Μια “συμβατική”, εναλλακτική μοτοσυκλέτα
Ολοκληρώθηκε η εξέλιξη της Triumph ΤΕ-1 και αποκαλύφθηκαν τα τεχνικά της χαρακτηριστικά που την κατατάσσουν πάνω από τις ηλεκτροκίνητες μοτοσυκλέτες που κυκλοφορούν μέχρι σήμερα στην αγορά και πολύ κοντά στις συμβατικές!
Η Triumph ΤΕ-1 (Triumph Electric No1) φέρνει έναν αέρα βελτίωσης και ανανέωσης στη δύσκολη κατηγορία των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών αφού έχει πολύ ενδιαφέροντα τεχνικά χαρακτηριστικά.
Η Triumph TE-1 είναι προϊόν συνεργασίας της Triumph Motorcycles με γνωστές εταιρίες στο χώρο της ηλεκτροκίνησης, την Williams Advanced Engineering και την Integral Powertrain Ltd, αλλά και με το Πανεπιστήμιο του Warwick, όλα αυτά με χρηματοδότηση από το βρετανικό κράτος.
- Το πρώτο ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι έχει αυτονομία 160 km (δηλαδή 100 μιλίων) ένα σημαντικό στοιχείο αφού τοποθετεί το ΤΕ πάνω από τον μέσο όρο των ηλεκτρικών οχημάτων που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στην αγορά. Οι δοκιμές διεξήχθησαν με προσομοίωση οδήγησης σε πραγματικές συνθήκες, μικτές αστικές και εξωαστικές.
- Το δεύτερο είναι η δύναμη των 177 hp (130 kW) και της ροπής των 109 Nm. Το TE-1 είναι ικανό να προσφέρει απίστευτη επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 3,6 δευτερόλεπτα και 0-160 km/h σε 6,2 δευτερόλεπτα!
- Χρειάζεται μόλις 20 λεπτά για επαναφόρτιση (0-80%)
- Βάρος 220 κιλών και καλή αναλογία ισχύος ως προς το βάρος της
- Περίπου 25% ελαφρύτερο από τους άμεσους ανταγωνιστές της
Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από το τελικό πρωτότυπο καταδεικνύουν πώς η Triumph Motorcycles βάζει τα θεμέλια για να διαδραματίσει ηγετικό ρόλο στην αγορά των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών και να φέρει ένα ακόμη πιο συναρπαστικό μέλλον για τους φίλους της μάρκας σε όλο τον κόσμο.
Μοναδικό και χαρακτηριστικό θα είναι το “soundtrack”, ο συνοδευτικός ήχος με τον οποίο θα εφοδιάζεται το νέο Triumph ΤΕ-1, που αυξάνεται σε ένταση ανάλογα με την μεταβαλλόμενη ταχύτητα.
Η εργονομία, η γεωμετρία και η κατανομή βάρους, αλλά και η εμφάνιση της μοτοσυκλέτας είναι πολύ κοντά σε αυτήν ενός συμβατικού Street Triple και αυτό πιστεύουμε ότι είναι από τα πιο σημαντικά και γοητευτικά στοιχεία της. Δεν ξεχωρίζει, δεν “καρφώνεται” ότι είναι ηλεκτρική, μιας και η “τετραγωνισμένη” εμφάνιση των μοτοσυκλετών που έχουμε δει μέχρι σήμερα, δεν αρέσει σε πολύ κόσμο.
Τα χαρακτηριστικά παροχής ροπής, σε συνδυασμό με τα προγράμματα οδήγησης, επιτρέπουν στη μοτοσυκλέτα να έχει επιτάχυνση ισοδύναμη με το Speed Triple 1200 RS!
Σε όλες τις φάσεις των δοκιμών, πραγματοποιήθηκαν σχολαστικές συνεδρίες ανάλυσης για να επαληθευτεί η συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας στο δρόμο και στην πίστα και τα αποτελέσματα που προέκυψαν από τις δοκιμές έδωσαν την κατεύθυνση που έπρεπε να ακολουθηθεί για τις τελικές αποφάσεις, εφαρμογές και ρυθμίσεις της μοτοσυκλέτας.
Τώρα που ολοκληρώθηκε η τέταρτη φάση του έργου, το πρωτότυπο δίτροχο μπόρεσε να δείξει ζωντανά ότι το TE-1 ξεπέρασε τις αρχικές προσδοκίες, επιτυγχάνοντας αποτελέσματα που τοποθετούν τη μοτοσυκλέτα στην κορυφή της κατηγορίας των ηλεκτροκίνητων μοτοσυκλετών.
Η εμπειρία και η γνώση που αποκτήθηκε κατά την εξέλιξη του πρωτοτύπου TE-1 ανοίγει το δρόμο για το ηλεκτρικό μέλλον της Triumph.
Ο Μπράντον Πάας αναβάτης νικητής του θρυλικού αμερικάνικου αγώνα Daytona 200 συμμετείχε στην τελική δοκιμαστική φάση, τόσο στην αξιολόγηση της απόδοσης της ΤΕ-1, όσο και στην τελειοποίηση του πρωτοτύπου μέσω πολυάριθμων δοκιμών που έγιναν στην πίστα. “Η απόκριση στο γκάζι στο TE-1 είναι απίστευτη, όταν αγγίζεις το γκάζι η ώθηση έρχεται αμέσως, κάτι που προφανώς λατρεύω σαν αναβάτης μοτοσυκλέτας” δήλωσε ο Πάας, συμπληρώνοντας: “Είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω το πρωτότυπο στο δρόμο σε διαφορετικές καταστάσεις και είναι απίστευτα γρήγορο”.
Έπεται συνέχεια, αφού η Triumph ΤΕ-1 είναι πρωτότυπο μοντέλο και το μεγάλο ενδιαφέρον θα είναι το εάν και κατά πόσο θα καταφέρει να πετύχει τα παραπάνω τεχνικά χαρακτηριστικά η Triumph και σε μοτοσυκλέτα παραγωγής, την οποία θα μπορούν να αγοράσουν (ακριβή θα είναι βεβαίως) και κοινοί θνητοί.