Επαναφορά μετά από 40 χρόνια;
Οι Ιάπωνες συνάδελφοί μας του περιοδικού Young Machine πιστεύουν ότι ένα σύγχρονο Honda CBX 1000 θα εμφανιστεί πολύ σύντομα, έστω και στη μορφή πρωτότυπου, ώστε να προλειανθεί το έδαφος για ένα μοντέλο παραγωγής, τιμώντας έτσι το ένδοξο παρελθόν της Honda!
Είναι γνωστό ότι το γιαπωνέζικο περιοδικό Young Machine είναι μια αξιόπιστη πηγή, καλά ενημερωμένη, γι’ αυτό και δημοσιογράφοι από όλο τον κόσμο το παρακολουθούν στενά. Κι εμείς μαζί τους. Μετά την υποτιθέμενη “διαρροή” των τρισδιάστατων σχεδίων, για την κατοχύρωση ευρεσιτεχνιών από την Honda που έγινε φέτος τον Ιούλιο, πολλά περιοδικά και ιστοσελίδες μοτοσυκλέτας ανά τον κόσμο πέρασαν στην περιπτωσιολογία.
Αν δούμε ψύχραιμα την ιστορία πρέπει να πούμε ότι πρώτον η Honda έχει τη δυνατότητα να φτιάξει έναν ακόμα εξακύλινδρο κινητήρα-διαμάντι όπως έχει κάνει στο παρελθόν, αφού οι 6κύλινδροι στη σειρά είναι μέσα στο γονίδιο της. Έπειτα είναι σχεδόν προσβλητικό να το έχει κάνει η BMW (στις 1600άρες της) και να μην το έχει τολμήσει η Honda.
Με δεδομένη την λεπτομέρεια που, όπως βλέπετε, είχαν τα συγκεκριμένα σχέδια που κατατέθηκαν για διπλώματα ευρεσιτεχνίας της Honda CBX του 2019, ένα τέτοιο σενάριο φαντάζει πιθανό.
Παρατηρείστε επίσης και το μικρό πλάτος του εξακύλινδρου κινητήρα σε σχέση με τη διάταξή του, κάτι που γίνεται εφικτό λόγω της εξελιγμένης υγρόψυξης που επιτρέπει τους κυλίνδρους να έρθουν κοντά και να στενέψει επομένως κινητήρας, αλλά και συνολικά η υπόλοιπη μοτοσυκλέτα.
Η εξάτμιση που είναι “έξι σε έξι” έρχεται κατευθείαν από τα αγωνιστικά πολυνίκη εξακύλινδρα RC της Honda από τη δεκαετία του 1960. Πιο συγκεκριμένα το Honda RC166, του 1966, που είχε κυβισμό μόλις 250 cc!
Η εφαρμογή της τεχνονγωσίας αυτού του “διαβολικού” 250αριού που δούλευε στις 18.000 στροφές, ήρθε 12 χρόνια μετά σε μοντέλο παραγωγής, με την Honda CBX 1050 του 1978, γι’ αυτό και ελπίζουμε η Honda στα 40α γενέθλια της ο εξακύλινδρος σε σειρά να επανέλθει. Είναι μια καλή ευκαιρία ή δικαιολογία αν θέλετε…
Αν και όποτε βγεί η Honda CBX του 2019 – η οποία τιμής ένεκεν πιστεύουμε ότι θα είναι 1000άρα – το πιθανότερο είναι να διαθέτει παραδοσιακό διπλό κλειστό σωληνωτό πλαίσιο, αλλά και ανάποδο πιρούνι, στενό φέρινγκ και φυσικά την ζητούμενη cafe racer αισθητική. Κι έτσι θα γίνει instant classic…
Έχουμε μια ελπίδα είτε να το δούμε να εμφανίζεται σύντομα στο κοινό με την ευκαιρία του Σαλονιού της EICMA στο Μιλάνο, είτε αργότερα – και χειρότερα – την επόμενη χρονιά στο Τokyo Motor Show 2019, που γίνεται τον Νοέμβριο του 2019.
Πηγή: Young Machine, Iαπωνία