MotorBike.gr

Honda: 50+ χρόνια… “The Italian Connection”

30/11/2023

Ιταλικό πάθος και Ιαπωνική προσήλωση στη λεπτομέρεια

Το πάθος, η γνώση και η τεχνογνωσία συναντούν τη μηχανολογία ακριβείας. Η Ιταλία θεωρείται συχνά το «κέντρο» της ευρωπαϊκής σκουτερίστικης και μοτοσυκλετιστικής κουλτούρας, με απόλυτο σεβασμό για όλα τα δίτροχα. Το εργοστάσιο της Honda στη γειτονική χώρα, με παραπάνω από 50 χρόνια από την ίδρυσή του, γιορτάζει ένα πολύτιμο για την εταιρία “Italian Connection”.

Γι’ αυτό το λόγο η Honda διαχειρίζεται δύο σημαντικά κέντρα στην Ιταλία, αφιερωμένα αποκλειστικά σε μοτοσυκλέτες και σκούτερ: ένα στούντιο σχεδιασμού που βρίσκεται στο κέντρο έρευνας και εξέλιξης στη Ρώμη, αλλά και ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο που βρίσκεται στην Atessa (Chieti), στις πανέμορφες ακτές της Αδριατικής.

Εκεί δημιουργούνται οι νέες τάσεις όσον αφορά τη στυλιστική και μηχανική καινοτομία, όπου το ιταλικό στυλ και το ταλέντο συνδυάζονται με την ιαπωνική μηχανολογία ακριβείας, αξιοποιώντας μια συνεχή ροή ιδεών και μάθησης προς τις δύο κατευθύνσεις.

 

Το ιδιαίτερα δημοφιλές Africa Twin δημιουργήθηκε από την ομάδα έρευνας και εξέλιξης στη Ρώμη, το ίδιο και ολόκληρη η οικογένεια γυμνών Neo Sports Café, όπως και το ξεχωριστό, υβριδικό XADV 750. Η εμφάνιση του NT1100 Sport Tourer σχεδιάστηκε επίσης στην Ιταλία, όπως και τα CB750 Hornet και XL750 Transalp.

Η πρώτη μοτοσυκλέτα που βγήκε από το ιταλικό εργοστάσιο της Honda, η CB125E, το 1977

Honda NS125R Adriatico 1985

Η αγαπημένη οικογένεια σκούτερ της Ευρώπης – η σειρά SH – σχεδιάζεται επίσης στην Ιταλία και κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Atessa.

 

Ο “Italian Connection”, ο ιταλικός σύνδεσμος της Honda, είναι εξαιρετικά σημαντικός για τον Ιάπωνα κατασκευαστή, αφού έχει γράψει πάνω από 50 χρόνια ιστορίας!

Το κέντρο παραγωγής μοτοσυκλετών και σκούτερ, το εργοστάσιο Honda Italia Industriale S.p.A. ιδρύθηκε το 1971 και βρίσκεται σε μια υπέροχη τοποθεσία.

Η πρώτη μοτοσυκλέτα που βγήκε από το εργοστάσιο της Atessa ήταν η τετράχρονη μονοκύλινδρη CB125E, κάμποσες εκ των οποίων βρήκαν το δρόμο τους μέχρι την Ελλάδα.

Στη συνέχεια, το 1985, εμφανίστηκε το σπορ νεανικό δίχρονο Honda NS125R Adriatico, που ήταν το πρώτο μοντέλο που κατασκευάστηκε εκεί και εξήχθη στην Ιαπωνία – μια περήφανη στιγμή για το ιταλικό εργοστάσιο.

Το 1996 οι εγκαταστάσεις του εργοστασίου διπλασιάστηκαν σε μέγεθος και σήμερα καλύπτουν έκταση περίπου 140.000 m2. Η «ποιότητα κατασκευής Honda» αναγνωρίζεται ως το σημείο αναφοράς της βιομηχανίας και, όπως συμβαίνει με κάθε εργοστάσιο της Honda, η εστίαση στην ποιότητα είναι αδιαπραγμάτευτη.

Μερικά από τα πιο δημοφιλή μοντέλα της Honda στην Ευρώπη, τα SH125i, SH150i και SH350i, Forza 125 και 350, παράγονται στην Atessa. Το ίδιο ισχύει και για το ADV350, ένα σκούτερ που χαρακτηρίζεται από το πνεύμα Adventure. Το 2021 η Honda Italia γιόρτασε τα 50 χρόνια ιστορίας της.

 

Το σύνολο των 3,2 εκατομμυρίων μοτοσυκλετών και σκούτερ που έχουν παραχθεί μέχρι σήμερα από το εργοστάσιο περιλαμβάνει 1,2 εκατομμύρια SH!

Κοιτάζοντας μπροστά για τα επόμενα 50 χρόνια, η ψηφιακή επανάσταση φαίνεται ότι θα προωθήσει περαιτέρω τη συνεργασία – μεταξύ ανθρώπων, μηχανών και λογισμικού – βελτιώνοντας ένα περιβάλλον που συνεχίζει να δημιουργεί μερικές από τις πιο αγαπημένες μοτοσυκλέτες και σκούτερ στον κόσμο.

Πώς παράγονται;

Όλα ξεκινούν από μια ιδέα και ένα σχέδιο. Όταν ένα νέο μοντέλο –  το πιο πρόσφατο παράδειγμα  είναι το ADV350 – βγαίνει από τη γραμμή συναρμολόγησης, είναι πάντα μια στιγμή υπερηφάνειας για την ομάδα της Atessa. Αποτελεί το αποκορύφωμα της δέσμευσης, της προσήλωσης και του πάθους, όπως δηλώνουν οι άνθρωποι της Honda.

Honda ADV350

Μόλις δημιουργηθεί ένα νέο πρωτότυπο μοντέλο, μια ομάδα από την Atessa προσκαλείται στην Ιαπωνία για να γίνει σύγκριση θέσεων και απόψεων. Οι διάλογοι με τους Ιάπωνες μηχανικούς και σχεδιαστές είναι διεξοδικοί και λεπτομερείς.

Σε κάθε στάδιο λαμβάνονται αποφάσεις σχετικά με την απόδοση, το επίπεδο εξοπλισμού που απαιτείται και την επακόλουθη παραγωγή, βασιζόμενες στον τεράστιο πλούτο γνώσεων και εμπειρίας που διαθέτουν και οι δύο ομάδες.

Η προ-παραγωγή γίνεται σε διάφορα στάδια, με διαφορά μερικών μηνών μεταξύ τους. Σε κάθε στάδιο, το μοντέλο δοκιμάζεται και βελτιώνεται.

Όλο το προσωπικό της Honda Italia έχει σαν στόχο την πλήρη βελτιστοποίηση κάθε λεπτομέρειας, ακόμη και της πιο μικρής. Και αυτή η επιθυμία για βελτίωση προκύπτει από τη βαθύτατη γνώση και ικανότητα του ιταλικού προσωπικού.

Η γνώση και η ικανότητα αποτελούν τον καθοριστικό παράγοντα για την υλοποίηση μιας διαδικασίας που επαναλαμβάνεται μέρα τη μέρα, λεπτομέρεια στη λεπτομέρεια.

 

Αυτός είναι ο τρόπος με τον οποίο επιτυγχάνεται το άριστο αποτέλεσμα. Οι άνθρωποι της Honda δουλεύουν σαν ομάδα και βλέπουν τα πράγματα μέσα από τα μάτια εκείνων που έχουν τη μεγαλύτερη σημασία για αυτούς: τους πελάτες τους, τους σκουτερίστες και τους μοτοσυκλετιστές της Ευρώπης και του κόσμου.

Μηχανολογικές εργασίες

Υπάρχει τμήμα χύτευσης αλουμινένιων εξαρτημάτων στην Atessa, και μετά το τέλος της διαδικασίας τα εξαρτήματα παραλαμβάνονται από το Τμήμα Μηχανολογικής Επεξεργασίας. Ανάλογα με τη χρήση, τα εξαρτήματα τρυπιούνται, λειαίνονται, συμπιέζονται, κλπ. και έπειτα συναρμολογούνται.

Μιλάμε για ψαλίδια αναρτήσεων, συνδέσμους, πλάκες, πίσω σχάρες, λαβές συνοδηγού και βάσεις φέρινγκ. Ο ποιοτικός έλεγχος είναι εγγυημένος από προηγμένες τεχνικές μέτρησης και το υψηλά καταρτισμένο προσωπικό.

Συναρμολόγηση κινητήρων

Οι στροφαλοθάλαμοι, οι κυλινδροκεφαλές, οι στρόφαλοι και οι κύλινδροι συναρμολογούνται μαζί με άλλα εξαρτήματα. Ηλεκτρικά κατσαβίδια με έλεγχο ροπής, βεβαιώνουν ότι όλοι οι κινητήρες συμμορφώνονται με τα πρότυπα ποιότητας της Honda.

Οι ηλεκτρονικές μονάδες ελέγχου διασφαλίζουν την ακρίβεια της κατασκευής κάθε κινητήρα και όλα τα δεδομένα αποθηκεύονται.

Η γραμμή συναρμολόγησης του κινητήρα στελεχώνεται από εξειδικευμένους τεχνικούς και η διαδικασία κατασκευής αξιολογείται συνεχώς ώστε να υπάρχουν βελτιώσεις. Κάθε κινητήρας δοκιμάζεται και ελέγχεται διπλά πριν προχωρήσει στην τελική γραμμή παραγωγής.

Συγκόλληση

Τα χαλύβδινα τμήματα και τα ρεζερβουάρ παράγονται από έναν συνδυασμό αυτόνομων ρομπότ προγραμματισμένων από ειδικούς χειριστές.

Κάθε χειριστής διαδραματίζει ενεργό ρόλο κατά τη διαδικασία επιθεώρησης, ελέγχου και επαλήθευσης. Χρησιμοποιούνται τεχνικές συγκόλλησης MAG (Metal Active Gas), TIG (Tungsten Inert Gas), και όλα τα πλαίσια υποβάλλονται σε περαιτέρω κατεργασία και σε βαθμονόμηση πριν από την τελική επεξεργασία φινιρίσματος.

Βαφή

Τρία ειδικευμένα τμήματα ασχολούνται με τη διαδικασία βαφής για φινίρισμα πλαστικών, χάλυβα και αλουμινίου. Οι εφαρμογές περιλαμβάνουν «τυποποιημένη» βαφή με ψεκασμό ή με ηλεκτροστατική, ανάλογα με το υλικό που θα βαφτεί. Πάντα η ανθρώπινη συμμετοχή, από την προετοιμασία μέχρι το φινίρισμα, ώστε να επιτευχθεί ο μέγιστος ποιοτικός έλεγχος.

To εργοστάσιο της Honda Italia στην Αtessa είναι πάντοτε προσβάσιμο στο κοινό και δέχεται επισκέπτες από τον Μάρτιο μέχρι τον Σεπτέμβριο. Kάθε χρόνο περνούν από αυτό εκατοντάδες επισκέπτες από σχολεία, μοτοσυκλετιστικές λέσχες, φοιτητές και φίλοι της εταιρίας.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!