Ρεαλιστική και ενδιαφέρουσα η εναλλακτική της Suzuki, απέναντι στην ηλεκτροκίνηση
Η Suzuki ετοιμάζει μια από τις πιο ενδιαφέρουσες παρουσίες του Japan Mobility Show, παρουσιάζοντας μια μοτοσυκλέτα που δεν βασίζεται σε ηλεκτροκινητήρα, αλλά σε κάτι πιο… γνώριμο — και ταυτόχρονα πιο “πράσινο”.
Η SF 250 FFV (Flex Fuel Version) είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα παραγωγής της Suzuki που μπορεί να λειτουργήσει με καύσιμο βιοαιθανόλης, ένα μείγμα που αποτελείται από 85% αιθανόλη και 15% βενζίνη (E85).
Πρόκειται για μια τεχνολογική προσέγγιση που επαναφέρει στο προσκήνιο τη συζήτηση για το αν τα βιοκαύσιμα μπορούν να αποτελέσουν μια ρεαλιστική εναλλακτική λύση στην ηλεκτροκίνηση, διατηρώντας ζωντανό τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η Gixxer SF 250 FFV βασίζεται στη γνωστή πλατφόρμα της Gixxer 250, μιας από τις πιο δημοφιλείς μοτοσυκλέτες της Suzuki σε αγορές όπως η Ινδία, όμως η νέα έκδοση κάνει τη διαφορά με τη δυνατότητά της να καίει καθαρότερο καύσιμο, προερχόμενο από φυτικές πηγές.
Για να το επιτύχει αυτό, η Suzuki προχώρησε σε τροποποιήσεις στον ψεκασμό, στην αντλία καυσίμου και στη μονάδα ECU, ενώ πιθανότατα έχει αντικαταστήσει και ορισμένα πλαστικά μέρη του κυκλώματος καυσίμου ώστε να αντέχουν την υψηλή περιεκτικότητα αιθανόλης, που είναι γνωστό ότι προκαλεί διάβρωση σε κοινά λάστιχα και σωληνάκια.
Η σημαντική λεπτομέρεια, όμως, είναι ότι η απόδοση του κινητήρα παραμένει αμετάβλητη.
Η μονοκύλινδρη, υγρόψυκτη μονάδα των 249cc αποδίδει 26 ίππους στις 9.300 rpm και 22,2 Nm ροπής στις 7.300 rpm, είτε χρησιμοποιεί E85 είτε E20.
Αυτό σημαίνει ότι ο αναβάτης δεν χάνει τίποτα σε επιδόσεις, αποκτώντας όμως ένα μέσο μετακίνησης με αισθητά μειωμένες εκπομπές CO₂ και καθαρότερη καύση.
Είναι μια μικρή τεχνολογική νίκη για τη Suzuki, που δείχνει πως η περιβαλλοντική ευαισθησία δεν χρειάζεται απαραίτητα να σημαίνει εγκατάλειψη της βενζίνης.
Η χρήση αιθανόλης ως καυσίμου δεν είναι καινούρια ιδέα· εφαρμόζεται ευρέως στη Βραζιλία, όπου εκατομμύρια οχήματα λειτουργούν με E85 εδώ και δεκαετίες.
Η αιθανόλη παράγεται από καλαμπόκι, ζαχαροκάλαμο ή φυτικά απόβλητα και θεωρείται ανανεώσιμη πηγή ενέργειας, αφού ο κύκλος παραγωγής και καύσης της έχει ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα: το CO₂ που εκπέμπεται κατά την καύση απορροφάται από τα φυτά κατά την ανάπτυξή τους.
Έτσι, σε θεωρητικό επίπεδο, μπορεί να μειώσει σημαντικά το αποτύπωμα των μετακινήσεων, χωρίς την ανάγκη εκτεταμένων επενδύσεων σε νέες υποδομές, όπως σταθμούς φόρτισης ή ανακύκλωση μπαταριών.
Αυτό δείχνει μια πολύ απλή και ρεαλιστική εναλλακτική απέναντι στην ηλεκτροκίνηση.
Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης μπορούν να συνεχίσουν να εξελίσσονται, αξιοποιώντας καθαρότερες μορφές ενέργειας, διατηρώντας παράλληλα τη γνώριμη αίσθηση, τον ήχο και τη ροπή που αγαπούν οι μοτοσυκλετιστές.
Ακόμη, το ήδη υπάρχον δίκτυο ανεφοδιασμού μπορεί εύκολα να προσαρμοστεί σε αυτή τη νέα πραγματικότητα, χωρίς να χρειάζεται να γίνουν τεράστιες αλλαγές και επενδύσεις σε υποδομές (όπως θα χρειαστεί να γίνει σε έναν κόσμο που θα στραφεί στην ηλεκτροκίνηση).
Η επιλογή της Suzuki να παρουσιάσει το συγκεκριμένο μοντέλο σε μια διεθνή έκθεση κινητικότητας δείχνει τη διάθεση της εταιρίας να προσφέρει ρεαλιστικές, προσιτές και βιώσιμες λύσεις, αντί να επικεντρωθεί αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση.