Aνταγωνιστικά Copy-Paste…
Μοιάζουν τόσο πολύ από πλευράς εμφάνισης, που νομίζεις ότι έχουν σχεδιαστεί από τον ίδιο άνθρωπο. Έχουν “ίδιους” κινητήρες, κοινές προδιαγραφές. Το πιο ενδιαφέρον όμως είναι ότι το Honda CB125F και το Yamaha YS125 έχουν ακριβώς την ίδια τιμή!
Ανταγωνισμός έτσι; Αυτό ξαναπές το… Στην κατηγορία των 125, αν όχι ιδιαίτερα στην Ελλάδα, αλλά στην Ευρώπη, όπου οι κάτοχοι άδειας οδήγησης αυτοκινήτου μπορούν να οδηγήσουν και δίτροχο 125άρι, οι εταιρίες “σκοτώνονται” για το ποια θα πάρει μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας των πωλήσεων.
Στην Ελλάδα και μέχρι να αλλάξει ο απαρχαιωμένος αυτός νόμος η κατηγορία των 125 κυβικών απευθύνεται στα διπλώματα Α1.
Κι αν δεν είναι scooter το best seller της αγοράς (που συνήθως είναι, για να λέμε του στραβού το δίκιο) τότε είναι ένα απλό, μονοκύλινδρο, 125αράκι. Είναι τα commuter όπως λένε οι ξένοι, οι “μεταφορείς” που γίνονται οι ήρωες της καθημερινότητας.
Ανεβοκατεβαίνουν κέντρα πόλεων επί μέρες, μήνες, χρόνια, αγόγγυστα, αδιαμαρτύρητα, με οικονομία, αξιοπιστία και την ασφάλεια που δίνουν οι μεγάλης διαμέτρου τροχοί των 18 ιντσών και τα δισκόφρενα, μαζί με τις “κανονικές” -όχι σκουτερίσιες- αναρτήσεις.
Εμείς εδώ στα μέρη μας δεν εκτιμήσαμε αυτού του τύπου τα 125άρια, παρά ελάχιστες φορές, στην μοτοσυκλετιστική μας ιστορία, γιατί η αγορά προτίμησε πολύ γρήγορα τα παπιά, που έγιναν “αφεντικά” μέσα στην πόλη, κι αμέσως μετά τα σκούτερ.
Ένας κύλινδρος, μεγαλούτσικο ντεπόζιτο για αυτονομία και πλαστικές εισαγωγές καρφωμένες πάνω τους λες και είναι αεραγωγοί που θα οδηγούν τον αέρα πάνω σε ψυγεία υγρόψυκτων κινητήρων. Επίσης ο μονός προβολέας είναι μακρόστενος.
Τα παραπάνω χαρακτηριστικά είναι κοινά για το Honda CB125F και Yamaha YS125 που είναι διαθέσιμα στην ελληνική αγορά, είναι μοντέλα Euro4 και έχουν σύστημα CBS στα φρένα τους. Οι ομοιότητες δεν τελειώνουν εκεί όμως. Ετοιμαστείτε…
Η ιπποδύναμη του Honda CB125F είναι στους 10,45 ίππους στις 7,750rpm και ιπποδύναμη του Yamaha YS 125 είναι… ναι σωστά το μαντέψατε στους 10,6 ίπποι στις 7. 500rpm!
Αντίστοιχα η ροπή του Honda είναι 1,0 kgm, στις 6.250rpm και του Yamaha 1,1 kgm στις 6.000 rpm!
Από νωρίς λοιπόν καταλαβαίνουμε ότι έχουμε να κάνουμε με μοτοσυκλέτες ίδιων προδιαγραφών.
Φυσικά και τα δύο μοτεράκια είναι αερόψυκτα με 1ΕΕΚ και δύο βαλβίδες, τροφοδοτούνται από ψεκασμό και έχουν 5άρια κιβώτια ταχυτήτων.
Και στα δυο 125άρια οι τροχοί είναι 18 ιντσών, μπροστά υπάρχει συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι και πίσω δύο πίσω αμορτισέρ. Οι διαδρομές των πιρουνιών είναι 120 χιλιοστά και στα δύο.
Στα φρένα… άντε πάλι… υδραυλικό δισκόφρενο μπροστά και ταμπούρο πίσω. Τα ταμπούρα είναι διαμέτρου 130 χιλιοστών, ενώ στα δισκόφρενα έχουμε 5 χιλιοστά διαφορά στη διάμετρο! Το Honda φοράει δισκόφρενο 240 mm και το Yamaha 245 mm.
Λόγω προδιαγραφών Euro4 μπροστινό και οπίσθιο φρένο συνδυάζονται, μέσω συστήματος συνδυασμένης πέδησης CBS. Και στα δύο.
Τα ντεπόζιτα έχουν σχεδόν την ίδια χωρητικότητα, 13 λίτρα το Honda και 14 λίτρα το Yamaha. Ίδιο σχεδόν είναι και το βάρος τους γεμάτα, με 128 κιλά για το CBF και 129 κιλά για το YS.
Κλείνοντας τη μίνι σύγκριση επί χάρτου πρέπει να αναφερθούμε και πάλι στην τιμή των 2.790 ευρώ που είναι κοινή για τα δύο μοντέλα.
Έτσι η απάντηση στο ερώτημα “ποιό από τα δύο να προτιμήσω;” γίνεται πολύ απλή: “αν σου αρέσουν τα Honda πάρε το Honda, αλλά αν σου αρέσουν τα Yamaha… τότε πάρε το Yamaha”.
(AKOΛΟΥΘΟΥΝ ΟΙ ΠΛΗΡΕΙΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΤΩΝ HONDA CB 125F, YAMAHA YS 125)