Euro5+, ηλεκτρόγκαζο, Riding Modes και Traction Control για τη νέα Yamaha R7
Η Yamaha ετοιμάζεται να παρουσιάσει μια ανανεωμένη έκδοση της YZF-R7 για το 2026, εξοπλισμένη με κινητήρα συμβατό με τις νέες προδιαγραφές Euro5+.
Η πληροφορία προέρχεται από έγγραφα έγκρισης τύπου που κατατέθηκαν στην Ελβετία και αποκαλύπτουν νέο κωδικό μοντέλου αλλά και κωδικό κινητήρα, επιβεβαιώνοντας έτσι ότι η εταιρεία προχωρά στην αναβάθμιση του δημοφιλούς sportbike μεσαίου κυβισμού.
Η είδηση αυτή δεν προκαλεί έκπληξη, καθώς εδώ και μήνες υπήρχαν ενδείξεις ότι μια νέα R7 βρισκόταν στα σκαριά.
Πατέντες που είχαν κατατεθεί από τη Yamaha αποκάλυπταν νέα σχεδίαση ψυγείου, με τα σχέδια να δείχνουν μια μοτοσυκλέτα τύπου supersport που χρησιμοποιούσε τον δικύλινδρο CP2 κινητήρα κάτω από νέο φέρινγκ.
Από το 2022, όταν παρουσιάστηκε η R7, δεν έχει υπάρξει κάποια ουσιαστική ανανέωση, και μετά την παρουσίαση της MT-07 Euro5+ για το 2025, ήταν αναμενόμενο ότι και το R7 θα ακολουθούσε.
Ωστόσο, η αναβάθμιση της Yamaha R7 καθυστερούσε στην Ευρώπη, παρότι ο νέος κινητήρας ήταν ήδη έτοιμος.
Δεν είναι σαφές αν η καθυστέρηση οφείλεται σε τεχνικούς λόγους ανάπτυξης ή σε στρατηγική επιλογή της Yamaha να επικεντρωθεί στην προώθηση της YZF-R9 για το 2025.
Σε κάθε περίπτωση, όλα δείχνουν πως για το μοντέλο του 2026, η R7 θα κάνει το επόμενο βήμα, ακολουθώντας τα χνάρια της γυμνής αδελφής της.
Σύμφωνα με τα ελβετικά έγγραφα, η νέα R7 θα φέρει τον κωδικό μοντέλου RM60, αντικαθιστώντας τον RM39 που χρησιμοποιούνταν μέχρι σήμερα, ενώ ο κινητήρας φέρει την ένδειξη M427E, την ίδια δηλαδή που έχει και ο ανανεωμένος MT-07.
Ο κινητήρας αυτός είναι ο γνωστός παράλληλος δικύλινδρος CP2, ο οποίος στην τελευταία του έκδοση διαθέτει ηλεκτρονικό γκάζι (ride-by-wire), riding modes και σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (traction control) – στοιχεία που αναμένεται να περάσουν και στη νέα R7.
Η ισχύς του νέου κινητήρα παραμένει σχεδόν ίδια, με την R7 να αποδίδει 72,4 ίππους στις 8.750 rpm και 68 Nm ροπής στις 6.500 rpm, τιμές πολύ κοντά σε εκείνες του προηγούμενου μοντέλου.
Οι ίδιες καταχωρήσεις αποκαλύπτουν και μικρές αλλαγές στις διαστάσεις της μοτοσυκλέτας: το νέο R7 είναι πλατύτερο, με πλάτος 723mm αντί για 706, ενώ το “tare weight” (συνολικό βάρος με αναβάτη και βασικό εξοπλισμό) φτάνει τα 264 κιλά, δηλαδή περίπου ένα κιλό περισσότερο από το τρέχον μοντέλο.
Αυτό σημαίνει πως το πραγματικό βάρος της μοτοσυκλέτας θα κυμαίνεται κοντά στα 189 κιλά, μια διαφορά σχεδόν αμελητέα.
Αν και η Yamaha δεν έχει προχωρήσει ακόμη σε επίσημη ανακοίνωση, όλα δείχνουν ότι η νέα YZF-R7 θα κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα της στην EICMA, στις 4 Νοεμβρίου, εκτός κι αν η εταιρεία επιλέξει να την αποκαλύψει νωρίτερα, στο Japan Mobility Show που προηγείται χρονικά.
Όπως και να έχει, το 2026 φαίνεται πως θα είναι η χρονιά που η R7 θα επιστρέψει δυναμικά στο προσκήνιο, πιο ώριμη και τεχνολογικά εξελιγμένη από ποτέ.