MotorBike.gr

Triumph Bonneville 350 2023: Ινδική υπόθεση… αρχικά

30/12/2022

Πρώτα η Ινδία και μετά η Ευρώπη;

Με μια  ακόμα σειρά κατασκοπικών φωτογραφιών να διαρρέουν στον Τύπο, οι Bajaj-Triumph ξαναζεσταίνουν το πιάτο μιας μικρού κυβισμού μοτοσυκλέτας με τα λογότυπα της θρυλικής βρετανικής εταιρίας, που θα έχει μεγάλη πέραση αρχικά στην Ινδία… και έπειτα στην Ευρώπη

Είμαστε σίγουροι πλέον πως η Triumph Bonneville 350 θα απευθυνθεί αρχικά στην ινδική αγορά, αφού είναι το πιο λογικό που μπορεί να κάνει όποιος θέλει να καταφέρει μια γρήγορη εμπορική επιτυχία.

Η μονοκύλινδρη, υδρόψυκτη μοτοσυκλέτα με τους δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής και τις τέσσερις βαλβίδες θα αποδίδει κοντά στους 30 ίππους και θα γίνει άμεσα ανταγωνιστική κυρίως προς τις, μπεστ σέλερ στην Ινδία, Royal Enfield 350, στις διάφορες παραλλαγές τους (Classic, Hunter, Meteor, Bullet, Electra) και δευτερευόντως προς την Honda CB 350 που δεν τα έχει πάει και πολύ καλά εμπορικά.

Συγκριτικά να πούμε πως τα μοντέλα της Enfield πουλάνε σε έναν μήνα από 27.000 μέχρι 4.000 μονάδες (με τη σειρά που έχουν γραφτεί τα μοντέλα της παραπάνω) και η Honda κάτω από 4.000 μονάδες!

H κατηγορία των 350αριών στην Ινδία απορροφά από 700.000 μέχρι 900.000 περίπου μονάδες το χρόνο (!) οπότε αντιλαμβανόμαστε ότι δεν είναι η Triumph αυτή που “καίγεται” να βγει η μικρή της μοτοσυκλέτα στην Ευρώπη, αλλά η Bajaj που αδημονεί να παρουσιάσει μια κλασική μοτοσυκλέτα στην πατρίδα της, ώστε να καρπωθεί ένα αξιόλογο κομμάτι της αγοράς.

Παρότι η Bajaj είχε μεγάλες προσδοκίες με το δικό της Dominar 400, στην πράξη δεν μπόρεσε να ταρακουνήσει την κορυφαία ντόπια εταιρία Royal Enfield, που συνεχίζει να κατέχει μερίδιο αγοράς άνω του 85% (!) στην κατηγορία μονοκύλινδρων μοτοσυκλετών 350cc-500cc.

Μάλιστα το μερίδιο αγοράς είναι πιθανό να αυξηθεί περαιτέρω για την Enfield, με την κυκλοφορία του νέου Royal Enfield Hunter 350 που φαίνεται πολλά υποσχόμενο.

Ωστόσο, η Bajaj δεν τα παρατάει και μέσω της συνεργασίας την βρετανική Triumph Motorcycles (που υπογράφτηκε το 2020) θα φέρει στην Ινδία ξανά – μετά από δεκαετίες απουσίας –  μια προσιτή μοτοσυκλέτα με το πολύ διάσημο στη χώρα λογότυπο της ιστορικής εταιρίας.

Όπως φαίνεται στις φωτογραφίες, η νέα Bajaj-Triumph 350, μετά τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν με την πανδημία, φαίνεται να είναι πανέτοιμη για παραγωγή, ενώ οι δοκιμές είναι εκτενέστατες. Η ώρα έχει έρθει, και υπάρχει περίπτωση να έχουμε νέα μέσα στους πρώτους μήνες του ’23.

Royal Enfield Meteor 350

Honda CB 350

Σαφέστατα η Triumph αυτή είναι μια μικρή Bonneville και γι’ αυτό την “βαφτίσαμε” έτσι – αυθαίρετα – στον τίτλο του άρθρου. Δεν είναι δυνατόν να έχεις στην κατοχή σου τέτοιο διάσημο όνομα και να μην το χρησιμοποιείς…

Η κλασικίζουσα εμφάνιση είναι παραπάνω από εμφανής, με ντεπόζιτο σχήματος “δάκρυ” με εσοχές για τα γόνατα, στρογγυλό προβολέα, όργανα, φλας και καθρέφτες.

Η σέλα είναι ενιαία, το πλαίσιο κλασικό σωληνωτό, διπλό κλειστό, με το δεξί καπάκι του κινητήρα να διαθέτει το trade-mark, εμβληματικό τρίγωνο καπάκι της Triumph. To ψυγείου του κινητήρα είναι “κρυμμένο” κάτω από το λαιμό της μοτοσυκλέτας και το τελικό της μονής εξάτμισης είναι οβαλ-συμπαγές.

Το πιρούνι είναι ανάποδο και ο 19άρης μπροστινός τροχός έχει ένα δισκόφρενο. Η μονή πίσω ανάρτηση έχει δυνατότητα ρύθμισης προφόρτισης.

Δεκαεννιάρης τροχός έχει τοποθετηθεί στην Bajaj-Triumph για να τα καταφέρνει η μοτοσυκλέτα στα κακοτράχαλα εδάφη (άσφαλτο και χώμα) της Ινδίας. Ο τροχός πίσω είναι 17 ιντσών.

Τώρα όσον αφορά τον κυβισμό του κινητήρα, το “350” που γράφουμε είναι ρίσκο, αφού μπορεί να είναι και περισσότερων κυβικών, 400-500cc, ενώ το μόνο σίγουρο μέχρι στιγμής είναι πως είναι υγρόψυκτος…

Η νέα Bajaj-Triumph έχει βλέψεις να πωλείται παγκοσμίως δίνοντας στην Triumph μια πολύ μεγάλη ώθηση, αφού θα μπει από την πίσω πόρτα (βλ. κλασική μοτοσυκλέτα) σε μια κατηγορία που δραστηριοποιείται έντονα (ή μονοπωλεί αν θέλετε), η ΚΤΜ στην Ευρώπη.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!