MotorBike.gr

Triumph Daytona 660 2024: Η σπορ έκδοση επιστρέφει (+video)

10/01/2024

Daytona… μεσαίου κυβισμού ξανά

Μετά την κυκλοφορία του Trident και του Tiger Sport στις κατηγορίες γυμνών και crossover αντίστοιχα, η νέα πλατφόρμα της Triumph συνοδεύεται πλέον κι από ένα πιο σπορ μοντέλο που προορίζεται να “αγωνιστεί” στην κατηγορία των supersport μεσαίου κυβισμού… χαμηλής τιμής. Ιδού λοιπόν η Triumph Daytona 660 2024

Οι σπορ μοτοσυκλέτες μεσαίου κυβισμού, που συνήθως προέρχονται από γυμνά μοντέλα, έχουν πολλαπλασιαστεί τον τελευταίο καιρό.

Από τις εκδόσεις που απλώς υιοθέτησαν ένα φέρινγκ πάνω στις naked βάσεις, οι εταιρίες προχώρησαν σε νέες θέσεις οδήγησης, πιο σπορ εξοπλισμό ή, όπως στην περίπτωση αυτού του νέου Triumph, σε σημαντική αύξηση της ισχύος.

 

 

Με τον ερχομό των Βρετανών, λοιπόν, έχουμε πλέον στα χέρια μας μια ανταγωνιστική κατηγορία που ξεκινάει από την πιο εξοπλισμένη και ακριβή Aprilia RS660 μέχρι τη Honda CBR650R με τετρακύλινδρο κινητήρα, μέσω του Kawasaki Ninja 650, του Yamaha R7 ή του επίσης νέου Suzuki GSX-8R, στην οποία κατηγορία σύντομα θα προστεθούν σίγουρα και κινεζικές μοτοσυκλέτες.

Μια θεμελιώδης αλλαγή στο Τriumph Daytona 660 σε σύγκριση με τις δύο αδερφές του είναι η βελτίωση του κινητήρα του, ο οποίος πηγαίνει από τους 81 ίππους στις 10.250 rpm στους 95 ίππους στις 11.250 rpm, με το κόκκινο να βρίσκεται στις 12.650 rpm.

 

 

Η μέγιστη ισχύς που δεν υπερβαίνει τα 70 kW επιτρέπει επίσης να υπάρχει έκδοση 35 kW για χρήστες άδειας οδήγησης Α2.

Για να επιτευχθεί αυτή η αύξηση της απόδοσης, ένα μεγάλο μέρος του κινητήρα έχει τροποποιηθεί. Ο στροφαλοφόρος άξονας έχει φαρδύτερο πρωτεύον γρανάζι και υπάρχει νέα κυλινδροκεφαλή, έμβολα, πείροι, εκκεντροφόροι, που έχουν πιο επιθετικά προφίλ και νέο διάγραμμα απόδοσης. Έχει επίσης και διαφορετικό προγραμματισμό ανάφλεξης και ισχύος.

 

 

Το σύστημα εισαγωγής έχει τρία ανεξάρτητα σώματα ψεκασμού αντί του μοναδικού των προηγούμενων κινητήρων και ένα φιλτροκούτι με είσοδο από τη μύτη του φέρινγκ.

Τροποποιήθηκαν επίσης ο συμπλέκτης με υποβοήθηση και το εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων.

Η βάση του κινητήρα παραμένει ίδια, ένας τρικύλινδρος σε σειρά δηλαδή με τον στρόφαλο ρυθμισμένο στις 120 μοίρες παρόμοιο με την υπόλοιπη γκάμα της Triumph.

Έχουν συμπεριληφθεί τρεις λειτουργίες απόδοσης του κινητήρα (modes) και σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, το οποίο ανάλογα με το ποια λειτουργία θα επιλεγεί μπορεί να αποσυνδεθεί.

 

 

Το ABS έχει επίσης διαφορετική λειτουργία σε κάθε mode, ενώ έχει εγκατασταθεί και σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης που ενεργοποιεί τα φλας κατά το απότομο φρενάρισμα.

Το πλαίσιο είναι παρόμοιο με αυτό των αδελφών μοντέλων, μια σωληνωτή κατασκευή από χάλυβα που έχει δύο μακριές εγκάρσιες ράβδους στα πλάγια και τον κινητήρα κρεμασμένο σαν ενεργό του τμήμα.

Έχει υποστεί αλλαγές για να προσαρμοστεί στη νέα γεωμετρία της περιοχής εισαγωγής του φίλτρου αέρα, η οποία είναι ευρύτερη λόγω των ανεξάρτητων σωμάτων του γκαζιού.

Το μεταξόνιο είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από αυτό του Trident, κατά 25 mm, αλλά το ψαλίδι είναι το ίδιο – ατσάλινο ψαλίδι με κυρτό σχήμα για να αφήνει χώρο για την έξοδο της εξάτμισης μπροστά από τον οπίσθιο τροχό.

Το πίσω μέρος του πλαισίου έχει καλυφθεί με πλαστικό κάλυμμα και είναι κοντό για δίνει μια πιο σπορ εικόνα.

Για να επιτευχθεί μια ανταγωνιστική τιμή, έχoυν διατηρηθεί στις αναρτήσεις των δυο προηγούμενων 660, το ανάποδο πιρούνι της Showa και το μονό αμορτισέρ, το οποίο έχει μόνο ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου.

Οι μπροστινοί δίσκοι φρένων εξακολουθούν να έχουν διάμετρο 310 mm, αλλά οι ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες έχουν τέσσερα έμβολα αντί για δύο. Κάτι που έχει αλλάξει είναι η θέση οδήγησης, αφού τώρα υπάρχει ημι-κλιπόν τιμόνι που είναι 5 mm χαμηλότερα και 10 mm πιο μπροστά, μαζί με μια στενότερη σέλα που βρίσκεται 5 mm ψηλότερα, όπως και η θέση των ποδιών, για μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος.

Παρά το γεγονός ότι έχει ένα πλήρες φέρινγκ, η επιβάρυνση του συνόλου είναι κατά μόνο 12 κιλά μεγαλύτερο από αυτό της Trident. Η οθόνη TFT στα όργανα έχει νέο σχεδιασμό και μπορεί να συνδεθεί με την εφαρμογή της μάρκας με smartphone.

Αν και το πεδίο χρήσης του νέου Daytona 660 είναι ο δρόμος, δεν αποκλείεται και η χρήση του στην πίστα και υπό αυτή την έννοια δεν είναι τόσο ριζοσπαστική μοτοσυκλέτα όσο η Aprilia RS660, αλλά πιο μια “φιλική”… όπως φροντίζουν πλέον να κάνουν πλήθος κατασκευαστών γυρνώντας την πλάτη στις πανίσχυρες, απόλυτες supersport του παρελθόντος. Ο κόσμος αλλάζει…

Triumph Daytona 660 2024

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 3κύλινδρος σε σειρά, DOHC, 12V

Διαμ.xΔιάδρ.: 74.0 x 51.1mm, Κυβισμός: 660 cc, Συμπίεση: 12,1:1, Μέγιστη ισχύς: 70 kW (95 hp) στις 11.250 σ.α.λ., Μέγιστη ροπή: 69 nm στις 8.250 σ.α.λ.

Κιβώτιο ταχυτήτων: 6 σχέσεις

Μπροστινή ανάρτηση: Αντεστραμμένο πιρούνι, Διάμετρος καλαμιών: 41 mm / διαδρομή110 mm, Οπίσθια ανάρτηση: ένα αμορτισέρ, διαδρομής 130 mm.

Μπροστινό φρένο: 2 δίσκοι 310 mm. Δαγκάνες: 4 έμβολα; Πίσω φρένο: Ένας δίσκος 220 mm.

Ελαστικά: 120/70-17 μπροστά, 180/55-17 πίσω, Ρεζερβουάρ: 14 l, Βάρος: 201 kg;, Μεταξόνιο: 1.425 mm Ύψος σέλας: 810 mm.

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!