ίδιο ακριβώς ιδιαίτερο στοιχείο στο μπροστινό του μέρος: ένα μικρότερο μυτερό φτεράκι πάνω από το κανονικό φτερό του μπροστινού τροχού που κολλούσε πάνω στον αντίστοιχο τροχό.
Οι Ιταλοί λένε ότι το έφεραν σε μοτοσυκλέτα παραγωγής πρώτοι. Κι οι Ιάπωνες ισχυρίζονται ακριβώς το ίδιο για τους εαυτούς τους… Άρα το ποιος πραγματικά έφερε πρώτος το στοιχείο “Πινόκιο” στις μοτοσυκλέτες διπλής προσωπικότητας δεν θα το μάθουμε ποτέ.