MotorBike.gr

YAMAHA R7 2022: Πρεσβευτής μιας νέας σπορ σχολής

24/05/2021

Φορέας νέας φιλοσοφίας

Οι διαδικασίες επαναπροσδιορισμού των sport μοτοσυκλετών στη μεσαία κλάση κυβισμού καλά κρατούν, και το νέο R7 της Yamaha έρχεται να προστεθεί στα μοντέλα που πρεσβεύουν τη νέα αυτή φιλοσοφία. Απλό και λιτό σε σχέση με τα ηλεκτρονικά «φλύαρα» δίτροχα της εποχής μας αλλά και πολύ καλά εξοπλισμένο στα σημεία που έχουν σημασία, δείχνει να ποντάρει στην ουσία.

Οι φήμες έδιναν και έπαιρναν εδώ και καιρό για τη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα, μέχρι που κάποια έγγραφα που κατατέθηκαν στην Καλιφόρνια των HΠΑ για τη διαδικασία της έγκρισης τύπου, επιβεβαίωσαν ότι τα αποκαλυπτήρια δεν θα αργήσουν.

Όπερ και εγένετο λοιπόν, με το Yamaha R7 να παρουσιάζεται επισήμως και όπως ήταν αναμενόμενο, βασίζεται στο MT– 07, φέροντας όμως και αρκετές αλλαγές προκειμένου να ανταποκριθεί στον σαφώς διαφορετικό ρόλο του.

Ο κινητήρας του είναι η ίδια CP2 μονάδα που τοποθετείται και στο MT-0 7. Δικύλινδρος σε σειρά, με δύο εκκεντροφόρους στην κεφαλή να οδηγούν συνολικά οκτώ βαλβίδες και στρόφαλο 270 μοιρών, έχει χωρητικότητα 689 cc και αποδίδει 73,4 ίππους (μόλις) στις 8.750 rpm και 6,8 kgm ροπής στις 6.500 rpm.


Οι τιμές αυτές
είναι ακριβώς ίδιες με του MT-07, με την Yamaha όμως να αναφέρει ότι έχει πραγματοποιήσει αλλαγές που μεταβάλλουν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της απόδοσης, προσαρμόζοντάς τα σε πιο sport δεδομένα.

Συγκεκριμένα, η ECU φέρει νέες ρυθμίσεις, έχουν επανασχεδιασθεί οι εισαγωγές αέρα καθώς και η εξάτμιση, ενώ βελτιστοποιημένες είναι οι ρυθμίσεις για τον ψεκασμό καυσίμου.

Σημαντική προσθήκη στο Yamaha R7, αποτελεί ο υποβοηθούμενος μονόδρομος συμπλέκτης ολίσθησης (A&S), που αποτρέπει τα μπλοκαρίσματα του πίσω τροχού στα απότομα κατεβάσματα σχέσεων στο κιβώτιο, ενώ παράλληλα εξασφαλίζει πιο ομαλές αλλαγές και ελαφρύτερη κατά 33% αίσθηση στη μανέτα του συμπλέκτη, σε σχέση με το MT-07.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι στον προαιρετικό εξοπλισμό της μοτοσυκλέτας περιλαμβάνεται και σύστημα Quick Shift, (QSS), για γρήγορες αλλαγές ταχυτήτων, χωρίς κλείσιμο του γκαζιού και χρήση συμπλέκτη.

Σε ό,τι αφορά το πλαίσιο, η Yamaha δεν αναφέρει αλλαγές, ωστόσο τα περιφερειακά είναι ένα σημείο όπου υπάρχουν διαφοροποιήσεις, συγκριτικά με το MT-07.

Το πιρούνι είναι νέο, ανεστραμμένο και πλήρως ρυθμιζόμενο, κατασκευής KYB με διάμετρο καλαμιών 41 mm και διαδρομή 90 mm, η οποία «δένει» στον λαιμό της μοτοσυκλέτας με δύο τριπλές τιμονόπλακες από σφυρήλατο αλουμίνιο.

Το πίσω αμορτισέρ προσφέρει ρυθμίσεις για την προφόρτιση του ελατηρίου και την απόσβεση της επαναφοράς, με την Yamaha να προχωρά σε επανασχεδίαση του μοχλικού συστήματος, μεταβάλλοντας τη σχέση του και προσαρμόζοντας την σε πιο sport δεδομένα.

Αλλαγές είχαμε και στα γεωμετρικά χαρακτηριστικά, προφανώς προς το πιο «γρήγορο» σε σχέση με το naked / streetfighter MT-07.

To ίχνος παρέμεινε σταθερό στα 90 mm, όμως το μεταξόνιο μειώθηκε στα 1.395 mm (από 1.400 mm) και η γωνία κάστερ από τις 24ο50 πήγε στις 23ο70 μοίρες.

Επίσης η κατανομή βάρους των 188 ανακοινώσιμων κιλών, έχει 51/49 αναλογία, φορτίζοντας περισσότερο το μπροστινό σύστημα.

Περνώντας στα φρένα, δεν υπάρχουν προς το παρόν πληροφορίες για τη διάμετρο των δίσκων, οπότε με κάθε επιφύλαξη και εξετάζοντας δίπλα-δίπλα τις φωτογραφίες του MT-07 και του R7, υποθέτουμε ότι πρόκειται για τα ίδια δισκόφρενα των 298 mm.

Αυτό που έχει αλλάξει όμως είναι η έδραση στις τετραπίστονες δαγκάνες, που στο R7 είναι ακτινική, ενώ ακτινική είναι επίσης και η τρόμπα του μπροστινού συστήματος, προερχόμενη από την Βrembo.

Τροχοί και διαστάσεις ελαστικών παραμένουν χωρίς αλλαγές, με τις ζάντες δέκα ακτινών να φέρουν λάστιχα σε διαστάσεις 120/70-17 και 180/55-17.

Ο πίνακας οργάνων αποτελείται από μια LCD οθόνη αρνητικής αντίθεσης, στην οποία μεταξύ άλλων προβάλλονται ένδειξη ταχύτητας στο κιβώτιο, ενδεικτική λυχνία αλλαγής ταχυτήτων και ένδειξη QSS όταν χρησιμοποιείται αυτή η προαιρετική δυνατότητα.

Σχεδιαστικά, το R7 έχει εμφανή συγγένεια τόσο με το R1 όσο και με την MotoGP μοτοσυκλέτα της Yamaha, YZRM1. Η Yamaha αναφέρεται ειδικά στη μικρή μετωπική επιφάνεια και στο μικρό πλάτος, με το νέο Yamaha R7 να είναι πιο στενό ακόμα και από τα R3 και R125 μοντέλα!

Η θέση οδήγησης έχει προκύψει μετά από πειραματισμούς με διάφορες διαμορφώσεις κλιπόν/ σέλας/μαρσπιέ και σύμφωνα με το σχετικό δελτίο τύπου, επιλέχθηκε ο συνδυασμός που προσφέρει την μεγαλύτερη ελευθερία κινήσεων στο σώμα, ώστε ο αναβάτης να τοποθετείται γρήγορα και εύκολα σε διάφορες καταστάσεις οδήγησης, ειδικά στις πίστες αγώνων και στους δρόμους με στροφές.

Κομβικά σημεία σε όλο αυτό αποτελούν η σέλα, η οποία είναι στενή γύρω από το εσωτερικό του μηρού του αναβάτη και πλατύτερη στο πίσω μέρος, επιτρέποντας μεγάλη ελευθερία κινήσεων, καθώς και η σχεδίαση του χωρητικότητας 13 λίτρων ρεζερβουάρ, με τις βαθιά διαμορφωμένες εσοχές γονάτων για ικανοποιητική στήριξη.

Αν αναρωτιέστε πώς γίνεται να έχουμε φτάσει μέχρι εδώ, καλύπτοντας σε μεγάλο βαθμό την μοτοσυκλέτα και να μην έχουμε αναφερθεί στα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας και διαχείρισης της απόδοσης της μοτοσυκλέτας, η απάντηση είναι πολύ απλή: το R7 δεν έχει τέτοιου είδους εξοπλισμό!

Στο δελτίο τύπου δεν αναφέρεται καν η ύπαρξη ABS, αν και βάσει νομοθεσίας οφείλει υποχρεωτικά να εξοπλίζεται με αυτό, και σίγουρα έχει.

Πάντως riding modes, traction control, IMU, cornering ΑΒS και όλα αυτά που έχουμε συνηθίσει ακόμα και σε μοντέλα μικρότερου κυβισμού, εδώ λάμπουν δια της απουσίας τους.

Αυτό δεν είναι σε καμία περίπτωση κάτι αρνητικό, ειδικά αν συνοδεύεται από μια χαμηλή τιμή που ευελπιστούμε ότι σύντομα θα ανακοινωθεί από την Yamaha.

Ως έχει, το R7 δείχνει αρκούντως εξοπλισμένο στα σημεία που πρέπει, δηλαδή αναρτήσεις και φρένα και φαίνεται μια πολύ αξιόλογη βάση για να επιδοθεί κανείς σε αναβαθμίσεις, αν επιθυμεί κάτι τέτοιο βέβαια.

Το θέμα είναι ότι οι απλές και – ελπίζουμε – προσιτές sport μοτοσυκλέτες επιστρέφουν και δεδομένων των συνθηκών, είναι πιο επίκαιρες από ποτέ!

To Yamaha R7 θα είναι διαθέσιμο σε μπλε και μαύρο χρώμα και αναμένεται στην Ευρώπη τον Οκτώβριο του 2021.

Yamaha R7 2021: Κύρια τεχνικά χαρακτηριστικά

  • Κινητήρας CP2 μικρών διαστάσεων, 689 cc, με τεχνολογία crossplane
  • Διατίθεται σε έκδοση πλήρους ιπποδύναμης και 35kW
  • Σχεδίαση εξαιρετικά μικρών διαστάσεων με DNA σειράς R
  • Αεροδυναμικό σπορ πλήρες φέρινγκ
  • Ανεστραμμένο πιρούνι με καλάμια διαμέτρου 41 mm
  • Σύστημα οπίσθιας ανάρτησης Monocross με μοχλικό και νέας σχεδίασης αμορτισέρ
  • Συμπλέκτης μονόδρομος A&S
  • Τιμόνι κλιπόν
  • Sport και προσαρμόσιμη θέση οδήγησης
  • Επιθετικής σχεδίασης διπλός προβολέας σειράς R με φώτα θέσης LED
  • Ισχυρός κεντρικός προβολέας LED
  • Ελαφριές ζάντες από χυτό κράμα αλουμινίου με 10 ακτίνες
  • Ακτινικής τοποθέτησης δαγκάνες μπροστινών δίσκων Brembo
  • Όργανα Supersport εμφάνισης LCD
  • Κεντρικός μπροστινός αεραγωγός σε σχήμα M
  • Ειδικά διαμορφωμένο ρεζερβουάρ καυσίμου 13 λίτρων με εσοχές γονάτων
  • Ουρά στο στυλ της σειράς R
  • Μπροστινό ελαστικό 120/70, πίσω ελαστικό 180/55

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!