Ένα παπί “με απ’ όλα”!
Λέγεται Benelli RFS150i και είναι το τελευταίο “εκρηκτικό” προϊόν του κινεζικού ομίλου Qianjiang στον οποίο ανήκει η ιταλική εταιρία μοτοσυκλετών Benelli και η Keeway, γνωστή κυρίως από τα σκούτερ της. Το νέο παπί παρουσιάστηκε μόλις προχθές επίσημα στη Μαλαισία. Φωτό: bikesrepublic.com, Benelli Malaysia
Με αποφασιστικές κινήσεις η Βenelli μπαίνει δυναμικά στην κατηγορία των παπιών, χτυπώντας μάλιστα κορυφή παρά την οικονομική βάση με ένα παπί απλής μετακίνησης π.χ 110 κυβικών. Τα Super Παπιά των 150 κυβικών ήταν ο στόχος.
Η Μαλαισία έγινε η πρώτη χώρα όπου παρουσιάστηκε επίσημα αυτό το πολύ ενδιαφέρον “kapcai” όπως ονομάζονται τα παπιά σ’ αυτή την ασιατική χώρα. Το Benelli RFS 150i παρουσιάστηκε μαζί με ακόμα δυο μοντέλα της ιστορικής ιταλικής εταιρίας τα 302R και το TRK 502.
Τα αρχικά RFS σημαίνουν “Riders For Speed” και η επίσημη ανακοίνωση της Benelli λέει ότι το RFS 150i είναι ένα σπορ παπί που συνδυάζει την υψηλή μηχανολογία της Benelli με το ιταλικό αγωνιστικό στυλ.
“Ρέουσες” καλαίσθητες, μοντέρνες και δυναμικές γραμμές ενσωματώνουν ποδιά, φέρινγκ, καρίνα και πλαϊνά καπάκια για να τελειώσουν σε μια αεροδυναμική ουρά, σίγουρα πείθουν για τις σπορ διαθέσεις του 15αριού.
Κινείται από έναν υγρόψυκτο μονοκύλινδρο κινητήρα με 1ΕΕΚ, με κυβισμό 149cc και διαθέτει τέσσερις βαλβίδες , τροφοδοτείται από ψεκασμό και η απόδοσή του φτάνει τους 15.5 ίππους στις 8.500rpm.
Η ροπή είναι στα 1.32Kgm στις 7.000rpm και υπάρχει κιβώτιο ταχυτήτων με 6 σχέσεις. Ο συμπλέκτης είναι υγρός πολύδισκος και για την ενεργοποίησή του υπάρχει μανέτα στο αριστερό άκρο του τιμονιού.
Καινοτομία υπάρχει στην κεφαλή του Benelli RFS 150i όπου όχι ένα, ούτε δύο, αλλά τρία μπουζί δίνουν, όχι σπινθήρα… αλλά σπινθήρες στο θάλαμο καύσης.
Η Benelli εξηγεί ότι το σύστημα B3SP (Benelli 3 Spark) χρησιμοποιεί τρία μπουζί και μαζί με την κεντρική μονάδα διαχείρισης ECU και τον ηλεκτρονικό ψεκασμό επιτυγχάνεται βέλτιστη καύση μίγματος, ενώ η θερμοκρασία του κινητήρα παραμένει στο ελάχιστο δυνατό.
Παράλληλα μειώνονται οι ρύποι των καυσαερίων, με την εξάτμιση με καταλύτη (βλ. Euro3) να είναι ειδικά σχεδιασμένη προς αυτή την κατεύθυνση, ενώ το σχήμα της δεν εμποδίζει τις μεγάλες κλίσεις που μπορεί να πάρει το 150 στις στροφές
Το πλαίσιο του Benelli RFS 150i είναι σωληνωτό και διαθέτει ένα μοναδικό ανάποδο πιρούνι που δίνει διαδρομή 88mm.
Παρακαλούμε να σημειωθεί ότι είναι η πρφορά που παπί παραγωγής φοράει ανεστραμμένο πιρούνι, κάνοντας το RFS 150i μοναδικό στην αγορά. Η πίσω ανάρτηση διαθέτει ένα αμορτισέρ που έχει διαδρομή 27mm.
Τα όργανα είναι ψηφιακά LCD και αναλογικά και ο μπροστινός προβολέας διαθέτει λάμπες LED και μάλιστα DRL.
Tα φρένα είναι κυματιστά δισκόφρενα μπροστά και πίσω, διαμέτρου 240mm και 220mm. H μπροστινή δαγκάνα έχει δύο έμβολα και η πίσω ένα.
Το ρεζερβουάρ έχει χωρητικότητα 4.8 λίτρων και βρίσκεται κλασικά κάτω από τη σέλα. Το βάρος του Benelli RFS150i είναι 115 κιλά, το μεταξόνιο στα 1.325 και το ύψος της σέλας φτάνει τα 787mm.
Το Benelli RFS150i θα κυκλοφορήσει στη Μαλαισία σε δύο εκδόσεις την απλή (κίτρινο, κόκκινο, μπλε) και την Special Edition σε γκρι ματ, που θα είναι λίγο ακριβότερη.
Το πόσο κοστίζουν τα 150άρια στη Μαλαισία καλύτερα να μην το πούμε για να μην στεναχωρηθούμε (άντε, κοντά στα 1.600 ευρώ) αλλά και γιατί οι τιμές των ασιατικών αγορών καμία σχέση δεν έχουν με τις ευρωπαϊκές.
Προς το παρόν το νέο Benelli RFS150i θα κυκλοφορήσει στην Μαλαισία αρχικά, για να περάσει και στις περιφερειακές αγορές αργότερα που λόγω της χαμηλής τιμής του, αλλά κυρίως λόγω των προδιαγραφών του θα είναι εξαιρετικά ανταγωνιστικό προς τα υπόλοιπα 150άρια, όπως το Yamaha Τ 150, το Honda Supra GTR 150, Suzuki Belang/Satria 150.
Για την ευρωπαϊκή αγορά δεν υπάρχουν ακόμα νέα, αλλά μην ξεχνάτε ότι στο προπέρσινο σαλόνι του Μιλάνο είχε παρουσιαστεί το Benelli Aurak 125/135 (το οποίο παρουσιάσαμε όσο πιο διεξοδικά μπορούσαμε)… σε ευρωπαϊκό έδαφος βεβαίως με την ιταλική εταιρία να μας κλείνει με νόημα το μάτι…
Όποτε έχουμε νέα από το πολύ ενδιαφέρον αυτό μέτωπο φυσικά και θα σας ενημερώσουμε.