Μετά την απόσυρσή του στα τέλη του 2016, φαίνεται ότι το Yamaha WR 125 επιστρέφει, με Euro5+ κινητήρα και πιθανότατα εκδοχές Enduro και Motard
Την ίδια μέρα που η Yamana παρουσίασε επίσημα τα νέα enduro WR250F και WR450F για το 2026, μαζί με τα παιδικά TT-R50 και TT-R110, στο παρασκήνιο δείχνει να «μαγειρεύεται» κάτι ακόμη πιο ενδιαφέρον: μια νέα γενιά WR 125 R και WR 125 X.
Οι μεγαλύτεροι θυμούνται βέβαια την εποχή του DT 125, που σημάδεψε μια ολόκληρη γενιά νέων αναβατών, αλλά και τις πιο πρόσφατες WR125R (enduro) και WR125X (supermoto), που αποσύρθηκαν το 2016 με το τέλος της Euro3 εποχής.
Από τότε, το κενό στα 125cc της Yamaha (όσον αφορά τα μη αγωνιστικά μοντέλα) παρέμεινε, με την κατηγορία να συρρικνώνεται χρόνο με τον χρόνο.
Τώρα, όμως, όλα φαίνεται να αλλάζουν, καθώς οι φωτογραφίες αποκαλύπτουν ένα μοντέλο που εμφανισιακά μοιάζει με μια πολιτική εκδοχή των καθαρόαιμων WR-F.
Μπροστινός τροχός 21 ιντσών και πίσω 18, ακτινωτές ζάντες, off-road ελαστικά, πιρούνι μεγάλης διαμέτρου και ψηλό φτερό.
Το πλαίσιο μοιάζει αρκετά με του παλιού WR125R, ενώ και η εξάτμιση θυμίζει σε γενικές γραμμές το προηγούμενο μοντέλο.
Μονοί δίσκοι στα φρένα, χαρακτηριστικός προβολέας με number plate γύρω του και μια «στεγνή» ουρά που δίνει την εικόνα μιας γνήσιας enduro πρότασης.
Δεν χρειάζεται πολλή φαντασία για να υποθέσει κανείς ότι θα υπάρξει και η αντίστοιχη supermoto έκδοση, η WR125X, ακολουθώντας το παράδειγμα της Suzuki DR-Z που πρόσφατα ανανέωσε τη δική της σε εκδόσεις enduro και supermoto.
Όσον αφορά τον κινητήρα, οι φωτογραφίες δεν είναι πλήρως αποκαλυπτικές, όμως μπορούμε να περιμένουμε τον ίδιο μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο κινητήρα που υπάρχει και στο XSR 125, ο οποίος αποδίδει 15 ίππους στις 10.000 rpm και 11,5 Nm ροπής στις 8.000 rpm, ενώ σύμφωνα με την Yamaha η κατανάλωση κινείται στα 2,1 λίτρα/100 χλμ.
Υπάρχει και μια φήμη ότι μπορεί να έχουμε και υπερκυβισμένη έκδοση στα 155cc, όμως με την κατηγοριοποίηση διπλωμάτων στην Ευρώπη, αυτό θα τοποθετούσε τα νέα WR εκτός της κατηγορίας των Α1 διπλωμάτων, οπότε το πιο πιθανό είναι η ευρωπαϊκή έκδοση να κινείται στα 125cc.
Το WR 155 υπάρχει ήδη σε διάφορες αγορές της Ασίας και φαίνεται αρκετά πιθανό η Yamaha να χρησιμοποιήσει αυτό το μοντέλο ως βάση – με κάποιες αλλαγές – για να φέρει τελικά τα WR 125 στην Ευρώπη.
Η επιτυχία όμως αυτής της επιστροφής θα εξαρτηθεί από δύο παράγοντες: την τιμή και την προσβασιμότητα.
Αν η Yamaha καταφέρει να κρατήσει το κόστος κοντά σε αυτό που μπορεί να αντέξει ο μέσος νέος, τότε το WR 125 θα έχει πιθανότητες επιτυχίας στην Ευρώπη.