Έγινε το πρώτο μεγάλο βήμα
Μέχρι σήμερα τις ινδικές μοτοσυκλέτες τις ξέραμε από τις αρχαιοπρεπείς Royal Enfield, τόσο όμορφες και τόσο γραφικές, τόσο Fifties… Από σήμερα όμως η εικόνα αλλάζει. Η Ινδία ανοίγει γκάζι και παρουσιάζει την Bajaj Dominar 400 που βάζει τον πήχη ψηλά για τις ινδικές εταιρίες. Πολύ ψηλά…
Η ινδική Bajaj (προφέρεται λίγο δύσκολα, “Μπατζάτζ”) έκανε μόλις χθες την επίσημη παρουσίαση του γυμνού Bajaj Dominar 400, που κάτω από το ιδιαίτερα προσεγμένο σύνολό της κρύβει τον μονοκύλινδρο κινητήρα του KTM 390 Duke. Μην ξεχνάμε ότι στην Bajaj ανήκει εδώ και χρόνια η αυστριακή εταιρία κατά το ήμισι.
Καλαίσθητη, “σκυφτή” και επιθετική η Bajaj Dominar 400 με μονό προβολέα και χωρίς πολλά-πολλά πλαστικά δεν αφήνει περιθώριο για τις προθέσεις της. Σπορ και γυμνή, δυναμική μοτοσυκλέτα για κάθε μέρα με μπόλικο στυλ.
Κυρίαρχο είναι το περιμετρικό πλαίσιό της Bajaj Dominar 400 με δύο δοκούς μεγάλων διαστάσεων μάλιστα που κρύβει τον μονοκύλινδρο, υγρόψυκτο κινητήρα απόδοσης 34,5 ίππων στις 8.000rpm, ο οποίος έχει χάσει σχεδόν 10 ίππους σε σχέση με το Duke έτσι ώστε να τονιστεί η ροπή.
Η ροπή ανακοινώνεται στα 3,6 Kgm στίς 6.500 rpm. Πάνω στον κινητήρα της ΚΤΜ έχουν αλλάξει διάφορα πράγματα, όχι μόνο τα πλαϊνά καπάκια του, αλλά και εσωτερικά όπως το σύστημα DTS-I Triple Spark. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι 6 σχέσεων, και ο συμπλέκτης είναι περιορισμένης ολίσθησης όπως στο ΚΤΜ 390.
Οι ανακοινώσεις των επιδόσεων της Bajaj Dominar 400 μιλούν για επιτάχυνση 0-100 km/h σε 8.23 δευτερόλεπτα, και τελική ταχύτητα 148 km/h.
Οι αναρτήσεις της Bajaj Dominar 400 είναι ένα συμβατικό πιρούνι με καλάμια 43mm μπροστά και ένα αμορτισέρ πίσω. Τα φρένα είναι: δίσκος διαμέτρου 320mm μπροστά και δίσκος 230 πίσω, ενώ θα υπάρχει και έκδοση ABS.
Το τελευταίο στοιχείο ίσως και να βοηθήσει την εταιρία να περάσει τις προδιαγραφές Euro4 και να καταφέρει να φέρει την αξιόλογη μοτοσυκλέτα και στην Ευρωπαϊκή αγορά.
Για την ινδική αγορά οι τιμές που ανακοινώθηκαν για την Bajaj Dominar 400 είναι… “διαστημικά χαμηλές”, αφού η απλή έκδοση θα κοστίζει κάτω από 2.000 ευρώ!
Η έκδοση με ABS θα κοστίζει μόλις 200 ευρώ παραπάνω, αλλά μην κάνετε το λάθος να πιστέψετε ότι αν έρθει στην Ευρώπη το μοντέλο θα έχει τέτοια τιμή. Τη διπλάσια και ίσως υπολογίστε…
Το ρεζερβουάρ είναι 13 λίτρων, τα φωτιστικά σώματα της 400 είναι τεχνολογίας Full LED, το βάρος (γεμάτη) είναι στα 182 κιλά.
Καλοσωρίζουμε λοιπόν την πρώτη σημαντική και αξιόλογη μοντέρνα ινδική μοτοσυκλέτα την Bajaj Dominar 400 που ανοίγει και δείχνει τους νέους δρόμους για τους ασιάτες κατασκευαστές, πέραν των Ιαπώνων φυσικά.