H επιστροφή ενός μεγάλου “μικρού”
Έχει διαγράψει τη δική του ξεχωριστή πορεία στο χρόνο και από το 2018 αναβιώνει σκορπίζοντας χαρά σε αναβάτες κάθε ηλικίας. Κείμενο: Νίκος Βιτσιλάκης
Τον είδαμε “ζωντανό” στην έκθεση μοτοσυκλέτας πριν λίγες μέρες και αμέσως μετά μας ήρθε από τη Honda Europe ένα πλήρες press kit με όλα τα τεχνικά του χαρακτηριστικά.
Mε σχεδιαστική άποψη που ανατρέχει στο παρελθόν χρησιμοποιεί σύγχρονη τεχνολογία και επιστρέφει περισσότερο από ποτέ σίγουρο για τον εαυτό του.
Που ακούστηκε μπόμπος με… αδρανειακή μονάδα μέτρησης (IMU), δύο δισκόφρενα, ABS (έστω και μονοκάναλο), ηλεκτρονικό ψεκασμό PGM–F1, ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι, όργανο LCD, full LED φωτιστικά και κινητήρα προδιαγραφών euro4;
H Ηonda το πήρε στα σοβαρά το παιχνίδι και σαν No 1 που είναι αποφάσισε να δείξει το δρόμο και στα minibikes.
Mικρή αναδρομή
Στη θέα ενός μπόμπου οι μνήμες πάνε πίσω στη δεκαετία του ’70, αλλά η αλήθεια είναι πως το μοντέλο παράγεται από το ..1961.
Πρωτοκατασκευάστηκε για να εξυπηρετήσει τις ανάγκες ενός πάρκου αναψυχής στο Τόκυο, ονόματι Tama Tech, χρησιμοποιώντας έναν τετράχρονο αερόψυκτο κινητήρα 49cc με οριζόντια διάταξη.
Γρήγορα όμως αποδείχθηκε ότι ο κόσμος ζητούσε μια έκδοση ευρείας παραγωγής, κάτι που έγινε πραγματικότητα το 1963, αρχής γενομένης με μοντέλο που εξαγόταν σε Αμερική και Ευρώπη.
Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του ήταν το χεωμιωμένο ρεζερβουάρ και οι διαμέτρου μόλις 5” ζάντες.
Το 1969 οι τροχοί μεγάλωσαν στις 8” και οι πωλήσεις εκτοξεύτηκαν από το 1970, όταν και ένα σύστημα απόσπασης του μπροστινού συστήματος έδινε τη δυνατότητα της εύκολης μεταφοράς του στο χώρο αποσκευών ακόμα και ενός μικρού αυτοκινήτου.
Μια πλήρης επανασχεδίαση το 1978, που έδωσε το χαρακτηριστικό σχήμα “δάκρυ” στο μικρό ρεζερβουάρ, συνοδεύτηκε από ρεκόρ πωλήσεων, καθόσον ο μικρός αλλά φοβερός μπόμπος έγινε αντικείμενο πόθου για ένα ευρύτατο αγοραστικό κοινό.
Με κιβώτιο τριών σχέσεων και φυγοκεντρικό συμπλέκτη, έγινε ανάρπαστος, ειδικά από αναβάτες με μηδαμινή δίκυκλη εμπειρία.
Νέος ο κινητήρας
Με χωρητικότητα 125cc, o αερόψυκτος διβάλβιδος με τον 1 ΕΕΚ αποδίδει 9,3 ίππους στις 7.000rpm και ροπή της τάξεως του 1,2Kgm στις 5.250rpm.
Σύμφωνα με τη Honda προσφέρει κατανάλωση ενός λίτρου για διαδρομή 67 χλμ., κάτι που συνδυαζόμενο με το ρεζερβουάρ των 5,6 λίτρων μεταφράζεται σε αυτονομία που ξεπερνά τα 375 χιλιόμετρα!
Η δύναμη περνάει στο δρόμο μέσα από ένα κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων και οι αλλαγές γίνονται με συμπλέκτη (υγρός πολύδισκος).
Η τροφοδοσία γίνεται μέσω ηλεκτρονικά ελεγχόμενου ψεκασμού τεχνολογίας PGM–F1, εξασφαλίζοντας άμεση απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού και συμβάλλοντας στην οικονομία καυσίμου. Τέλος, η εκκίνηση γίνεται αποκλειστικά με μίζα.
Τα υπόλοιπα;
To βάρος του νέου Monkey είναι 107 κιλά πλήρες υγρών (και με βενζίνη δηλαδή), το μεταξόνιο βρίσκεται στα μόλις 1.155mm, το ύψος της σέλας στα 775mm, η απόσταση από το έδαφος στα 160mm και η ακτίνα στροφής στο 1,9m.
Το πλαίσιο είναι ατσάλινο μονής ραχοκοκκαλιάς και βαμμένο στο ίδιο χρώμα με υποπλαίσιο, ρεζερβουάρ, ψαλίδι (επίσης ατσάλινο), ελατήρια αμορτισέρ, καλάμια πιρουνιού και “αυτιά” προβολέα.
Οι ζάντες έχουν διάμετρο 12” και χρησιμοποιούν ελαστικά 120/80 μπροστά και 130/80 πίσω, με τις διαδρομές της ανάρτησης να είναι αντίστοιχα 100 και 104mm.
Πανέμορφες λεπτομέρειες αποτελούν το ανάγλυφο “φτερό” στο ρεζερβουάρ, το λευκό σιρίτι στη σέλα και τα χρωμιωμένα μεταλλικά φτερά.
Εντυπωσιακό όμως είναι και το στρογγυλό όργανο με την οθόνη LCD, που περιλαμβάνει ενδείξεις για στροφόμετρο, ταχύμετρο, στάθμη καυσίμου και δύο μερικούς χιλιομετρητές.
Το ABS ενεργοποιείται στο μπροστινό δισκόφρενο των 220mm με τη διπίστονη δαγκάνα και σε συνεργασία με τη μονάδα IMU προσφέρει λειτουργία που εμποδίζει την ανασήκωση του πίσω τροχού στα βίαια φρεναρίσματα.
Και μην ψάχνετε για μαρσπιέ συνεπιβάτη, παραδοσιακά το Monkey είναι φτιαγμένο για τον οδηγό του.
Πόσο κάνει, πότε θα έρθει;
H τιμή έχει καθοριστεί στα 3.990€ και η άφιξη στην Ελλάδα προβλέπεται για τον ερχόμενο Ιούνιο.
Τα χρώματα του μοντέλου θα είναι τα δίχρωμα: Banana Yellow/Ross White (κίτρινο-άσπρο), Pearl Nebula Red/Ross White (κόκκινο-άσπρο) και Pearl Shining Black/Ross White (μαύρο-άσπρο)