MotorBike.gr

DUCATI MULTISTRADA V4, 2021: Τεχνολογική καινοτομία με ραντάρ

09/10/2020

Τεχνολογική αιχμή για την 4η γενιά των Ducati Multistrada

Η Ducati παρουσιάζει μια επαναστατική τεχνολογία μπροστινού και οπίσθιου ραντάρ στη νέα Multistrada V4, που γίνεται η πρώτη μοτοσυκλέτα που χρησιμοποιεί κάτι τέτοιο.

Η Ducati παρουσιάζει την πρώτη μοτοσυκλέτα παγκοσμίως που διαθέτει τεχνολογία ραντάρ τόσο εμπρός όσο και πίσω, με σκοπό την αυξημένη ασφάλεια, προσφέροντας στον αναβάτη ένα επαναστατικό σύστημα υποβοήθησης στην οδήγηση.

H Multistrada V4, τέταρτης γενιάς, είναι μία από τις πιο επιτυχημένες μοτοσυκλέτες της μάρκας, με τη μέχρι σήμερα παραγωγή να έχει ξεπεράσει τις 110.000 μονάδες. Η μοτοσυκλέτα είναι εξοπλισμένη με έναν εντελώς νέο κινητήρα V4 που έχει εξελιχθεί έτσι ώστε να προφέρει επιδόσεις, ενώ παράλληλα έχουν γίνει πιο αραιά τα διαστήματα συντήρησής του.

Η παραγωγή της νέας Multistrada V4 ξεκίνησε στο εργοστάσιο της Ducati στο Borgo Panigale. Μία ιστορική στιγμή, με τη νέα Multistrada V4 να είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα στον κόσμο που χρησιμοποιεί τεχνολογία εμπρός και πίσω ραντάρ. Η νέα μοτοσυκλέτα θα παρουσιαστεί επίσημα σε λιγότερο από έναν μήνα, στις 4 Νοεμβρίου.

Για την τέταρτη γενιά της Multistrada, η Ducati δημιούργησε έναν νέο, ελαφρύ και compact κινητήρα V4, σχεδιασμένο για να καλύψει την περιπετειώδη φύση της Multistrada, χωρίς να παραμελούνται ο σπορ χαρακτήρας και οι συγκινήσεις που παραδοσιακά προσφέρει το μοντέλο.

Ο πλήρης επανασχεδιασμός κατέστησε δυνατή την επίτευξη πρωτοποριακά αραιών διαστημάτων συντήρησης, για τον κόσμο των δύο τροχών.

Παράλληλα, η Ducati σε παγκόσμια πρεμιέρα παρουσιάζει τα ραντάρ στις μοτοσυκλέτες παραγωγής, κρατώντας την υπόσχεση που είχε δώσει το 2018. Η υιοθέτηση αυτών των συστημάτων υπόσχεται πραγματική επανάσταση για τον κόσμο των δύο τροχών, παρέχοντας ένα απαράμιλλο, κορυφαίο επίπεδο ασφάλειας, ειδικά σε μεγάλες διαδρομές και στον αυτοκινητόδρομο.

Τα ραντάρ προσφέρουν προηγμένη ασφάλεια, χάρη στην ικανότητα να δίνουν μία σαφή εικόνα των συνθηκών γύρω από τη μοτοσυκλέτα. Το ενδιαφέρον της Ducati γι’ αυτό τον τύπο συστημάτων χρονολογείται από το 2016, όταν η εταιρεία συνεργάστηκε με το Τμήμα Ηλεκτρονικής, Πληροφοριών και Βιομηχανικής του Politecnico di Milano, για να πειραματιστεί με αυτό τον τύπο συστημάτων.

Αυτή η πρώτη εμπειρία επιβεβαίωσε τη δυνατότητα εφαρμογής αυτού του είδους τεχνολογίας σε οχήματα με δύο τροχούς και ώθησε τη Ducati στη δημιουργία ενός πλήρους πακέτου υποβοήθησης οδήγησης με δύο ραντάρ.

Μέσα σε τέσσερα μόλις χρόνια, το σύστημα έχει εξελιχθεί και κατασκευαστεί σε στενή συνεργασία με τη Bosch, έναν κορυφαίο τεχνολογικό συνεργάτη της Ducati και υλοποιείται πλέον για πρώτη φορά στη νέα Multistrada V4. Κάθε ραντάρ έχει συμπαγείς διαστάσεις (70 x 60 x 28 mm, παρόμοια με μια σύγχρονη action camera), βάρος μόνο 190 γραμμάρια και ενσωματώνεται τέλεια στη μοτοσυκλέτα.

Το ραντάρ που βρίσκεται στο μπροστινό μέρος της μοτοσυκλέτας ελέγχει τη λειτουργία του ACC (Adaptive Cruise Control), το οποίο μέσω ελεγχόμενου φρεναρίσματος και επιτάχυνσης ρυθμίζει αυτόματα την απόσταση (επιλέξιμη σε τέσσερα επίπεδα) από άλλα οχήματα όταν η μοτοσυκλέτα κινείται με ταχύτητα μεταξύ 30 και 160 χλμ./ώρα.

Το σύστημα, που προέρχεται από τον κόσμο του αυτοκινήτου, έχει εξελιχθεί και αναπτυχθεί σύμφωνα με τη δυναμική και την εργονομία ενός δίκυκλου οχήματος. Συγκεκριμένα, η ισχύς του συστήματος όσον αφορά την επιβράδυνση και την επιτάχυνση έχει περιοριστεί, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι ο αναβάτης θα διατηρεί τον συνεχή έλεγχο της μοτοσυκλέτας σε κάθε περίπτωση. Το σύστημα επιτρέπει πιο άνετη οδήγηση, ειδικά σε μεγάλες διαδρομές στον αυτοκινητόδρομο.

Το πίσω ραντάρ, από την άλλη πλευρά, μπορεί να ανιχνεύσει και να ενημερώσει για οχήματα που κινούνται στο λεγόμενο τυφλό σημείο, δηλαδή την περιοχή που δεν είναι ορατή ούτε απευθείας από τον αναβάτη ούτε μέσω του καθρέφτη. Το σύστημα BSD (Blind Spot Detection) ενημερώνει επίσης για την προσέγγιση από πίσω, οχημάτων που κινούνται με υψηλή ταχύτητα.

Η Ducati, για να υπογραμμίσει την τεχνολογική-επιστημονική αξία του ερευνητικού έργου, που πραγματοποιήθηκε από κοινού από μηχανικούς και ερευνητές της Ducati με έδρα στο Borgo Panigale και απόφοιτους του Politecnico di Milano, υπέβαλε αίτηση για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας σχετικά με τους αλγόριθμους ελέγχου του συστήματος, τον Μάιο του 2017.

Όσον αφορά στο νέο κινητήρα της Multistrada V4, περισσότερες λεπτομέρειες θα αποκαλυφθούν στις 15 Οκτωβρίου, λίγες εβδομάδες πριν την πλήρη αποκάλυψη της νέας μοτοσυκλέτας.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!